Tumlehund Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hei Norge! En hilsen fra Danmark Lækkert forum, og en masse gode artikler. Jeg leder efter en ny skærm, da min Sony 19" G400 (CRT) er ved at være udtjent. Eizo L885 og NEC LCD2080UX+ er meget interessante. Jeg fik bestilt L885 i fredags, men Øivind var meget flink at fortælle at jeg skulle skynde mig at afbestille den, da panelet *MÅSKE* var blevet skiftet ud. Det er han ved at undersøge, og jeg glæder mig til at finde ud af, hvad der er sket med L885. Tillykke med Nationaldagen, god fest! Hilsen Jeppe Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Takk Jeg må si at jeg er spent på å høre hva som har skjedd med L885 selv... Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Er selv en av de som fikk L885 sammen med Øivind, og tror nok at den går i retur til uka. Gleder meg til å høre hva som har skjedd der, og om eventuelt NEC har gjort det samme, da de vel har kuttet prisene enda mer Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 hmm, skal jeg ha ny skjerm?? ?? ' Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 http://www4.tomshardware.com/display/20040..._panels-06.html Hei! Hadde nesten bestemt meg for å investere i denne flotte skjermen, helt til jeg fant review på Toms Hardware, som gir den slakt i spill og film... Kan jeg få en "second opinion" på det som er skrevet hos Tom's ? Iflg. dem er den så godt som ubrukelig til spill og film.... Hva skjer?!?! Lenke til kommentar
Tumlehund Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at købe, til Øivind har haft kontakt med Eizo (og måske NEC). Min mistanke er at Eizo (og NEC?) har skiftet paneler. Hvorfor skulle de ellers sætte prisen så drastigt ned? Det er jo et prisfald på 20%! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Supply and demand, kanskje? Men jeg er enig i at 20% er ganske drøyt. Vi får se... Lenke til kommentar
Tumlehund Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Ja, det er rigtigt at det kan have noget med udbud og efterspørgsel at gøre. Men efter at Øivind havde bestilt en L885 som IKKE var lige så god som den skærm, der vandt 20" skærmtesten, kunne man jo godt få på fornemmelsen at Eizo har skiftet panel. Jeg tror faktisk godt de kan finde på at skifte paneler, da det jo kun er os nørder, der ved hvad det betyder Glæder mig til at høre fra Øivind Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Eizo har visst ikke skiftet panel. Allikevel sitter vi i testteamet igjen med følelsen av at den vi hadde til test var bedre. Personlig velger jeg å beholde min. Etter litt bruk har jeg funnet ut at den er fullgod i en rekke spill jeg spiller mest, men at den fortsatt sliter litt i trackmania når man har med en skyggebil. Derfor lurer jeg på om dette skylder at det er en single DVI kabel som følger med. At THG slakter den i film stiller jeg meg ufostående til da både testeksemplaret og mitt eget eksemplar har utmerkede egenskaper på dette området. edit Uten å ha dekning for min påstand vil jeg tro at produsentene enda har (hadde før konkuransen økte litt og priskuttet kom) veldig god fortjenestemargin på 20" skjermer, og at det slett ikke er umulig å tenke seg et kutt på 20% for å beholde konkuransedyktigheten. Endret 20. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Eizo har visst ikke skiftet panel. Godt å høre! Jeg fikk min L885 i forrige uke, og ble lettere bekymret over å lese denne posten. Jeg har ikke rukket å testet min så veldig grundig enda, men er så langt mer enn fornøyd! Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ta deg en runde eller to i TrackMania og post magefølelsen din her. Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ta deg en runde eller to i TrackMania og post magefølelsen din her. Hvilken oppløsning kjører du med da? 1600x1200? Jeg krangler litt med skjermkortet mitt som ikke vil kjøre høyeste oppløsning over DVI (kommer nok til å investere i et nytt ganske snart...). Derfor bruker jeg 1280x1024 for øyeblikket. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Det er ikke bra å bruke noe annet enn anbefalt oppløsning på LCD, men siden skjermkortet ditt ikke tåler det, så ikke kjør 1600x1200 heller... Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Det er ikke bra å bruke noe annet enn anbefalt oppløsning på LCD, men siden skjermkortet ditt ikke tåler det, så ikke kjør 1600x1200 heller... Er fullstendig klar over ulempen ved å ikke kjøre nativ oppløsning på LCD. 1600x1200 går bra ved analog tilkobling, men ikke ved DVI. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 1600*1200-skjermer kan jo fint kjøres på 800*600 da. Hver piksel vil da representeres av et kvadrat på 4 piksler, og bli sylskarpt igjen. Ikke den beste oppløsningen å briefe med da men... Du får det iallfall skarpt. Lenke til kommentar
idle_man_1 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hmm analog 1600x1200 er å foretrekke fremfor DVI 1280x1024 ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hmm analog 1600x1200 er å foretrekke fremfor DVI 1280x1024 ? Den tror jeg du må forklare for meg Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Ta deg en runde eller to i TrackMania og post magefølelsen din her. Nå har jeg prøvd TrackMania noen runder... Syntes bildet var bra jeg! La ikke merke til noen uregelmessigheter. Er det noe spesielt du tenker på? Skjermen jeg har brukt før er en tilårskommen 17" Eizo FlexScan F56. Mitt sammenligningsgrunnlag er kanskje derfor ikke det beste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå