Edstro Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hei stilte spørsmål om noen hadde tips til gratis program for og kunne styre en annen maskin i huset! Det har eg fått lit tips om og eg installerte programmet: Remote Desktop Connection. Så etter eg hadde installert så stilte eg inn rette innstilinger. og så når eg sko skrive inn ip adressen og så når eg trykker Enter så kommer denne meldingen opp: The Client could not connect to the remote computer. Eg skjønne ingenting eg har jo stilt inn innstilngene rett. Og så prøver og og velge maskinen fra valg browse for more... i programmet eg velger den rette arbeidsgruppen men så kommer det opp dette: The WORKGROUP domain/workgroup does not contain any terminal servers. Eg kan veldig godt engelsk! Men eg kan ikke så mye om nettverk og eg har stilt inn nettverks innstilinger korrekt, nettverket virker til spill og deling av bredbånd osv... korfor sko ikke dette gå? Noen svar! (Den andre pcen står og på) Lenke til kommentar
K.. Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Sjekk at du har dette krysset av på begge PC'ene (Høyreklikk på min datamaskin) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Dete går ikkje pga. eg har ikkje det valge kjører win2000! (på bege maskinene) Noen andre så kan hjelpe? Endret 17. mai 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
majtang Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvis du skal bruke remote desktop på Windows 2000 kreves det at du kjører serverversjonen på den ene maskina, og da er det bare serveren som kan fjernstyres. Jeg anbefaler at du installerer Tight VNC. Da legger du inn serverversjonen av VNC på den maskina som skal fjernstyres og klienten på den andre. Dette får du spørsmål om under installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå