salah Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Dette er noe som skjedde for et år siden. Le, eller ikke le om dere vil. JEG synes ikke det er noe morsomt, fordi jeg vet jeg er teit.... Det hendte slik: Jeg eier et Modellfly, av den typen som er både seilfly og propellfly. Dette er noe vi modellflyvere utnytter, å bruke den som propellfly, til vi har kommet veldig høyt, og seiler ned igjen når vi føler for det. En dag, da jeg skulle ut på sletta (jeg bor ca. 100 meter fra en bondegår, og der får jeg tillatelse å fly, fordi det er bra der, og en eventuell styrt (noe jeg gjør VELDIG ofte ) ville gjort allverdens skade.... Og siden jeg er nybegynner, måtte jeg gjøre visse ting: *Først sjekke om alt var i orden: Be fjernkontrollen sjekke batteriene, be modellflyet sjekke batteriene i selve flyet *Noen små sikkerhetssjekk, som blant annet å _alltid sjekke om batterilokka sitter i_. Jeg glemte å gjøre det denne gangen da... Og holder antenna til fjernkontrollen høyt opp (det er en tråd helt øverst på selve antenna, hvis det er vind, vil den peke samme vei som vinden), og vi skal _alltid_ kaste MOT vinden. Jeg gjør selvfølgelig det. Jeg fikk god glid, og jeg ble jo stolt over dette da, det var bare noen ganger jeg hadde flydd alene selv. Det gikk helt fint, til jeg hadde kommet kjempelangt opp. Og det var så høyt, at fjernkontrollen viste gul lys (som betyr at flyet er veldig høyt oppå bakken, og dette betyr at det holder mer enn nok for nybegynnere), og da begynte jeg å gli ned igjen. Men jeg synes at flyet ikke gjorde som jeg ba den om. Nei, det ble slik at motoren begynte å få virkelig futt i seg (dette var på grunn av at krystallen, som styrer selve styringa, var litt ødelagt, men det funka helt fint hvis jeg ikke slo av fjernkontrollen før flyet, noe man uansett ikke skal gjøre.), og da skjønte jeg at jeg var i fare. Jeg trodde først at krystallen hadde gått helt , men jeg dro den veldig kjapt ut og inn, men flyet gjorde som den ville, nemlig å få skikkelig fart i seg, du vet, med en motor på full guffe (her i dette tilfellet var det _heldigvis_ batterifly, og ikke så dyr.) og flyet stuper nesten rett ned, er det ikke kult. Nei, flyet fortsatte, og det aller verste jeg kunne tenke meg. Nemlig rett mot bygningene. Det retter seg jevn ut, og flyr rett vannrett. Mareritt, kaller jeg slikt. Det eneste jeg tenkte på, var ikke å få retta flyet. Flyet tålte nemlig ikke slik fart, og dessuten var jeg får nærme for å kunne svinge unna. Det jeg nemlig tenkte på, var at jeg sammen med pappa måtte betale regninger og få skikkelig meg kjeft. Men jeg var heldig, flyet mista fart, og det kjører. Det kjører rett mot strømgjerdet, og det låta fint. Finere enn at den traff bygningene. Der fortsetter den, rett mot gjerdet, treffer det, og og jeg ser at deler av flyet "blir igjen", (noe jeg senere så var begge vingene), mens kroppen (der motoren, batteriene, og chipsettet var) føyk som bare rakkern, rett mot et hus. Tiden gikk like sakte som om sekunder var minutter. Litt etter (i virkeligheten var dette et sekund) treffer den bygningen. Der står, jeg. Tenker. Tenker på at jeg skulle ha filma det. Det minte meg om Bin Laden. Bang hadde det sagt, rett mot et hus. Skaden ble heldigvis ikke stor, det traff veggen. Mannen kommer ut, litt senere kona. Mannen som jeg hadde lekt vannkrig med og hele pakka. Tenkte på at HAN skulle kjefte på meg. Han kjente selvsagt flyet igjen, så det var ingen muligheter for å skjule seg eller løpe. Jeg stikker en tur bort til han, han lurer på hvor dum jeg egentlig er. Han kjefter sånn smått, men mye mindre enn det jeg egentlig forventa meg. Han ser ingen skader, så jeg får gå med et totalvrak hjem. Hjemme ser jeg på flyet. Vingene hadde bare vært kutta rett av, og krystallen (som sagt, krystallen styrer styringa), proppelen, og litt av selve kroppen til flyet var helt herpa. Hva kunne gå så galt. Hva i huleste? Jeg tenker meg om. Kontrollen slo seg ikke på. Hvor logisk kunne det være? Batteriet må ha datt ut. Jeg sjekka. Grunnen var funnet ut, men hvor har batteriet vært? Det var på sletta, der jeg hadde vært! og flydd. Jeg gikk til stedet, og fant senere batteriet. Batteriet kosta 50 kr, og var oppladbart, så jeg tok ingen sjangser på å "drite i det". Så her sitter jeg, med et totalvrak. Har fortalt historien til de kameratene jeg pleier å fly med. De får latterkrampe, og kaller det "Pelles Bin Laden spesiall". Hver gang jeg skal prøve deres fly, sier dem "Ingen Bin Laden Spesial her nei". Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hehe, men du skulle jo hadd en full tank med fuel, og mosa rett igjennom vinduet til den sure naboen. Flyet hadde selvfølgelig eksplodert i stua... Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 skulle fetta det på full guffe å kjørt i hauet på naboen... Lenke til kommentar
salah Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 skulle fetta det på full guffe å kjørt i hauet på naboen... Er ikke Bin Laden heller da... hihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå