Gå til innhold

Hvor mye plass tar alt innholdet på forumet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (fredrikrb @ 18/05/2004 : 19:06)
Ueland: kan vi få bilder av serveren? hæhæ, knatten kan kose på den mens du tar bilde? arright

http://forum.hardware.no/img/div/my_1.gif

http://forum.hardware.no/img/div/my_2.gif

nr1: Knatten (som requested) utenfor Forskningsparken der vi har serverparken vår nå :)

<knatten bryter inn>iik! også bilde av meg i motlys!</knatten>

nr2: vår nye boks før den går inn i serverskapet vårt.

slik :wee:

Endret av knatten
Lenke til kommentar

QUOTE (phsyco @ 05/06/2004 : 12:10)
hmm, var da stusselige spec på den servern da....:p
vi har da en 3,2GHz p4 med 8GB RAM og 5 250GB disker i raid 5 :tease:

...og jeg har kost på et herlig bladsenter med 92 blades (2.8GHz Xeon). SAN-racket står ved siden av... :p

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 18/05/2004 : 18:32)
Forhåpentligvis et meget raskere forum ;)

Jeg føler meg nødt til å stille et kritisk spørsmål:

Hvordan skal en ny server gjøre forumet raskere? Sidegenereringstiden er jo helt nede i 0.03 sekunder, noe som faktisk er det raskeste jeg har sett på noen IPB forum. Det er ikke bare i teorien det er raskt, men også i praksis.

Jeg regner med den nye serveren ikke er dedikert til forumet? I så tilfelle er jo det direkte sløsing av penger... Når den sinnsyke banneren kom i forumet for noen dager siden (heldigvis kommet ny nå), så fant jo alle ut at hardware.no hadde så voldsomt bruk for penger...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

QUOTE (GeeZuZz @ 05/06/2004 : 13:56)
QUOTE (Mr.Ueland @ 18/05/2004 : 18:32)
Forhåpentligvis et meget raskere forum ;)

Jeg føler meg nødt til å stille et kritisk spørsmål:

Hvordan skal en ny server gjøre forumet raskere? Sidegenereringstiden er jo helt nede i 0.03 sekunder, noe som faktisk er det raskeste jeg har sett på noen IPB forum.

Forumboksen vår i dag er overbelastet, når det sniker seg mot "peak" times så får loaden i snitt 2-6 i load (0.x til vanlig) og da kan det fort ta opptil 20sekunder før sidene vises.

Boksen vil ene og alene kjøre våre forum tjenester (dette bruker andre nettsteder opptil 4 bokser på). På den måten vil vi ha en boks som hvertfall bør klare jobben en stund fremover :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 07/06/2004 : 17:23)
Forumboksen vår i dag er overbelastet, når det sniker seg mot "peak" times så får loaden i snitt 2-6 i load (0.x til vanlig) og da kan det fort ta opptil 20sekunder før sidene vises.

Den overbelastningen har ikke jeg merket noe til... Hender imidlertid at det noen ganger tar litt tid, men jeg har aldri opplevd at det tar med en 1-3 sekunder.

Lenke til kommentar

QUOTE (jorgenindahouse @ 07/06/2004 : 22:20)
Jeg har ihvertfall opplevd sidegenereringstider på over 40 sekunder, bl.a. når jeg skal vise "dagens topp ti" og stats om antall innlegg per person i emner.

Da er det nok lite sannsynlig at det er hardwaren som er problemet. En kan liksom ikke redusere tiden fra 40 sekunder til 0.03 sekunder bare ved hjelp av noen megaherz...

Lenke til kommentar

QUOTE (GeeZuZz @ 08/06/2004 : 01:44)
QUOTE (jorgenindahouse @ 07/06/2004 : 22:20)
Jeg har ihvertfall opplevd sidegenereringstider på over 40 sekunder, bl.a. når jeg skal vise "dagens topp ti" og stats om antall innlegg per person i emner.

Da er det nok lite sannsynlig at det er hardwaren som er problemet. En kan liksom ikke redusere tiden fra 40 sekunder til 0.03 sekunder bare ved hjelp av noen megaherz...

Neinei, men det er nok mulig å kutte ned til under 20 med mer RAM til mySQL, siden det er den som får mye å jobbe med. Når forumet er skikkelig sirup, ender hele forumet opp med å si at databasen "invision<" ikke finnes, noe som er lyden av mySQL som feiler. En egen server til å kun kjøre mySQL hadde vært meget fett.

Lenke til kommentar

QUOTE (jorgenindahouse @ 08/06/2004 : 10:00)
En egen server til å kun kjøre mySQL hadde vært meget fett.

Det hadde vært meget praktisk. Om den nye serveren er dedicated til forumet, samt at den gammle ikke er planlagt til andre ting, kan dere jo balansere loaden mellom dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...