Arve Systad Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Etter veldig blanda kritikk på den gamle sida, samt at eg aldri fant den å vere "optimal" sjøl, har eg prøvd på nytt, og er relativt fornøyd trur eg. Trur det meste av innhold skal vere oppe også, forresten. Vil ha kritikk på: - Designet/layout selfølgelig - Innhold - Måten eg har framstilt innholdet på. Tenker da på bruk av overskrifter, farger o.l. Og ikkje minst, URL: http://www.absentvoid.com Slakt i vei! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Okidoki: Likte ikke helt mouseoveren i menyen. Var litt for anonym/myk, på en måte... Valid HTML-teksten kan godt være en link til validator.w3.org "and visitor numbers are growing"? Ifølge webalizer er det omvendt. Likte de firkantene( bylandskap?) bak i header Hadde kanskje vært bedre uten de horisontale strekene i menyen? mod_rewrite istedenfor ?side=portfolio/artikkelnavn ? Alt i alt en meget grei side. Er vel egentlig bare småplukk. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Okidoki: Likte ikke helt mouseoveren i menyen. Var litt for anonym/myk, på en måte... Valid HTML-teksten kan godt være en link til validator.w3.org "and visitor numbers are growing"? Ifølge webalizer er det omvendt. Likte de firkantene( bylandskap?) bak i header Hadde kanskje vært bedre uten de horisontale strekene i menyen? mod_rewrite istedenfor ?side=portfolio/artikkelnavn ? Alt i alt en meget grei side. Er vel egentlig bare småplukk. Valid HTML/CSS tekst: vil bli en link. Webalizer: kan vel strengt tatt ikkje telle med den mnd. da sida bestod av en splash? men kan godt fjerne det om det er det du vil.. Tida vil vise om påstanden er korrekt Header: takk Menyen: blir litt tam og trøtt uten scanlinene. Uansett så synest eg ikkje dei gjør SÅ masse ut av seg. Edit: mod_rewrite kommer etterkvert, når eg har lært meg godt nok how to edit2: Mouseover forandra. Bedre? Endret 17. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hm, rimelig enig med jørgenihuset her.. Min største innvending er at jeg likte det røde MYE bedre.. Dette ble lissom litt anonymt. Designet råkker, men det gjør ikke fargene.. (om du skjønner) Lenke til kommentar
magh Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Helt grei side, men du burde ordne andre mouseovers. Behold de horisontale strekene i menyen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Ny mouseover? Var ikke noen ekstrem forandring, akkurat... PS: du kan godt ha link på "CSS2" også. Greit å kunne sjekke slike ting uten å copy/paste URI. Endret 17. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Personlig liker jeg denne bedre enn den forrige du hadde til kritikk her. Sånn overall så er dette veldig bra designmessig. Rent og Pent. Typografimessig er det også fint.. Tahoma(?) passer fint inn og størrelsen på font er også fint balansert. Er ikke helt sikker på mouseover. Likte ikke den første, og liker ikke at den andre skifter posisjon på hover.... Fiks det Overall en fin side! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er enig med de over, men en ting jeg irriterer meg over, er paddingen på kontaktskjemaet... Det må da vel gå an å lage litt space fra toppen, vel..? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er da padding fra toppen, er det ikke? Liker den nye siden, smoothe og fine farger; kontrasten er høy, men det passer Good Job, Arve Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er da padding fra toppen, er det ikke? Yupp, for nå er det tydeligvis fiksa Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Arve lusker rundt og fikser feilene idet man nevner dem... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Bare jeg som likte det røde bedre..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Bare jeg som likte det røde bedre..? Det røde passa dårlig inn i det nye greiene, men har faktisk tenkt å lage en versjon til, med rødt.. sånn at du kan berre skifte stylesheet lissom Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg likte best den røde. Synes det ble litt lite kontraster med bare gul/orange og grå/sølv. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Bare jeg som likte det røde bedre..? me² Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Selv likte jeg denne veldig mye bedre enn den røde da jeg så den for første gang, men etter å ha blitt "vant" med den nye, klarer jeg ikke helt bestemme meg. Selve designet er pent. Uten tvil. Stilen er gjennomført og går gjennom i hele designet. Bra. Men fra "headerområdet" og nedover savner jeg ENDA mer grafikk, som alltid fra deg. Ser ingen andre har kommentert dette, så da er det nok bare meg. Kantene blir nok kanskje litt for "uskarpe". Men har egentlig ingen løsning på akkurat dette. Likte den gamle mouseoveren mye bedre, da denne nye ble litt for "usynlig". Alt i alt, veldig bra, men som sagt er jeg usikker på om jeg likte den røde bedre. Mulig du kunne laga en style-switcher med begge? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Hmm, en switch mellom denne og den gamle sida blir umulig, så da må det i så fall bli to separate html filer, uten at det nødvendigvis er vanskelig å få til. Styleswitch på denne kommer iallefall, til mørkerødt. edit: Gløm det, det er feil. Styleswitch mellom dei to sidene går fint... Meir grafikk? Tja, jo, kanskje... om eg får en god idè kanskje.. Litt footerart muligens? Endret 17. mai 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Mulig jeg har sagt det før, Arve, men: du kan SÅ mye bedre enn dette! Ikke at dette var dårlig, men du kan få til noe enda bedre enn dette. Vet ikke om det var meningen, men header fikk en litt sånn architecthure-NY-stil. Mycket snyggt. Jeg har mer lyst å kommentere brukervennligheten idag, ikke selve designet. Det har andre allerede tatt seg av. Jeg er nå en PR-ansvarlig i en møbelbutikk. "Jeg har hørt at en kar ved navn Arve Systad har ei hjemmeside på absentVOID.com. Han selger websider for en rimelig penge - akkurat det møbelbutikken trenger! Men kanskje det er en fordel å se noen av hans arbeider først? Ja! www.absentVOID.com. Oisann! Her kommer den siden opp ja! Oi! Den sida var jo dritlekker! Men hvor kan jeg finne arbeidene? Bare ett arbeide? Hvor er resten? Og hva er det lille, lilla bildet? Er det websida, kanskje? Nei, det ser jo ikke helt sånn ut." Du skjønner eksemplet? Poenget med en portefølje er å helt enkelt presentere det du har laget på en effektiv og oversiktlig måte. Ikke masse snikksnakk om at endelig er den siste tutorialen min oppe og går. En bruker av en portefølje er vel først og fremst interessert i dine arbeider, og ikke guides og tutorials? Kanskje legge det til en underside? Eventuelt en personlig hjemmeside? Det samme med about me. Du må gjerne ha med korte fakta, men hadde jeg valgt, ville jeg kutta mest mulig "tullshit". Nå er jeg PR-ansvarlig for en møbelbutikk igjen. "Hvor er menyen? Gidd at jeg ikke finner menyen, da! Nei, vent! Den oransje streken jeg først trodde var skille mellom header og nyhetsfeltet er sikkert en meny! Ja, det er det! Makan! Utrolig tåpelig å plassere menyen slik!". ^^ Nå begynner PR-ansvarlig å bli irritert. Han fant ikke fram til menyen ved første øyekast. Det er også en ting å tenke på. Den oransje streken ser nok mer ut som et skille, enn som navigasjon. Håper dette ga litt innsikt i mine tanker. Jeg understreker: MINE tanker. Som alle forhåpentligvis skjønner var denne posten veldig spissformulert, bare for å understreke mine meninger. Lykke til, Arve! Stå på! EDIT: Jeg tror ikke den PR-ansvarlige i møbelbutikken hadde blitt glad for mer grafikk. Det ville bare gjort siden mer uoversiktlig. Det tror han. Mulig du klarer å inkludere det veldig, Arve? Men ikke bare pøs på for å pøse på! Endret 18. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg er nå en PR-ansvarlig i en møbelbutikk. "Jeg har hørt at en kar ved navn Arve Systad har ei hjemmeside på absentVOID.com. Han selger websider for en rimelig penge - akkurat det møbelbutikken trenger! Men kanskje det er en fordel å se noen av hans arbeider først? Ja! www.absentVOID.com. Oisann! Her kommer den siden opp ja! Oi! Den sida var jo dritlekker! Men hvor kan jeg finne arbeidene? Bare ett arbeide? Hvor er resten? Og hva er det lille, lilla bildet? Er det websida, kanskje? Nei, det ser jo ikke helt sånn ut." Du seier masse klokt, Dunestar, skal ta å vurdere en del av det. Det eg eventuellt kunne gjort er å dele opp i fleire sider, og lage ei dedikert portefølje side (som da kun inneholder en del arbeid) , og "resten" på den "orginale" sida - og lage en meny med valg av side som en slags splash, a la Realityslip.com... Uansett, det står jo faktisk på sida at "her vil eg presantere mitt arbeid blablabla". Kanskje skal eg slenge på en "Du finner mine referanser i portefølje delen"... *noted* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå