fossegrenda Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Nå kan vi prøvekjøre K700 ihvertfall. Gå hit for å teste: http://www.sonyericsson.com/trythephone/k7...n/try/index.htm Lenke til kommentar
Robo_Cop Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Etter min mening så kan de ikke trekke seg fra avtalen og godkjente ordrer fordi det var tre butikker som hadde den svært lavt priset i forhold til flertallet. Mitt argument blir da situsjonen som følger; Når jeg skulle bestille en k700 sto valget mellom å bestille fra enten Komplett eller PCUtstyr. Jeg valgte PCUtstyr fordi der var den noen kroner billigere. Men når de så setter opp prisen igjen og krever at jeg må enten betale den nye prisen eller kansellere ordren min blir det feil. Da hadde jeg jo heller bestillt telefonen hos Komplett og fått ordren godkjent til den lave prisen fordi de inrømmet å ha gjort en feil!! Enig? Dette kunna ha vært, for det vi hvet, være et stunt utført av PC Utstyr for å stjele/lure kunder bort fra Komplett... Se på følgende hypotetiske eksempel: Hver gang Komplett har en vare billig, selger PC Utstyr den billigere for å håve inn flest mulig bestillinger. Når det er gjort setter de en høyere pris enn først oppgitt og gir kunden valget om å kjøpe til den nye prisen eller kansellere ordren. Fordi de mener at dette er deres rett og står i betingelsene. De spekulerer da i at flesteparten av kundene velger å godta kjøpet til den nye prisen og tjener således på det. Dette medfører at kunden går glipp av tilbudet hos Komplett!!! Som da ble den billigste til slutt. Ser dere poenget mitt her? Jeg har ennå ikke mottat mail angående prisen på min bestilling hos PCUtstyr. Men dersom den kommer, og jeg blir bedt om å enten kjøpe til ny pris eller kansellere ordren blir jeg mildt sagt forbannet . Håper flere kommer til å stå på kravet her! Gratulerer til Komplett Data for skikkelig håndtering av denne saken, og til de heldig som fikk seg en god telefon til en god pris der! Her er forresten svaret jeg fikk fra forbrukerrådet: Litt usikker på de faktiske forhold, men dersom jeg forstår din mail rett har du bestilt og fått bekrefet et kjøp til kr. 2.713,-. I så fall har du etter vår vurdering krav krav på å få kjøpt varen til den prisen. At andre som bestiller like etter og ikke får bekreftet kjøp til en så lav pris må betale mer er ikke i strid med regelverket. Dersom du har bestilt til 2.713,-, men ikke fårr bekreftet er situasjonen noe mer uklar. Da må der foretas forskjellige vurderinger, bl.a. hvorfor prisen ble endret. Hilsen Ole Asbjørn Lie Forbrukerrådet i Aust-Agder og Vest-Agder Tlf. 81558200 - 9 - 146 Faks 38 10 80 42 E-post: [email protected] http://www.forbrukerportalen.no Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har sett at noen omtaler Sony Ericsson K700c og K700i. Hva er forskjellen på de to? Og hva er ryktene om f700? Hva er forskjellen på den og K700/S700 ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det ser forresten ut om om det er kundene som fikk ordrebekreftelse på ca 2700kr som har sitt på det tørre og kan kreve å få gjennomført kjøpet som avtalt. Nettbutikkene har ingen rett til å bryte noen av betingelsene i forbrukerkjøpsloven med egne regler på nettsidene. (Da sikter jeg til det de skriver om forbehold mot feil, og de som har avtalt pris og fått ordrebekreftelse) Slik jeg ser det har komplett handlet i tråd med alle lover og regler, men at PCutstyr bryter med loven når de kansellerer en allerede avtalt og bekreftet ordre. Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor stor er skjermen til k700 sammenlignet med siemens sx1? jeg ser at begge har 176 x 220 piksler, men er de like stor? Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har sett at noen omtaler Sony Ericsson K700c og K700i. Hva er forskjellen på de to? Og hva er ryktene om f700? Hva er forskjellen på den og K700/S700 ? k700c er tilpasset for det asiatiske markedet. k700i er tilpasset for det europeiske. f700 skal sannsyneligvis bli en forbedring av k700 med minnekort og 1 megapix. kamera osv. forskjellen mellom k700 og s700 er at s700 støtter minnekort, har bedre kamera, større skjerm osv.. forstår ikke at det er så vanskelig å lese litt i forumet før en spør om alt mulig. det der med forskjellen på k700i og k700c har jeg svart på fem ganger nå! Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor stor er skjermen til k700 sammenlignet med siemens sx1? jeg ser at begge har 176 x 220 piksler, men er de like stor? skjermen på k700 er litt mindre.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Jeg har sett at noen omtaler Sony Ericsson K700c og K700i. Hva er forskjellen på de to? Og hva er ryktene om f700? Hva er forskjellen på den og K700/S700 ? "c" står for chinese og "i" står for international. Det går altså på språk og sånne regionale ting og ingenting på funksjoner. Det er altså ingen forskjell i funksjonene på K700c, K700i eller K700 for den saks skyld. F700 kan du lese mer om i denne tråden. Edit: Ops... Så svaret ditt først nå, øyst1. Endret 24. mai 2004 av Tjohei Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 k700 koster da 3995 på komplett . hvorfor sier dere at den koster 2.700? komplett.no gjorde en feil. de la ut innkjøpsprisen istedet for salgsprisen. men den feilen rettet de opp ganske raskt. de som bestilte k700 når den kostet 2700,- vil få telefonen for innkjøpsprisen.. Noe som jeg synes er ganske stygt *vil ha selv* hehe... Men jeg tror uansett at prisen kommer til å falle litt til før telefonen lanseres Og som det ble sagt før, F700 er et rykte og det er ingenting som bekrefter at denne virkelig kommer ut... jeg har snakket med SE. de vil hverken bekrefte eller avkrefte at f700 kommer. Hadde du ventet noe annet....lol Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) who the fuck cares!? er snakk om en tlf her får ikke gjort noe serlig mer med den en det du fikk igår!..skal snakke i den er meninga, sms er også greit men alt det andre bull **** uff nei... Endret 25. mai 2004 av darapa Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har dere hørt at k700 kommer til å få 41 mb minne istedenfor 32 som opprinnlig planlagt?...... Det er sjef. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har dere hørt at k700 kommer til å få 41 mb minne istedenfor 32 som opprinnlig planlagt?...... Det er sjef. Link? Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Hovedposten til K700 på esato.com Du finner det der Endret 25. mai 2004 av GoldenShower Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du finner det der Nope. Mulig jeg er blind, men... Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du finner det der Nope. Mulig jeg er blind, men... sendte de en mail nå, kanskje jeg får svar i løpet av dagen.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sendte de en mail nå, kanskje jeg får svar i løpet av dagen.. Mener du at de har tatt vekk artikkelen fra sida? Uansett, venter i spenning. Lenke til kommentar
Espenlp Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei Har noen fått bekreftet at de får K700 for ca. 2700,- av pcutstyr.no? Jeg bestilte også, og fikk ordrebekreftele og senere ble den kansellert. Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sendte de en mail nå, kanskje jeg får svar i løpet av dagen.. Mener du at de har tatt vekk artikkelen fra sida? Uansett, venter i spenning. nei, jeg sendte selveste sonyericsson en mail og spurte om de hadde tenkt å utvide lagringsplassen til 42mb. Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Her er det en post om det...tråden er så j***** lang. Skrive mail og spørre om noe sånt er bare tull, de vil aldrig bekrefte noe som helst, hvis det ikke er offsiellt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) hmm.. når jeg testet K700 på hjemmesidene dems så kom det opp ''move to external memory'' og move to phone'' i den file manager?? hmm og foresten er det noen som får 3d phone på se's hjemmesider til å funke? bra tlf syns jeg.. virker bra. Endret 25. mai 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå