Gå til innhold

k700 skal kjøpes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk ;)

Leste noe som stod på MPX.NO, men eg veit ikkje............

Tilkobling

Det følger med en ledning, slik at du enkelt kan koble til datamaskinen. Hvis du foretrekker trådløst, støtter K700 både Bluetooth™ og infrarød forbindelse.

Endret av mikro1985
Lenke til kommentar

Jaja, så ble mine verste antagelser gjort til virkelighet ; fikk følgende mail fra PcUtstyr.no :

-------------------------------

Hei!

Vi viser til deres bestilling av Sony Ericsson K700 varenr 10290.

Det har dessverre skjedd en feil med prisen på denne varen og det gis herved

informasjon om at prisen dessverre ikke er gjeldende. Den korrekte prisen er

kr 3787,- ink mva.

Vi beklager det som har skjedd, og dersom du ønsker telefonen til den nye

prisen må du bekrefte denne mailen innen mandag 24. mai 2004.

Vi viser til våre betingelser med forbehold om at slikt dessverre kan

oppstå.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=1&FILE...ingelser.htm#a2

-------------------------------

Skikkelig pissed off akkurat no! :thumbdown:

Lenke til kommentar

jeg syns også at det er rart at det er 3 butikker som har feilpriset den skikkelig. mer akseptabelt når det bare er en butikk. mne men...har ikke fått en sånn mail ennå fra komplett. men det kommer vel sikkert om ikke lenge. håper aldri jeg.,

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir om jeg skal opprettholde min bestilling hos pcutstyr, de har faktisk i skrivende stund den rimeligste k700 i salg, mest av alt har jeg lyst til å sabotere hele sjappa. Tror jeg venter litt på å bekrefte kjøpet, og følge nøye med i prisguiden istedet... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg må si at det er litt rart at hele 3 nettbutikker har gjort samme feilen da ;):thumbdown:

ja som jeg sa litt lengre op, er mer akseptabelt når det bare er en butikk som gjør feilen, men når 3 butikker har så å si lik pris, så syns jeg at det ikke er greit at vi som har bestilt må betale den prisen de oppgir nå.

hvis alle som har bestilt sender en klagemail til alle 3 butikkene så gir de seg kanskje?

Lenke til kommentar

Tja, det går jo an å klage, men de har jo sitt på det tørre da. Det står jo om slikt i betingelsene... :no:

EDIT: Dette står i pcutstyr's betingelser:

Ordre som allerede er lagt vil bli effektuert til avtalt pris så sant ikke annen beskjed blir gitt.

Kan dette tilfellet falle innunder "så sant ikke annen beskjed blir gitt"?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Siden de ikke er de eneste nettbutikken som har gjort feil mener jeg at de ikke kan si at det var feilprising. Hadde de vært den eneste så hadde saken vært annerledes fordi da ville det vært innlysende at de hadde gjort feil. Sjelden man ser prisavvik på ca 1200kr i denne prisklassen. Men det virker som de har tatt alle mulige forholdsregler i betingelsene sine. Selv om noen av de virker litt motstridende etter min mening. Kan jo faktisk se ut som de kan avlyse en ordre bare fordi de har lyst.... (sjekk linken til netsurfer060279)

Bra at netsurfer060279 sender en klage mail. Mener at vi som har kjøpt/bestilt telefonen til denne prisen bør stå samlet. Vi er sikkert en liten gjeng og kan jo gjør et forsøk gjennom forbrukerrådet eller tv2 hjelper deg på å få godkjent ordren vår. Sendte en mail til forbrukerådet, men har ikke fått svar ennå. Poster den selfølgelig når den kommer....

"Når noe er for godt til å være sant, ja så er det kanskje det" :cry:

Lenke til kommentar
Dette står i pcutstyr's betingelser:
Ordre som allerede er lagt vil bli effektuert til avtalt pris så sant ikke annen beskjed blir gitt.

Det betyr jo bare at de kan kansellere enhver bestilling som de selv ønsker, bare de gir beskjed.... virker ikke heeeelt som om dette følger vanlige kontraktsregler.

Før det er det man gjør når man klikker på "Kjøp"-knappen - man inngår en kontrakt med selgeren.

Kjøper kan ikke lastes for at selger oppgir feil pris. Man må kunne stole på at en nettbutikk har riktige priser, da dette er det eneste utsalgsstedet. Når hele 3 nettbutikker har hatt den samme lave prisen, kan de således ikke påberope seg "feilprising".

Fra Hardware.no sin forbrukerjussguide

Webshoper med webshopløsning

Mange webshoper er "bygget opp" på samme måte som en vanlig butikk, med "handlekurv", "kasse" og liknende. Etter at du har puttet varene i handlekurven, går du til kassen, og fyller ut et skjema med personalia etc. I disse webshopene må prisene på varene være å regne som juridisk bindende "tilbud". Når du har trykket på "send"-knappen, må dette være å regne som "aksept" i juridisk forstand. Etter læren om "tilbud og aksept" i jussen, kan nå verken du eller butikken trekke deg fra kjøpet. Dere har en bindende avtale, som begge parter kan kreve gjennomført ved dom. Begge partene har nå pådratt seg en rekke plikter, men også rettigheter. De viktigste av disse vil være å finne i avtalen og i forbrukerkjøpsloven.

Forbehold om trykkfeil

Mange webshoper har et forbehold om trykkfeil, utsolgte varer, prisendringer el. Slike forbehold er bare gyldige om de er lett synlige på websidene - slik at kunden MÅ ha sett dem under kjøpeprosessen.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Du sier noe Robo cop. Lissom.. er det i det hele tatt en lovlig betingelse: "(...) så sant ikke annen beskjed blir gitt." Den er rimelig sleip.. Det gjør jo at de kan herje som de vil med prisen uansett, så lenge de "gir beskjed". En avtale skal da være en avtale.. Idet man legger inn en ordre på en vare med en oppgitt pris så har man da gjort en handel, altså ingått en kjøpsavtale!

Lenke til kommentar
Du sier noe Robo cop. Lissom.. er det i det hele tatt en lovlig betingelse: "(...) så sant ikke annen beskjed blir gitt." Den er rimelig sleip.. Det gjør jo at de kan herje som de vil med prisen uansett, så lenge de "gir beskjed". En avtale skal da være en avtale.. Idet man legger inn en ordre på en vare med en oppgitt pris så har man da gjort en handel, altså ingått en kjøpsavtale!

Nettopp :)

Tror de ligger tynt an dersom man gidder å pushe saken litt.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått svar på en mail ifra PCUtstyr, der jeg stilte spørsmål om hvordan det kunne være feilpriset hos 3 forskjellige nettbutikker, og svaret jeg får er at det har oppstått en feil prising fra distributør. Jeg spurte også om evt. kompensasjon for feilen og ble tilbydt fraktfri forsendelse. På min ordre så vil det si ca 170,- i frakt og oppkravsavgift som de betaler. Det vil si at jeg betaler da 3787,- for mobilen. Venter litt med å akseptere tilbudet inntil vi har fått mer klarhet i dette, men har tidsfrist til mandag med å godta det. Det er jo ennå billigst av alle andre butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...