Gå til innhold

det sa pang sa han, psu?

Anbefalte innlegg

Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste men:

En kompis ringte til meg og sa at data'n hadde sagt pang, da tenkte jeg med en gang at det kanskje var PSU'en som det var skjedd noe med. Jeg spurte da om den velkjente røde knappen på baksiden om han hadde toucha den. Det var mulig sa han siden noe hadde velta eller noe slikt.

Hva kan han gjøre i hans problemstilling, han har ikke allverdens med penger men hva kan han gjøre? Han sier det ikke lyser rødt når han skrur på | på psu'en.

trenger kjappe tilbakemeldinger fra kjappe folk. :yes:

jeg snakker med han nå, JA den røde knappen hadde han trykt på.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'en er jo tydeligvis ødelagt. Ville prøvd med en ny psu og sjekket. Men den bryteren skal ikke flippe over av et velt. Da må det ha skjedd noe inni psuen i sammenstøtet. Be ham se hva det står på den røde bryteren, det står på "innsøkket" hvilken volt som er valgt. Står den på 115, ja da er psuen kaputt.

EDIT: Han må kjøpe ny psu om han har trykket på knappen. Den er død.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
PSU'en er jo tydeligvis ødelagt. Ville prøvd med en ny psu og sjekket. Men den bryteren skal ikke flippe over av et velt. Da må det ha skjedd noe inni psuen i sammenstøtet. Be ham se hva det står på den røde bryteren, det står på "innsøkket" hvilken volt som er valgt. Står den på 115, ja da er psuen kaputt.

EDIT: Han må kjøpe ny psu om han har trykket på knappen. Den er død.

100% sikker!?.. han har trykket på den ja, men kan han i det minste prøve noe uten å åpne den?

Edit: har noen komponenter blitt ødelagt av dette sjokket?

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
hvis det smeller, og lukter stikkende ekkelt. Og den ikke starter, så har jo psuen røket. Om han åpner den mister han garanti uansett.

Det luktet godt i rommet sa han :laugh:

edit: psu'en startet heller ikke.. uff.

får vel investere i en ny en, men når han da har fått tilsendt en ny hva bør han passe på da?.. Noe spesielt?

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Sjekk om psu`n har sikringer, har den det så kan du prøve å skifte de ut. Det kan fungere..

Jeg har ingen muligheter til å skjekke det, dessuten kan han lite om dette og han kan vel ikke åpne den hvis han kan så lite?

Takk for alle svar men trenger enda raskere svar :thumbs: !!

Lenke til kommentar
Ja å ikke røre idiot knappen en gang til. Ufattelig mange som er å stiller på den. Burde vært plombert så ikke folk er å stiller om.

haha, så sant så sant. Det begynte med at windowsen hannes ikke ville starte opp, så har han vel bare blitt for rastløs og ville prøve å "fikse" problemet.

en gang til, er det noe han burde passe på om han evt. kjøper ny psu?

Når han da kobler til? :w00t:

Lenke til kommentar

Nei, er bare å koble ledningene der de passer. Går ikke ant å gjøre feil med mindre han bruker rå makt. Ja en ting bør han huske, ikke kjøp qtek psu. De leverer ikke det de skal og han risikere å blåse hele pcen om den går i stykker. Mangler sikringer.

Lenke til kommentar
Nei, er bare å koble ledningene der de passer. Går ikke ant å gjøre feil med mindre han bruker rå makt. Ja en ting bør han huske, ikke kjøp qtek psu. De leverer ikke det de skal og han risikere å blåse hele pcen om den går i stykker. Mangler sikringer.

okey bra. Takk for hjelpen alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Han har følgende komponenter:

9700pro , amd 2200+ , 512mb ram twinMOS tror jeg , 120gb.

Han er 14år og har minimalt med penger men han hadde nok til denne:

11195.jpg

fra.

Denne psu'en er vel passende? Han hadde den samme før tror jeg.

Men er det sikkert at ingen komponenter kan ha blitt ødelagt? Tror det var en "relief" for han at jeg sa at det bare var PSU'en som var gått.

Lenke til kommentar
Har bare gode erfaringer med den PSUèn, jeg....

ja, så da vil den gjøre seg godt inni pc'en hans.

siste gang, "kan" noen komponenter ha blitt ødelagt?.. Jeg vil nødig stå der og trykke inn start knappen for så at ingenting skal starte. Vet at dere ikke kan se om noe er ødelagt men hva er oddsene. :dontgetit:

edit: 2 poster til 5000jarmo! :D

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...