dchwel Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Skal installere Windows XP pro. Har da to disker, begge med data på fra før. Booter med Windows cden, og starter setup. Når det kommer til det punktet der jeg skal velge hvilken partisjon windows skal ligge på får jeg beskjed om at denne disken ikke kan brukes, at den ikke er formatert. Det står også at begge diskene har 0 MB ledig, og dermed kan jeg heller ikke lage en partisjon til. Begge diskene har NTFS. Noen som vet ka eg kan gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Du kan kanskje fjerne en partisjon, hvis du ikke skal beholde data? Sjekk denne linken, kommer du til punkt 4 hvor du ser partisjonene? http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst...stallxppro1.htm Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Skal beholde partisjonene, for ellers hadde jeg slettet dem, og laget nye Det som står når eg velger en av parisjonene "Windows XP cannot recognize the partition you selected" Så dermed så foreslår den at jeg skal slette partisjonen, og da installere XP på den nye partisjonen. Skjønner ikke dette... Får vel kanskje kjøpe meg en ny disk da! Å ja, eg kommer til punkt fire Endret 17. mai 2004 av dchwel Lenke til kommentar
peach Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Det hjelper å bruke google i sammenheng med slike feilmeldinger. Gå til google.com og skriv inn "Windows XP cannot recognize the partition you selected", så finner du ut hva som er galt og hva som eventuelt kan gjøres. Her er treff nr 1: http://support.microsoft.com/default.aspx?...1&Product=winxp Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg hadde samme problemet. Brukte Diskpart-kommandoen "retain" som står beskrevet i det Peach linka til, prøvde å installere igjen og windows fant disken uten problemer. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Men, den retain kommandoen kan vel ikke brukes i DOS? Siden jeg ikke har noe operativsystem tilgjenngelig.... Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Diskpart, som inneholder retain, er tilgjengelig gjennom recovery console som du kan velge når du booter fra windows-cd'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå