Ursa Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg digger HW.no, folk er saa hoeflige her! hadde dette vaert gitarnorge.com saa hadde du bare vaert enda bitrere i neste innlegg Men jeg skjoenner hva du mener. Hmmmm... Hvilken kroppsdel beveger seg minst? Det maa vaere overkroppen, rett og slett... Hva med aa lage en steadicam av en gammel ryggsekk og kanskje sveise noen metallstenger paa den osv? Hoeres realistisk ut. lykke til! Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er ikke mye fristende å svare seriøst på en post med så dårlig emnebruk og så dårlig språk. Så du mener folk som ikke er superflinke i norsk burde holde seg borte fra forumet bare fordi de skriver feil? Det virker nesten som om du oppfordrer andre til å ikke svare slike hvor det er dårlig språk. Man skjlnner da hva som står og da kan man vell svare etter beste evne, uten å ta hensyn og vurdere deres språk. Spesielt dårlig at du i din posisjon i akamera uttaler deg slik! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ehm, emnebruk er noe alle uansett hvordan de skriver skulle klare å bruke korrekt. -- V/ språk regnes vel at en ikke forteller hva en mener, ikke hvilke ord en bruker og hvordan rettskrivingen er. Jeg så ikke første post, men svarer sånn generelt på det du sier. Du drar det utrolig langt tomviktor. Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Noen venner av meg la kameramannen på planet til en pickup (typ hilux tror jeg det var) og kjørte av sted i relativt rolig tempo. Ble fine bilder og om veien er god blir det ikke altfor mye skjelving. Endret 20. oktober 2004 av Vigge Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det kommer jo ann på hva slags vei det skal filmes på,. hva slags erfaring kameramannen har osv. Hvis det er helt glatt asfalt og kameramannen er flink på skateboard eller på rulleskøyter så er jo det et utmerket alternativ. Hvis dere skal ha det skikkelig profft så kan dere feste en lang kamerastang med et slags fjærsystem på planet til en pic-up. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Lager noe greier i kunst & håndverken as we speak. En dolly. Skal ta bilder o.l. når jeg har kommet litt på vei. Funker i teorien, nå gjenstår bare praksisen. Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har brukt en sykkelvogn, med bra resultat(sånn til å ha barn oppi). Den tåler ca 100 kg. Minuset er at du trenger en ekstra person til å sykle forran vogna.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Lager noe greier i kunst & håndverken as we speak. En dolly. Skal ta bilder o.l. når jeg har kommet litt på vei. Funker i teorien, nå gjenstår bare praksisen. Lagde en i helga og prøvde den i går. Genialt. Tok bare en litt stor plate(1,20m*1,20m) og festa på et hjul i hvert hjørne. Disse hjulene kunne vris alle veier, var 5 cm tykke, med ca. 5 millimeter gummi ytterst. Så klippa jeg opp en gammel t-skjorte og polstra kantene slik at den kunne brukes inne. Vi brukte den masse i går, blir jævli fancy. Det er bra og være mange. Da kan en stå på plata og fokusere på kamera, mens de andre dytter og drar plata dit den skal. "Med mye muskler blir det mykest bevegelse". Denne plata kommer jeg til å bruke mye! Vil anbefalle andre å lage en lik. Er veldig enkelt og tok vel ikke mer enn en time cirka. (Kan sikkert legge ut bilder hvis ønskelig) Lenke til kommentar
Winters Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Se scenene i Stanley Kubricks "The Shining", der har de mange sånne vinkler, spess med han gutten som sykler Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Da legger jeg ut noen bilder av min tralle/dolly: Hvis dere er interessert finner dere "oppskriften" lenger opp. Det er plass til en person oppå som kan stå å styre med kamera, mens de andre kjører. Et problem jeg støtte på er at hjulene kan være litt "seie" i begynnelsen. Så vi måtte vri de riktig vei før hvert opptak. Men det kan vel knapt ses på som et problem. Endret 2. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Kamera_mann89 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis dere har et stativ og et brett med hjul så er det vel bare å feste stativet til brette og skyve den. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Det er jo det jeg har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå