Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele 2 sitt adslmodem


Anbefalte innlegg

Har Ericsson modemet som Tele 2 leverer integrert firewall eller en form for router? Hvor en mye jeg endrer på instillingene i routeren forblir portene uåpnet. Eksempelvis åpnet jeg port 113 (ident) til den lokale nettverksipen uten at dette hadde noen effekt. Hadde forøvrig ikke dette problemet med andre leverandører. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. Ericsson hm210di er en fullverdig router/brannmur. Du når den ved å gå inn på http://192.168.1.1/

 

Brukernavn: tele2

Passord: 2elet

 

Jeg har tidligere skrevet en post om hvordan man disabeler den innebyggede routeren/firewallen. Bruk søkefunksjonen så vil du finne den.

 

Merk: id/passwd er case-sensitive (som nesten alltid ellers).

Lenke til kommentar

Takker så meget muffe :) Latterlig at det ikke følger med et skriv eller en brukerveiledning om dette. Har ihvertfall ikke sett noe til det. Vil nødig benytte meg av denne routeren/firewallen, da jeg allerede har en smc barricade router med innebygd firewall.

Lenke til kommentar

jeg fulgte disse instruksjonene på mitt ericsson modem og siden har ikke smc barrikad g routeren funka :scared:

 

jeg har resatt modemet etterpå (med en nål)

 

 

Ipconfig/realese og renew fra tele 2

i 192.168.2.1 får jeg bare feilmelding om at gateway ip er feil eller lan ip er samme som ip

noen som vet svar?

Lenke til kommentar
Så lenge du har en annen router er det jo ingen vits i å bruke den innebygde routeren i modemet. Søk litt i forumet her så finner du ut hvordan du skal skru av NAT på modemet

Problemet hos meg oppsto nettopp når jeg skrudde av NAT på modemet. Har deaktivert routerfunksjonen i Ericsson-boksen til Tele2, og etter at jeg gjorde det ville ikke nettet fungere dersom jeg koblet til en SMC Barricade på modemet.

 

Ringte Tele2, og fikk beskjed om at Barricade'n ganske enkelt skulle settes til å ta imot IP-adresse automatisk (DHCP). Men nei, det funker ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...