ClawHammer Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Jeg lager en sykkel video no og lurer på om hva som er best og bruke angående case cam alså at kamerae føller etter.Har sett at fålk bruker skate board og rollerblades men er ikke det litt risky? #Edit av moderator - Endret emnefeltet fra "Hvordan gjør man det" til noe mer forklarende. Les retningslinjene# Endret 11. september 2004 av Afseth Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Om du skal kjøre på brett etter en som sykler, med kamera i den ene hånd, så er det lit risky ja. jeg ville ikke lånt brt mitt kamera, til slikt bruk.... hva med en scooter, der du sitter på? Det burde jo funke fint, om jeg har oppfattet det riktig. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hiv kameramannen oppi ei handlevogn, knytt ei snor til handtaket, send den utfor bakken etter sykkelen som skal på filmen, og gjør et forsøk på å finne andre enden av snora før det er for sent. Nei, det kan vel være litt vanskelig. Hvor er det hen? På veien går det jo an at kameramennen sitter i bil. På noenlunde flat mark funker sikkert handlevogna med noen folk som dytter for harde livet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Vi festet to skateboard til en stol, og sendte kameramann av gårde! Det funket utmerket! Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Handlevogn er ikke bra.. rister så.. skatebord? - har aldri prøvd det men trodde det ble ikke helt bra.. p.g.a små hjul.. Rullestol - sies at det skal være bra!! Lenke til kommentar
DROORS Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Bruk skateboard, med store myke hjul... da er det ikke så lett å trynet pga småstein og lignene... om man sykler, bruker stoler osv... så er det vanskelig å få skikkelig "lav" vinkel, så ting ser stort ut... Gjør det selv når jeg filmer skateboard...Det vil være mitt tips... og en ting til... stå mye på brett før du kaster deg ut med kamera til flere tusen Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Et annet tips, kjøp vidvinkel. - Vi brukte trehjulssykkel da vi skulle lage musikkvideo husker jeg, - vi bant rattet fast slik at den gikk i en C når vi dyttet den frem og tilbake, - festet kameraet til setet, og når musikken tillot det dyttet vi sykkelen stille fremover og fikk følelsen av å ha en dyr dolly ^^ Eller, billig dolly heller, men uansett Jeg ville ikke selv brukt skateboard til noe slikt - fordi jeg er ikke så stabil på det. Men barnevogner pleier å funke bra :] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det er ikke mye fristende å svare seriøst på en post med så dårlig emnebruk og så dårlig språk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Det er ikke mye fristende å svare seriøst på en post med så dårlig emnebruk og så dårlig språk. Hold deg langt unna CS-forumet, i så fall! Barnevogn med terrenghjul og støtdempere er nok det beste. Lenke til kommentar
freerider Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Enig med Velmont. Barnevogn er det beste. Ser kanskje litt dust ut sittende i en, men fjæring og hjul gjør at det blir mykt og fint. Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Lag deg en SLIK og sett deg i en handlekurv, barnevogn el. Endret 14. september 2004 av Antikristian Lenke til kommentar
2roll Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Barnevogner, spesielt de nye, tåler ofte ikke mer enn 20-30 kg. Når ungene blir så store så er det på tide å slutte med vogn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har gode erfaringer med sykkel. Mener sykkel er best. Eventuelt rulleskøyter. Lenke til kommentar
DVman Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei Har gjort dette selv med sykkel... Kjemperesultat!! En tråkker og en sitter bakpå filmer, vedlig bra... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vi brukte scooter i en scene. En kjørte mens en bak satt og filmet. Ble kjempebra resultat! Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 hvorfor er det ingen som har kommet med en bil som forslag? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 sykkelproffer lager et oppheng i hjelmen og fester et lite kamera til det, pga hodet er til enhver tid den mest stabile kroppsdelen vi har. Lenke til kommentar
pr Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 På hodet??? Bulshit. Hjelmkamera er noe av det vanskeligste stedet du kan plassere et kamera hvis du skal ha stabile bilder. Det krever utrolig konsentrasjon for å virke. Man har en tendens til å vrikke og vri på hodet mye mer enn man tror. Har filmet MYE med hjelmkamera i paraglideren. 95% er ubrukelig. Har mye heller tro på den der billige kopien av steadicam som antikristian la ut link på. Den sammen med barnevogn må jo vær ultimat. Tror tilogmed du kan løpe selv. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 OK? Jeg skal ikke vaere for braakjekk med aa anbefale hjelmkamera, da jeg ikke har brukt det selv. Men jeg har sett proffvideo tatt fra hjelm med middelmaadige DV-kamera, saa det er ikke bullshit i hvert fall. Den 14$-steadicamen kan du lage enda billigere ved aa feste noe tungt nederst paa stativet ditt, og saa vri festeplaten 90 grader, slik at du faar haandtaket ute paa venstresida, akkurat som den steadicamen han duden har laget paa den siden antikristian la ut. Funker veldig bra, saafremt man har tid til aa skru festeplaten skjev. (tar ikke lang tid!) igjen: lykke til! Og vis gjerne bilder av den loesninga du kommer fram til! Lenke til kommentar
pr Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg trekker tilbake ordet bullshit. Det er at alt for sterkt ord i denne sammenheng. Sorry. Poenget var egentlig bare at hodet i mange tilfeller er den delen av kroppen som beveger seg mest. Spesielt om man er i en aktivitet som krever at man er oppmerksom. Man snur på hodet automatisk MYE mer enn man tror. Dette avsløres uten nåde ved bruk av hjelmkamera, og det kreves sterk konsentrasjon å ikke bevege hodet men bare øyene når man er i bevegelse slik at kameraet står i ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå