olemorten76 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Er det en selvfølge at alle for dette tilbudet (fri frakt)? Synes det forøvrig var en dårlig kompensasjon. Det som er litt dumt er at fristen frem til 24 mai er veldig kort, hvis man skal undersøke mht til kjøpslov og lignende. Lurer også på om noen andre som har bestilt fra komplett eller mamuz har fått lignende mail (med prisforandring og beklagelse)?!?! Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Er det en selvfølge at alle for dette tilbudet (fri frakt)? Synes det forøvrig var en dårlig kompensasjon. Det som er litt dumt er at fristen frem til 24 mai er veldig kort, hvis man skal undersøke mht til kjøpslov og lignende. Lurer også på om noen andre som har bestilt fra komplett eller mamuz har fått lignende mail (med prisforandring og beklagelse)?!?! Jeg tror ikke du får tilbudet automatisk før du evt. spør om det. Det stod ikke noe om det i min første mail fra dem. For min egen del så hadde jeg bestemt meg for å kjøpe telefonen koste hva det koste vil og hadde lagt inn en ordre hos mshop.no som ville gi meg telefonen for 4080,- inklusive frakt. Tilbudet fra Pcutstyr sparer meg for 300,- , men såklart jeg hadde jo heller betalt 2713,- for den om den prisen hadde stått ved lag. Det er vel kanskje verre for andre som ikke har råd til den opprinnelige prisen og hoppet på dette tilbudet kun fordi prisen hadde falt. Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har bestilt fra komplett. Har ikke fått noe mail enda. Vente å se hva som skjer, den mailen kommer vel snart. Tviler på at dem gidder å tape penger på salget. Men prøver dem seg blir det bråk. Kommer værtfall ikke til å handle hos dem noe mere vis dem prøver å sette opp prisen. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Et lite problem er at det finnes veldig få regler i kjøpsloven som gjelder kjøp fra nettbutikker spesiellt. Det er en kommisjon som er satt på saken for å lage regler, men de har holdt på en god stund allerede og det er ikke ventet noe konkret før begynnelsen av neste år tror jeg. Dvs. at nettbutikkene kan herje fritt og lage sine egne regler i godt og vel ett år til tror jeg. Noen av reglene i kjøpsloven kan brukes, men forbrukerrådet oversvømmes av sånne saker og har iblandt flere måneders ventetid og butikkene kan dra ut sakene omtrent så lenge de vil. Alt er foreløpig veldig diffust når det gjelder å handle på nettet, men forhåpentlig kommer det noen bedre lover og regler på banen innen neste sommer. Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) *slettet* Endret 21. mai 2004 av ImmerFx Lenke til kommentar
Monello Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ikke godta det der mann! Krev varen din til avtalt pris! Jeg hadde faen ikke gitt meg! Nettbutikkene har alt for urettferdige "vilkår"! Stå på! Noen som har hørt med Forbrukerrådet? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tror du må ha betalt for varen for å få den til avtalt pris, er ikke sikker på om det går da heller. Var en sak i england hvor komplett hadde glemt en null på en pris. Folk bestillte men komplett lot dem ikke betale så lite. Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hørte med dem ja fikk dette svaret: Så lenge du verken har betalt for varen eller mottatt den, og det heller ikke har gått alt for mange dagene siden bestillingen ble foretatt, kan nok selger tillate seg å endre prisen når det er tatt forbehold om skrivefeil. Dette gjelder også selv om du har mottatt en ordrebekreftelse. Saken hadde nok vært en annen om kjøpet var oppfylt. Hvorvidt det i dette tilfellet er snakk om en skrivefeil eller ikke er nær sagt umulig å bevise, men du bør i hvert fall be selger om en forklaring på hvorfor dette har skjedd. Uavhengig av om dette er en skrivefeil eller ikke har du en hevingsrett, dvs at du kan kansellere kjøpet. Du kan nok derimot ikke kreve varen til den opprinnelige prisen. kjiip men syntes vi skal lage oppstyr og dårlig rykte til butikkene som behandler oss sånn. Er ikke mye kunde behandling, men var sikkert det siste dem så av oss også. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tiger: Hørt med hvem? Forbrukerrådet Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hmm, ja. Skulle kanskje lest posten 2 rader over Tiger sin post litt mer nøye... Fått mail fra Pcutstyr jeg også, snufs... Vil gjerne høre fra de som bestilte fra Komplett om de får lignende mail etter hvert... Vanligvis pleier jo prisene på mobiler som legges ut for forhåndssalg synke en del i tiden frem til de faktisk kommer ut. Hva tror DERE prisen vil ligge på den dagen K700 er klar for levering (ca. juli)? Åpner her for hemningsløs synsing! (Ingen premie til den som gjetter riktig dog...) Lenke til kommentar
OeO Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ærlig talt da, hvis det er gjort en feil, kan man godtta det istendofor å prøve å snylte på butikken. Ingen skade skjedd... Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Vil gjerne høre fra de som bestilte fra Komplett om de får lignende mail etter hvert... Vanligvis pleier jo prisene på mobiler som legges ut for forhåndssalg synke en del i tiden frem til de faktisk kommer ut. Hva tror DERE prisen vil ligge på den dagen K700 er klar for levering (ca. juli)? Slik jeg har forstått det så skal de få som bestilte telefonen hos Komplett.no få kjøpe den til den prisen de bestilte den for, selv om Komplett også kan forandre prisen ifølge deres egne regler. Det skal derimot ikke dreie seg om så mange(toppen 10 stk.) siden de fleste bestilte hos den billigste butikken som var PcUtstyr. Dette er høyst uoffisielt så ta det med en klype salt. Prisen på K700i vil nok ikke gå så mye lavere enn 3500,- siden innkjøpsprisen til butikkene ligger tett oppunder 3000,- Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hadde tenkt å bestille fra Komplett jeg også, pga. god erfaring med den nettbutikken, men var 2 MINUTTER for sent ute, så da ble det Pcutstyr... Det er ergelig det! Men ellers er jeg litt enig med boy2star, butikker kan gjøre feil, og det hadde jo vært kjedelig om små nettbutikker hadde gått over ende pga en liten feil i systemet... (Ikke at Pcutstyr er en liten butikk...) Men det var jo lov å håpe på det beste da! Så nå må jeg vel nøye meg med min T65 enda et år... He he... Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tiger: Hørt med hvem? forbrukerrådet var dem jeg hørte med. Lenke til kommentar
mikro1985 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette skal de ikke komme noen vei med!!! Lenke til kommentar
sjaban Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har bestilt fra komplett, og har ikke fått noe mail fra dem ennå om at de skal forandre prisen eller noe. På orderen min, så står det fortsatt den billige prisen. Tviler på om komplett kommer til å gjøre noe. de er jo en stor butikk og er nok redd for å drite seg ut og få et dårlig rykte. og siden det ikke var så mange som visste om det "tilbudet", så er det kanskje mulig at komplett lar de få som har bestilt k700 hos dem få den til den billige prisen. Jeg håper hvertfall det. Men er jo lenge igjen, så de kan jo gjøre som de vil. Syns hvertfall at det er håpløst at nettbutikkene kan forandre priser i bare ved å gi kunde en liten beskjed. latterlig. da kan de ha det super tilbudet på en vare osm muligens ikke er inne, og uka etter sette den opp med 50% og sende kunden en liten mail om at han må betale 50% mer enn det han skulle. Lenke til kommentar
andyboy79 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg er skikkelig fornøyd med å få denne mailen fra komplett.no: ------------------------------------------------------------------------------ Hei. Det har ingenting å si i forhold til ordren din. Du bestillte den før prisen gikk opp og da får du den prisen som stod da du bestillte. -- Per Øyvind G Salgsavd. Komplett.no ---------------------------------------------------------------------------- Komplett.no skårer bra hos meg nå ihvertfall! *gleder meg skikkelig til K700 nå altså* Lenke til kommentar
sjaban Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Sinnsykt bra! Det er jo sånn det egentlig skal være. det pcutstyr driver med mener jeg er feil. komplett gjør det riktige. vi som bestilte k700, bestilte før prisen gikk opp. vi la den i handlekurven og "betalte", da inngikk vi en avtale med hverandre. da kan ikke butikkene sette opp prisene mener jeg når varen er til bestilling. blir nesten det samme som at vi bestiller en ny bil til en pris som kanskje er feil, så få beskjed etter hvert at prisen blir mye høyere enn forventet. angrer på at jeg ikke bestilte mer enn 2 tlf. en til meg og en til en kamerat av meg. Lenke til kommentar
[Tiger] Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Er kjempe bra gjordt av komplett. Viser at vi kan stole på dem. Når man ser på butikker som vingler frem og tilbake med prisen så er ikke det mye bra for rykte til butikken. Kan begyne å lure på hvordan pcutstyr behandler reklamasjoner ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå