Jihadinmymind Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hei, Skal nå kjøpe brukt moped. Når jeg drar for å se på sykkelen, hva skal jeg da se etter ang. skader osv. Jeg er helt nuub og lurer på hva som er viktig for å ikke bli lurt. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Sjekk ihvertfall at rammenummer og motornummerene er hele. (Evt at de er der i det hele tatt. Både på ramme OG motor.) Ellers er det jo greit å sjekke etter slark i styrelager, hjullager og svingarm. Er det slark i noen av hjullagra så er ikke de så vanskelige å bytte, men du kan muligens få pruta litt på prisen da. Se etter sprekker/lekasjer i dempere, motorblokk (se under om den kan ha fått seg et kakk eller noe), radiator etc... Sjekk at bremsecaliperne (hvis de er der) er hele og ikke er rusta fast eller noe. Se etter lekasjer generelt (olje, bensin, bremsevæske (hold inne bremsa og sjekk at den ikke siger etterhvert)). Og ikke minst: Prøv den og se til at den sviver fint og går som den skal. Er sikkert flere viktige ting jeg ikke kommer på i farta. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 kan du forklare nermere hva slark er? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Slark er det samme som dødgang. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 at stempel er bra ike for mye rå kjørt og forgassern er ikke slitt også så klart hele sykkelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå