Gå til innhold

Multiplier på Intel 2.4 533

Anbefalte innlegg

Jeg driver å setter opp en ny maskin, og i halvsøvne begynner jeg å bli litt i tvil over ting.

Hovedkortet er ABIT IT7 Max2, og har annen bios enn de jeg er vant til. Vanligvis kommer cpu-hastigheten opp med en gang jeg forandrer på ting, men her må jeg save til bios først. Er redd for å ødelegge når jeg når har kommet så langt..

Hva skal jeg sette multiplier på ved P4 2.4 533mhz? Er det riktig å sette den på 18? Da blir det 18 x 133 = 2400?

Eller er dette feil?

Setter pris på raske svar, da jeg bygger nå natt til 17.mai. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Jeg var bare litt trøtt, fant det også ut nå.

Skal bygge maskinen ferdig før jeg overklokker, setter opp raid etc. Har ikke kjølepasta på nå, men tar på i morgen. I allefall før jeg klokker opp litt...

Er det ok å bruke den litt uten kjølepasta?

Lenke til kommentar

Hvis du har boxed kjøleren, så er det vel et lag med no termiske greier hvis jeg ikke husker helt feil... Er ikke pasta though, er noe annet varmeledende greier, men jeg husker ikke hva det heter i farten... Ingen fare å kjøre uten pasta hvis du har boxed med andre ord...

Hvis du har en annen kjøler, ikke kjør før du har fått på pasta!

Lenke til kommentar

Multiplyeren på CPU-en er låst, så om du setter 1x133MHz eller 10000000x133MHz så får du alikavel samme hastighet.

Edit: Du kan velge den i BIOS fordet den er ikke låst på hovedkortet. (Men det hjelper lite når den som sagt er låst på prosessoren)

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Multiplyeren på CPU-en er låst, så om du setter 1x133MHz eller 10000000x133MHz så får du alikavel samme hastighet.

Edit: Du kan velge den i BIOS fordet den er ikke låst på hovedkortet. (Men det hjelper lite når den som sagt er låst på prosessoren)

det blir noe annet ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...