notorled Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg har en D-link Di-714p+ aksesspunkt(som ôg virker som ruter) og et D-link DWL-520+(802.11B) 22mbps airpluss wireless network pci kort. Når jeg prøver å få kobla til adsl linjen min så går det ikke, jeg har satt på dhcp. Men xp finner den fortsatt ikke. Noen som har noe som helst, tips, råd? Takk... Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er du sikker på at Adsl-linja funker skikkelig? Har du testet å koble pc-en direkte mot adsl-modemet (ikke gjennom ruteren)? Deaktiver en eventuell brannmur du har på pc-en. Hvis det ennå ikke funker må det være noe galt med innstillingene i ruteren. Prøv å reset ruteren (som regel en liten knapp bak på boksen) og se om det virker. Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Dersom du har en av telenors nye SpeedTouch modemer, så har den en innebygd router du må disable. For å gjøre dette tar du først en kabel fra SpeedTouchen til en datamaskin. Deretter går du inn på kontrollpanelet -> Nettverkstilkoblinger. Sørg for at LAN-tilkoblingen står på motta IP-addresse automatisk. Du har nå fått tildelt en IP addresse av SpeedTouchen (10.0.0.1). Nå skal du åpne internet explorer, gå opp på addresselinja og skrive 10.0.0.138 som addresse. Trykk enter. Du er nå inne på modemets webbaserte konfigurasjonssystem. Her er det viktig at du ikke forandrer på noe du ikke vet hva er. På venstresiden har du en knapp hvor det står Easy Setup, trykk på den. Nå vil du få opp en boks hvor du kan velge mellom tre forskjellige tilkoblinger, PPPoE, PPPoA og Bridged network. Her skal du siden du bruker en ekstern router velge Bridged network. Trykk OK, og fullfør oppsettingen. Nå kan du koble ADSL modemet til routeren igjen. Det du nå skal gjøre er å konfigurere D-linken din, men ditt telenor brukernavn og passord. Åpne opp internet explorer, og tast inn 192.168.0.1 i addressefeltet (dersom du ikke har angitt en ny IP addresse til routeren) Skriv inn brukernavn/passord På venstre side har du en del knapper, blant annet WAN, trykk på den. Du har nå en del valg i form av radiobokser. Her skal du velge PPPoE. Da kommer det opp flere andre innstillinger under. Brukernavn = [email protected] Passord = ditt_adsl_passord Resten kan stå som det står. Trykk apply og deretter OK. Håper dette hjalp for deg, hvis ikke får du bare si fra, så skal jeg forsøke å hjelpe deg. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 adsl linja funker for det er den jeg sitter på nå. Denne pcen var en gateway når jeg hadde isdn, men problemet var at jeg måtte ha 25 meter med nettverkskabel. så røyk kabelen, og jeg orka ikke å leege en ny en, så jeg kjøpte meg trådløs router med innebygget swith og printerserving. jeg har koblet adsl modemet til wan porten, så har jeg en 1,5m utp cabel inn til switchen fra pcen. og det funker fint. Men jeg tror det er no problemer med dhcp, siden jeg får ingen ip innenfore den rangen som jeg har satt spesific på ruteren.(maks range). Nei jeg har ikke et av de nye modemene. jeg har Topcom Xplorer 871 ADSL. Signalene er på 71% til 81%. EDIT: Tror jeg har funnet problemet. plutselig mister jeg all connection med ruteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå