Gå til innhold

For mye snut i gatene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Mindre politi i Norge? Du må være fullstendig gal...

Veldig sjeldent at jeg ser ekte politi rundt omkring (ikke slike Rent-A-Cop som er på kjøpesenteret og sånn) untatt på helligdager hvor det er arrangement og slikt.

Det er nesten ingen politibiler på veiene...

 

For å sammenligne med USA, så ser jeg en politibil der minst hvert 10. minutt når jeg er ute å kjører. Her i Norge kan jeg kjøre en hel dag uten å se en eneste politibil...

Lenke til kommentar

Men så er folketallet også noe mindre i Norge enn i USA. Jeg synes at jeg ser politibiler hver dag jeg er ute å kjører jeg. Bor da i en by med ca 20000 innbyggere. Og i utkantstrøk så er det vel ikke så mye hardkriminalitet som det er i byene og i byer i USA.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Selvfølgelig må det være mer politi i USA, men liksom, en politibil hvert 10. minutt vs. aldri er litt av en forskjell... Når det er sagt, så er det ikke så ukjent at politiet her i Norge lar en god del kriminalitet gå usjekket, hvor de henlegger veldig mange saker. Ja ja...

Det er iallfall ikke "for mye snut i gatene".

Lenke til kommentar
Kan jo knapt nok ta seg en tur utenfor før en politibil kjører forbi, eller en kjeledresskledd snushane med truckercap og politilogo på kikker mistenkelig på deg. Er  Norge i ferd med å bli en politistat? Bør midlene til politiet skjæres kraftig ned?

I di ot!

 

Jeg tviler på at vi noen gang kommer til å få nok politi. Jeg vet ikke hvor du kommer fra men her (Skien,Porsgrunn) er det begrenset med politiressurser --> 1 politibil ute i grenland natt til 1.mai...men det er vel kanskje pga det ikke skjer noe bråk da :roll:

 

Hvis alle politimennene (og damene) kikker mistenkelig på deg så :

1) Bytt klesstill

2) Legesjekk, paranoid

;)

 

Det er en ren selvfølge at USA har mer politi, men i prosent(antall innbyggere / antall politi) så burde Norge ligge mye nærmere....

Endret av dub
Lenke til kommentar

jeg syns politiet her bør satse mer på å være i byen og være tilgjenglig for folk. Nå er jo alle sammen ute på veien og leker hverdagshelter ovenfor mopedister (for de er jo de eneste de klarer å ta)

 

Om du lurer på hvor polititet var når datra de ble voldtatt, så er det nok fordi de gjemmer seg i skauen med laser for å ta biler som kjører for fort :green:

Lenke til kommentar
Faktisk synes jeg at alle i Norge burde være i et DNA-register. Noen forbrytelser, som f.eks voldtekter, ville da vært så enkle å oppklare at selv mor kan gjøre det.

Er faktisk helt enig med deg her... :yes:

Ja, og alle burde ha en elektronisk brikke med gps samt et kamera festet til kroppen, så politiet til enhver tid kan se hvor du er og om du gjør noe ulovlig. I tillegg brennmerkes alle med en unik strekkode i bakhodet, slik at politiet bare kan scanne deg, og *biip* 7500 kroner i bot fordi du lå i 120 ned lierbakkene i går!

 

Nei, seriøst, vi kan ikke drive og overvåke hverandre fordi noen veldig få gjør alvorlige forbrytelser. Og nå kommer sikkert noen til å spørre om jeg har tenkt å voldta noen. Nei, det har jeg ikke, men jeg liker ikke tanken på at det oppbevares data om meg som kanskje kan misbrukes, og at jeg må levere inn en blodprøve av mitt eget blod fordi jeg kanskje kommer til å gjøre noe galt.

Det er når noen kommer med slike idiotiske forslag jeg er glad for at vi har datatilsynet!

Lenke til kommentar
Faktisk synes jeg at alle i Norge burde være i et DNA-register. Noen forbrytelser, som f.eks voldtekter, ville da vært så enkle å oppklare at selv mor kan gjøre det.

Er faktisk helt enig med deg her... :yes:

Ja, og alle burde ha en elektronisk brikke med gps samt et kamera festet til kroppen, så politiet til enhver tid kan se hvor du er og om du gjør noe ulovlig. I tillegg brennmerkes alle med en unik strekkode i bakhodet, slik at politiet bare kan scanne deg, og *biip* 7500 kroner i bot fordi du lå i 120 ned lierbakkene i går!

 

Nei, seriøst, vi kan ikke drive og overvåke hverandre fordi noen veldig få gjør alvorlige forbrytelser. Og nå kommer sikkert noen til å spørre om jeg har tenkt å voldta noen. Nei, det har jeg ikke, men jeg liker ikke tanken på at det oppbevares data om meg som kanskje kan misbrukes, og at jeg må levere inn en blodprøve av mitt eget blod fordi jeg kanskje kommer til å gjøre noe galt.

Det er når noen kommer med slike idiotiske forslag jeg er glad for at vi har datatilsynet!

Er det overvåking hvis du er i ett DNA-Register?

Greit nok at det kanskje kan misbrukes, men overvåking og DNA-Register har vel fint lite med om vi overvåkes eller ikke??!!

At du er i ett DNA-Register gjør det lettere for deg selv å forsvare deg (og forhåpentligvis renvaske deg selv) siden de bare må sjekke DNA'et og så vips...

 

BB is Watching :roll:

 

Flott å være paranoid..

 

 

 

Når DET er sagt, så er det forresten VELDIG sjeldent at jeg ser en politibil ELLER en politimann i den forstand. Securitas og andre gummi-politimenn ser man derimot overalt. Har en følelse om at Norges politimenn ligger i veikanten med laser og prioriterer trafikk-forbrytelser fremfor alt...!

Endret av Buddah
Lenke til kommentar
Når DET er sagt, så er det forresten VELDIG sjeldent at jeg ser en politibil ELLER en politimann i den forstand. Securitas og andre gummi-politimenn ser man derimot overalt. Har en følelse om at Norges politimenn ligger i veikanten med laser og prioriterer trafikk-forbrytelser fremfor alt...!

Word!

 

Kan søren ikke huske sist gang jeg så en "ordentlig" politimann!

Lenke til kommentar
Når DET er sagt, så er det forresten VELDIG sjeldent at jeg ser en politibil ELLER en politimann i den forstand. Securitas og andre gummi-politimenn ser man derimot overalt. Har en følelse om at Norges politimenn ligger i veikanten med laser og prioriterer trafikk-forbrytelser fremfor alt...!

Word!

 

Kan søren ikke huske sist gang jeg så en "ordentlig" politimann!

Joda, det kan jeg...! Så 2 stykker på 17 mai i Oslo.... også så jeg ca. 20 stykker som passet på en Iransk diplomat som besøkte i Stortinget for 4 måneder siden også står det ca. 15 stk. daglig utenfor den Amerikanske Ambassaden i Oslo... Må si de prioriterer :roll:

Endret av Buddah
Lenke til kommentar
Kan jo knapt nok ta seg en tur utenfor før en politibil kjører forbi, eller en kjeledresskledd snushane med truckercap og politilogo på kikker mistenkelig på deg. Er Norge i ferd med å bli en politistat? Bør midlene til politiet skjæres kraftig ned?

Politiet burde legges ned av naturlige årsaker.

Lenke til kommentar
Joda jeg kan være enig med at det finnes tullinger i trafikken, samtidig innrømmer jeg at det finnes mange tullinger og kriminelle i samfunnet ellers. Problemet er bare at det kriminalitetsløse samfunn er umulig å oppnå. Jeg liker ikke utviklingen der man HELE tiden maser på mer og mer politi. Før man vet ordet av det har vi politimenn som passer på at man ikke sier "gale ting", man går med brikker implantert i hjernen som scanner hva du tenker på. For ALT må jo gjøres for å forhindre kriminalitet.

Nylig sett "The Demolition Man"? (tror det var sånn det srives)

Lenke til kommentar

Angående væpning av politiet.. Episoden i Stavanger har vist at uansett om politiet opprustes eller ikke gjør de kriminelle det. Da burde politiet i det minste følge etter. Politiet burde ha fremskutt lagring av tohåndsvåpen (i tillegg til etthåndsvåpen som mange har i dag). Det gjør at politiet lettere kan få tak i våpen hvis de trenger det, men at de ikke bærer det til vanlig og blir fristet til å (mis)bruke våpnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...