PIIIpower Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg bor på landet og ville ha ADSL. Jeg tenkte at siden telnor=piss at bluecom vill være et alternativ. 09.04.2002 kl 12.10 ringte bluecom og etter et minutt fikk jeg svar. Snakka litt om at jeg ville ha ADSL, men ikke telenor og at jeg bodde på landet osv.... Så sjekka han telefon nr. mitt for utbyggning planer. Personen som viste hvilke planer de hadde var til lunch, men han lovet å ringe meg tilbake... Oppdateringer følger... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 09.04.2002 kl 21.42 Ingen har ring og kunde service har steng. Sier at de har steng til 02.04 og ønsker meg god påske ...up yours... prøver igjen i mårra... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 10.04.02 kl 11.44 ringer.... Kl 11.51 får svar :sad:jente) ehh ja spørmålet ditt er sendt videre jeg: ja.. veit du noe om det da?? BC:ehh hun har fått spørsmålet ditt.. jeg: ja, men får jeg ADSL? BC: det vet jeg ikke noe om nå, det står ikke noe om det. Jeg: nei det veit jeg, men dere sender rquests til Telenor, er området mitt med på en request nå Bc: det veit jeg ikke nå. Han som du var i kontakt med vil vel ringe deg når han har fått svar. Jeg: ok, hadet BC: ha det. hmmm...dette vitner om dårlig kommuniaskjon. Ventetiden er heller ikke noe særlig. Vi får håpe at jeg får en telefon snart da.. oppdatering følger... Lenke til kommentar
janken Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Bluecom suger virkelig på support. Jeg har ringt en del ganger selv. Der er somoftes ingen som tar telefonen. Jeg har prøvd mange ganger. Får du ikke svar i løpet av de første 30 sek. er det bare å legge på. Da er alle ute å har pizzaparty...eller noe sånt. Jeg har ventet i 40 min. Så fikk jeg opptattsignal. Sendte en klagemail men har ikke fått respons. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-09 21:42, PIIIpower skrev:09.04.2002kl 21.42 Ingen har ring og kunde service har steng. Sier at de har steng til 02.04 og ønsker meg god påske ...up yours... prøver igjen i mårra... Høhø??!! Hadde de ikke gidda å forandre på telefonsvareren siden påska? hirr,hirr! :smile: Lenke til kommentar
madura Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Kan også bekrefte veldig negativt intrykk av Bluecom support. ---- Var omtrent klar til å bestille, og skulle bare spørre litt hos support om et et par enkle småting ved å maile til support. Og maken til "goddag mann økseskaft" svar har jeg ikke opplevd noen sted .skulle tro de ikke forstå norsk, hvis en skjønner. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 11.04.2002 kl 15.15 Ringte Kl 15.20 Fikk svar (samme dama) jeg: Hei mitt navn er.... Jeg venter på et svar fra dere angående ADSL utbygging... BC: Åja, var du som ringte her i går? Jeg: Ja, det stemmer. BC: vi vet ikke noe mer enda. Jeg: men dere vet vel om dere har sendt en requst.. BC: Ja det har vi Jeg: å, kjempe fint, men da tar dere kontakt når dere har fått svar da? BC: Ja det skal vi gjøre Jeg: ok, hadet bra BC hadet. Jippi, jippi jippi, kansje jeg kan få ADSL snart da :smile: Bortsett fra merkelig kummunikasjon er ikke BC de værste å ha med å gjøre. F.eks venta jeg i 25 minutter på support på telenor og en annen gang 20min på Elkjøp. For ikke å snakke om komplett på stovner, venta i 40 min så la jeg på! Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 15:42, PIIIpower skrev:11.04.2002kl 15.15 Ringte Kl 15.20 Fikk svar (samme dama) jeg: Hei mitt navn er.... Jeg venter på et svar fra dere angående ADSL utbygging... BC: Åja, var du som ringte her i går? Jeg: Ja, det stemmer. BC: vi vet ikke noe mer enda. Jeg: men dere vet vel om dere har sendt en requst.. BC: Ja det har vi Jeg: å, kjempe fint, men da tar dere kontakt når dere har fått svar da? BC: Ja det skal vi gjøre Jeg: ok, hadet bra BC hadet. Jippi, jippi jippi, kansje jeg kan få ADSL snart da :smile: Bortsett fra merkelig kummunikasjon er ikke BC de værste å ha med å gjøre. F.eks venta jeg i 25 minutter på support på telenor og en annen gang 20min på Elkjøp. For ikke å snakke om komplett på stovner, venta i 40 min så la jeg på! BlueCom videreselger vel TTS adsl produktet. Da er ikke bluecom som bygger ut, ergo har de absolutt ingen peiling på utbygging. Men uansett Lykke til.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-04-11 17:21, Spoink skrev:BlueCom videreselger vel TTS adsl produktet. Da er ikke bluecom som bygger ut, ergo har de absolutt ingen peiling på utbygging. Men uansett Lykke til.. BlueCom sender lister med intressenter til Telenor, slik kan de påvirke utbyggingen. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 02.05.02 Ikke hørt noe enda, skal ringe å purre på mandag. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Har noen av dere som syter og klager noengang jobbet i et stort firma på support? Hvor man snakker med flere hundre brukere om dagen, folk er ofte pissed når de ringer, og man kan ikke KUN tenke på den ene kunden? Man må også huske saksgangen og at de som registrere saken ikke er de som løser den osvosv, alt dreier seg ikke om EN kunde. MEN når hele firmaet ikke klarer kommunisere så er det der problemet ligger, de er ikke nødvendigvis dårlige på support. De stakkars support folka gjør så godt de kan de, men det hjelper jo ikke når driftsfolka og eksterne partnere ikke følger opp. Slutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben sin. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Du jobber vil ikke på support vel? :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 13:25, talisar skrev:Har noen av dere som syter og klager noengang jobbet i et stort firma på support? er 1500 brukere stort nok? i så tillfelle JA.Hvor man snakker med flere hundre brukere om dagen, folk er ofte pissed når de ringer, og man kan ikke KUN tenke på den ene kunden?Snakker man med kunde så er det det man gjør, ikke alt annet.Man må også huske saksgangen og at de som registrere saken ikke er de som løser den osvosv, alt dreier seg ikke om EN kunde. MEN når hele firmaet ikke klarer kommunisere så er det der problemet ligger, de er ikke nødvendigvis dårlige på support. De stakkars support folka gjør så godt de kan de, men det hjelper jo ikke når driftsfolka og eksterne partnere ikke følger opp.Det er vel noe jeg kommentere her, det er bedriften som ikke kommunisere bra nok. Support er de eneste man får snakke med så det er nok derfor disse får kjeftaSlutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben sin.Noen bedrifter ER dårlige på support, ikke nekt. Telenor f.eks har ikke support på noe ikke alle kan lære (feks. isdn routere). Supportere har som regel ett nett av 2.linje supportere og en avd.sjef. Supportere har faktisk endel å si på hvordan ting skal funke intern, fordi bedriften veit at hvis supportera er grinete kommer ikke kundene tilbake. Jeg må si jeg NYTER å jobbe som supporter men den siste tiden har jeg dessverre ikke hatt muligheten til det....snuffs...but, I'll be back! Lenke til kommentar
Stream Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Har vært BlueCom kunde siden oktober 2001 og har de få gangene jeg har ringt support fått svar med en gang (godt råd, ikke ring mellom 11 og 13, ei heller etter klokka 19, da er det desidert flest folk som ringer support!) ADSL'en har fungert meget bra hele tiden frem til påsketider da jeg plutselig begynte å oppleve nedetider i tide og utide. Har deretter ringt support ganske ofte (alltid fått svar) og de har prøvd å legge meg inn på nye backbone rutere etc. uten at noe har hjulpet. Så ble vi enige om at de skulle gjøre en linjesjekk med Telenor og de skulle ringe tilbake. Jeg fikk ingen tilbakemelding så jeg ringte selv og de sa at saken var sendt til Telenor og de ventet på svar. Damen jeg snakket med spurte hva slags modem jeg hadde og jeg svarte "Orckit". "Åja", svarte hun, "tenkte meg det". Så skulle hun ringe meg tilbake i løpet av dagen...jeg hørte ingenting og lot det gå over helga før jeg skulle ringe dem igjen. Begynte å bli ganske irritert! Da plutselig ringer en fyr fra Bravida som sier at han kommer 2.mai for å bytte ut adsl-modemet mitt til Nokia. I dag var han på plass og alt utstyret er nå byttet ut. Spennende å se om dette funker bedre da :smile: (Fikk forresten en Nokia-router med 4 porter...og ikke et vanlig adsl-modem med 1 utgang som jeg hadde før). :smile: Lenke til kommentar
madura Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Slutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben -------------------------------------- Det er greit nok alt det du sier, men det er bare så rart .når man spør om enkle ting, så er det så fordømt ofte man ikke får svar på det man spør om. Når jeg mener svar, så mener jeg ikke absolutt et svar som gir en løsning, men i alle fall et svar som man kan leve med, hvis du skjønner. Enten en forklaring, eller hvorfor man ikke kan forklare det, eller hva man i stedet må gjøre for å få en forklaring, eller si hvor de mener du kan henvende deg hvis de IKKe kan svare noenting, eller passe på å få det videre sendt til noen som KAn svare på det. Eller si at du må, og ca hvor lenge du må vente på et svar, hvis du må DET osv. Men det er så ofte de bare svarer noe unnvikende og halvkvedet, og så ofte de lar deg vente uten å la deg vite hvorfor, og så ofte de "glemmer" å komme tilbake til deg når de har sagt de skal gjøre det, uten å la deg få vite noe ..osv osv. Slike ting er veldig utbredt blandt support o.l., opplever hvertfall jeg, og jeg merket meg bare at Bluecom virket å ha 'mye av det'. Sånt no er forbannet irriterende og slitende når man opplever så mye av det overalt ..at du mer eller mindre nesten regner med det på forhånd. Ser ingen grunn til at support avd. ikke skulle skjerpe seg på slike ting. Det tror jeg ikke ville koste disse firmaene noe ..tvert imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå