Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Test av BlueCom support


Anbefalte innlegg

Jeg bor på landet og ville ha ADSL. Jeg tenkte at siden telnor=piss at bluecom vill være et alternativ.

 

09.04.2002

kl 12.10 ringte bluecom og etter et minutt fikk jeg svar.

 

Snakka litt om at jeg ville ha ADSL, men ikke telenor og at jeg bodde på landet osv....

 

Så sjekka han telefon nr. mitt for utbyggning planer.

 

Personen som viste hvilke planer de hadde var til lunch, men han lovet å ringe meg tilbake...

 

Oppdateringer følger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10.04.02

 

kl 11.44 ringer....

Kl 11.51 får svar :sad:jente) ehh ja spørmålet ditt er sendt videre

 

jeg: ja.. veit du noe om det da??

 

BC:ehh hun har fått spørsmålet ditt..

 

jeg: ja, men får jeg ADSL?

 

BC: det vet jeg ikke noe om nå, det står ikke noe om det.

 

Jeg: nei det veit jeg, men dere sender rquests til Telenor, er området mitt med på en request nå

 

Bc: det veit jeg ikke nå. Han som du var i kontakt med vil vel ringe deg når han har fått svar.

 

Jeg: ok, hadet

 

BC: ha det.

 

hmmm...dette vitner om dårlig kommuniaskjon. Ventetiden er heller ikke noe særlig. Vi får håpe at jeg får en telefon snart da..

 

oppdatering følger...

Lenke til kommentar

Bluecom suger virkelig på support. Jeg har ringt en del ganger selv. Der er somoftes ingen som tar telefonen. Jeg har prøvd mange ganger. Får du ikke svar i løpet av de første 30 sek. er det bare å legge på. Da er alle ute å har pizzaparty...eller noe sånt. Jeg har ventet i 40 min. Så fikk jeg opptattsignal. Sendte en klagemail men har ikke fått respons.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 21:42, PIIIpower skrev:

09.04.2002



kl 21.42


Ingen har ring og kunde service har steng. Sier at de har steng til 02.04 og ønsker meg god påske


...up yours...



prøver igjen i mårra...


 

 

Høhø??!! Hadde de ikke gidda å forandre på telefonsvareren siden påska? hirr,hirr! :smile:

Lenke til kommentar

Kan også bekrefte veldig negativt intrykk av Bluecom support.

----

Var omtrent klar til å bestille, og skulle bare spørre litt hos support om et et par enkle småting ved å maile til support.

Og maken til "goddag mann økseskaft" svar har jeg ikke opplevd noen sted .skulle tro de ikke forstå norsk, hvis en skjønner.

Lenke til kommentar

11.04.2002

 

kl 15.15 Ringte

Kl 15.20 Fikk svar (samme dama)

jeg: Hei mitt navn er.... Jeg venter på et svar fra dere angående ADSL utbygging...

BC: Åja, var du som ringte her i går?

Jeg: Ja, det stemmer.

BC: vi vet ikke noe mer enda.

Jeg: men dere vet vel om dere har sendt en requst..

BC: Ja det har vi

Jeg: å, kjempe fint, men da tar dere kontakt når dere har fått svar da?

BC: Ja det skal vi gjøre

Jeg: ok, hadet bra

BC hadet.

 

Jippi, jippi jippi, kansje jeg kan få ADSL snart da :smile:

 

Bortsett fra merkelig kummunikasjon er ikke BC de værste å ha med å gjøre. F.eks venta jeg i 25 minutter på support på telenor og en annen gang 20min på Elkjøp. For ikke å snakke om komplett på stovner, venta i 40 min så la jeg på!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 15:42, PIIIpower skrev:

11.04.2002



kl 15.15 Ringte

Kl 15.20 Fikk svar (samme dama)

jeg: Hei mitt navn er.... Jeg venter på et svar fra dere angående ADSL utbygging...

BC: Åja, var du som ringte her i går?

Jeg: Ja, det stemmer.

BC: vi vet ikke noe mer enda.

Jeg: men dere vet vel om dere har sendt en requst..

BC: Ja det har vi

Jeg: å, kjempe fint, men da tar dere kontakt når dere har fått svar da?

BC: Ja det skal vi gjøre

Jeg: ok, hadet bra

BC hadet.



Jippi, jippi jippi, kansje jeg kan få ADSL snart da :smile:


Bortsett fra merkelig kummunikasjon er ikke BC de værste å ha med å gjøre. F.eks venta jeg i 25 minutter på support på telenor og en annen gang 20min på Elkjøp. For ikke å snakke om komplett på stovner, venta i 40 min så la jeg på!


 

BlueCom videreselger vel TTS adsl produktet. Da er ikke bluecom som bygger ut, ergo har de absolutt ingen peiling på utbygging.

 

Men uansett Lykke til..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2002-04-11 17:21, Spoink skrev:

BlueCom videreselger vel TTS adsl produktet. Da er ikke bluecom som bygger ut, ergo har de absolutt ingen peiling på utbygging.


Men uansett Lykke til..


BlueCom sender lister med intressenter til Telenor, slik kan de påvirke utbyggingen.

Lenke til kommentar

Har noen av dere som syter og klager noengang jobbet i et stort firma på support?

 

Hvor man snakker med flere hundre brukere om dagen, folk er ofte pissed når de ringer, og man kan ikke KUN tenke på den ene kunden?

 

Man må også huske saksgangen og at de som registrere saken ikke er de som løser den osvosv, alt dreier seg ikke om EN kunde. MEN når hele firmaet ikke klarer kommunisere så er det der problemet ligger, de er ikke nødvendigvis dårlige på support. De stakkars support folka gjør så godt de kan de, men det hjelper jo ikke når driftsfolka og eksterne partnere ikke følger opp.

 

Slutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-02 13:25, talisar skrev:

Har noen av dere som syter og klager noengang jobbet i et stort firma på support?


er 1500 brukere stort nok? i så tillfelle JA.


Hvor man snakker med flere hundre brukere om dagen, folk er ofte pissed når de ringer, og man kan ikke KUN tenke på den ene kunden?


Snakker man med kunde så er det det man gjør, ikke alt annet.


Man må også huske saksgangen og at de som registrere saken ikke er de som løser den osvosv, alt dreier seg ikke om EN kunde. MEN når hele firmaet ikke klarer kommunisere så er det der problemet ligger, de er ikke nødvendigvis dårlige på support. De stakkars support folka gjør så godt de kan de, men det hjelper jo ikke når driftsfolka og eksterne partnere ikke følger opp.


Det er vel noe jeg kommentere her, det er bedriften som ikke kommunisere bra nok. Support er de eneste man får snakke med så det er nok derfor disse får kjefta


Slutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben sin.


Noen bedrifter ER dårlige på support, ikke nekt. Telenor f.eks har ikke support på noe ikke alle kan lære (feks. isdn routere). Supportere har som regel ett nett av 2.linje supportere og en avd.sjef. Supportere har faktisk endel å si på hvordan ting skal funke intern, fordi bedriften veit at hvis supportera er grinete kommer ikke kundene tilbake.



 

Jeg må si jeg NYTER å jobbe som supporter men den siste tiden har jeg dessverre ikke hatt muligheten til det....snuffs...but, I'll be back!

Lenke til kommentar

Har vært BlueCom kunde siden oktober 2001 og har de få gangene jeg har ringt support fått svar med en gang (godt råd, ikke ring mellom 11 og 13, ei heller etter klokka 19, da er det desidert flest folk som ringer support!)

 

ADSL'en har fungert meget bra hele tiden frem til påsketider da jeg plutselig begynte å oppleve nedetider i tide og utide. Har deretter ringt support ganske ofte (alltid fått svar) og de har prøvd å legge meg inn på nye backbone rutere etc. uten at noe har hjulpet. Så ble vi enige om at de skulle gjøre en linjesjekk med Telenor og de skulle ringe tilbake. Jeg fikk ingen tilbakemelding så jeg ringte selv og de sa at saken var sendt til Telenor og de ventet på svar. Damen jeg snakket med spurte hva slags modem jeg hadde og jeg svarte "Orckit". "Åja", svarte hun, "tenkte meg det". Så skulle hun ringe meg tilbake i løpet av dagen...jeg hørte ingenting og lot det gå over helga før jeg skulle ringe dem igjen. Begynte å bli ganske irritert! Da plutselig ringer en fyr fra Bravida som sier at han kommer 2.mai for å bytte ut adsl-modemet mitt til Nokia.

I dag var han på plass og alt utstyret er nå byttet ut. Spennende å se om dette funker bedre da :smile:

 

(Fikk forresten en Nokia-router med 4 porter...og ikke et vanlig adsl-modem med 1 utgang som jeg hadde før).

 

:smile:

Lenke til kommentar

Slutt å si folk er dårlige på support, support er avhenig av drift,nettverksfolk,utviklingsfolk + eksterne for å fungere og det er alltid support som får skylda når de andre ikke gjør jobben

--------------------------------------

 

Det er greit nok alt det du sier, men det er bare så rart .når man spør om enkle ting, så er det så fordømt ofte man ikke får svar på det man spør om. Når jeg mener svar, så mener jeg ikke absolutt et svar som gir en løsning, men i alle fall et svar som man kan leve med, hvis du skjønner.

Enten en forklaring, eller hvorfor man ikke kan forklare det, eller hva man i stedet må gjøre for å få en forklaring, eller si hvor de mener du kan henvende deg hvis de IKKe kan svare noenting, eller passe på å få det videre sendt til noen som KAn svare på det. Eller si at du må, og ca hvor lenge du må vente på et svar, hvis du må DET osv.

 

Men det er så ofte de bare svarer noe unnvikende og halvkvedet, og så ofte de lar deg vente uten å la deg vite hvorfor, og så ofte de "glemmer" å komme tilbake til deg når de har sagt de skal gjøre det, uten å la deg få vite noe ..osv osv.

 

Slike ting er veldig utbredt blandt support o.l., opplever hvertfall jeg, og jeg merket meg bare at Bluecom virket å ha 'mye av det'.

 

Sånt no er forbannet irriterende og slitende når man opplever så mye av det overalt ..at du mer eller mindre nesten regner med det på forhånd.

 

Ser ingen grunn til at support avd. ikke skulle skjerpe seg på slike ting. Det tror jeg ikke ville koste disse firmaene noe ..tvert imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...