Gå til innhold

Pinnacle video redigering

Anbefalte innlegg

Jeg har lagey en video som tilsammen er på ca 35 min. Når jeg i Pinnacle (versjon 7) vil lagre den i AVI format på harddisken min blir til slutt denne korte videosnutten på 2,1 GB. Hva kan jeg gjøre for at den ikke skal ta så stor plass? Har kun CD brenner og ønsker dermed at jeg skal få den ned i ca 700 MB. Målet er å kunne se den i DVD spilleren som er tilkoblet TVen jeg har.

*Må jeg gjøre endringer før jeg gjør den om til AVI format?

Jeg har lite erfaring med data og faguttrykk, så alle eventuelle svar må skrives ganske detaljert...!

mvh

Arvid :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arvid, dette har blitt diskutert regelmessig i riktig forum (......), dvs videoredigeringsforumet her på Akamera. En av trådene finner du her, men du gjør lurt i å bruke litt tid eller søke på dette spørsmålet.

Jeg har ingen erfaring i å brenne SVCD som kanskje kunne være en løsning for deg, vet ikke om det formatet kan leses på alle DVD spillere.

Lenke til kommentar
Arvid, dette har blitt diskutert regelmessig i riktig forum (......), dvs videoredigeringsforumet her på Akamera. En av trådene finner du her, men du gjør lurt i å bruke litt tid eller søke på dette spørsmålet.

Jeg har ingen erfaring i å brenne SVCD som kanskje kunne være en løsning for deg, vet ikke om det formatet kan leses på alle DVD spillere.

takk, takk

skal sjekke ut linken du ga!

Lenke til kommentar

Hvis du sier meg hvilke DVD-spiller du har, kan jeg sjekke om den har støtte for å spille av (S)VCD.

I hvert fall i Studio 8 og 9 er det mulig å brenne SVCD, og da skulle du nok få plass på CD-en din. Har du derimot ikke denne muligheten i Studio 7, ville jeg anbefalt å oppgradere, da de nyere versjonene er mer stabile og sikrerer, spesielt med tanke på brenning. Studio 9 anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...