TCi Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg har aldri hatt problemer med å aktivere dvaletilstand i strømalternativene før, men for en tid tilbake, så har denne funksjonen vært umulig å aktivere. Når jeg aktivere den og trykker OK så får jeg denne feilmeldingen: ------------------ Powerpolicy Manager unable to reserver hibernate file The process cannot access the file because the file is used by another process. ------------------ Jeg har søkt på Google etter feilen men ingen som har noe særlig til svar. Har også spurt på et annet forum, men ingenting der heller. Så nå håper jeg noen her har noen erfaringer. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Dvaletilstand krever diskplass til å lagre alt innholdet på minnet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Dvaletilstand krever diskplass til å lagre alt innholdet på minnet. Det er ikke det som er problemet. Mye plass igjen på system partisjonen. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Det ser nesten ut som du har en hibernate fil allerede på disken som er i bruk, har du sjekket det opp ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Det ser nesten ut som du har en hibernate fil allerede på disken som er i bruk, har du sjekket det opp ? Ja, jeg har søkt etter filen på alle diskene.. Det er Hiberfile.sys den heter er det ikke? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) hiberfil.sys på den norske versjonen (amd maskinen, bruker ikke slikt på denne maskinen) Kanskje litt dumt spm, men du har og sett at du skal vise alle skjulte filer, og os filer ? EDIT : Har du sett denne : http://support.microsoft.com/default.aspx?...9&Product=winxp Endret 17. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Kanskje litt dumt spm, men du har og sett at du skal vise alle skjulte filer, og os filer ? Hehe.. Jada Jeg har ikke deaktivert dvaletilstanden som jeg kan huske. Den har på en eller annen måte deaktivert seg selv. Mulig det er en hotfix fra MS som har gjort det. Men dersom den blir deaktivert skal vel filen ligger ved roten av c: alikevel. Det er jo et velkjent problem at Windows ikke sletter slike filer selv om de er deaktivert. Eller blir hiberfile.sys faktisk slettet? Jeg har lest en post om problemet tidligere. Og der sa en at du måtte søke etter en tekstfil som heter nohiber.txt i Windows katalogen, fordi den sier hva som er galt. Men den finner jeg ikke. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Det er jo et velkjent problem at Windows ikke sletter slike filer selv om de er deaktivert. Eller blir hiberfile.sys faktisk slettet? Prøvde akkurat å slå av hibernation på amd maskinen, og filen ble slettet, du har vel prøvd sikkermodus og ? (er usikker på om du får slike alternativer der) Edit: Om du har tatt en søkerunde har du vel og sett denne : http://www.derkeiler.com/Newsgroups/micros...02-06/2373.html Endret 17. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Det er jo et velkjent problem at Windows ikke sletter slike filer selv om de er deaktivert. Eller blir hiberfile.sys faktisk slettet? Prøvde akkurat å slå av hibernation på amd maskinen, og filen ble slettet, du har vel prøvd sikkermodus og ? (er usikker på om du får slike alternativer der) Jeg skal teste det litt senere.. Holder på å søke litt rundt. Kommer tilbake med resultater etter hvert.. EDIT: Ingen slike muligheter i sikkerhetsmodus nei. Endret 17. mai 2004 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå