lerun Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hmmm... Istede for å slenge alle disse rettskrivings meldingene kan vi vel kanskje svare på det personen bak tråden spør om. Vel det er noen ting du må tenkte på: - Det eksisterer fortsatt veldig få bærbare hvor man kan oppgradere GPU (grafikk). CPU er som regel ingen problem så lenge de store herrene finner på å skifte arkitektur. Man sitter fast med den busshastigheten hovedkortet har; ekstremt dyrt å skifte hovedkort, og det er ikke sikkert det er mulig fordi ved ny teknologi kommer nye modeller. Disse modellene er som regel kanske forskjellig i oppbygging. - Hvis nVidas åpen standard for skjermkort tilkobling slår igjennom (noe jeg tror ATI ikke er begeistret for) vil det så lenge produsentene støtter dette (skiller ut GPU'en fra hovedkortet) være mulig å oppgradere skjermkortet. Akkurat dette med skjerkort tror jeg er veldig lukrativt for de som produserer bærbare, tror det er mange som kjøper ny maskin når det kommer bedre skjermkort, så det spørs om dette vil skje raskt. Så hvis du er veldig spill orientert er det fortsatt best med stasjonær. Du kan f.eks kjøpe en veldig billig bærbar og heller bruke en stasjonær til spilling... Ja ATI 9700 er et bra skjermkort nå, men utviklingen går så sinnssykt(hehe klarte å skrive det rikitg) raskt så det er nok avlegs om 1 år. Når nye vertex shaders blir implementer osv... så må man ha nytt kort hvis man vil utnytte de nye kule visuelle effektene. Har selv bærbar og ventet lenge før jeg kjøpte GF4 440...som nå er ganske avlegs bare 2år etter...men slik er det Lerun Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er mulig og bruke "han". Formen "ham" er (dessverre?) på vei ut. det er mulig å bruke. Lenke til kommentar
pdr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 For folk med vanskar i høve til rettskrivinga vil eg anbefale denne vevsida: AMO Språkrådet sine nettsider innheld også mykje informasjon om korleis ein skal skrive god og ikkje minst rett norsk. Språkrådet Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Den veier 3.9kg!!!!! So? Er du svak eller? Folk har vel forskjellige krav, men for meg så blir dette for tungt, kanskje er det fordi jeg er svak, eller at jeg er mye på farten og ikke en som kjøper en bærbar for den ser fetere ut på pulten hjemme hos mamma Da er du svak da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå