Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter liker ikke nettverkskort (eller motsatt)

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre server (fra 97-98 ?) som jeg har installert WinServer 2003 på. Når jeg kobler serveren til Jensen bredbåndsruter II via kabel til en av portene i den innebygde switchen finner de ikke hverandre. Hverken med dynamisk eller statisk IP. Det fungerte heller ikke tidligere da jeg hadde NT 4.0 på serveren.

Det fungerer imidlertid når jeg bruker den trådløse forbindelsen via USB, men av diverse praktiske åsaker vil jeg gjerne ha kabel imellom ruter og server.

Kan det tenkes at nettverkskortet i serveren er for gammelt (ikke kompatibelt med 802.11b som ruteren kjører) eller er det noen innstillinger som kan løse problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er pakkestørrelsene? Er noen rutere som er litt vare på for store pakker, og sperrer maskiner med pakker større enn en viss størrelse.

Prøv å tvinge kortet til 100Mbit Half Duplex... hvis ikke det går; sett til 10Mbit full og så til half duplex. Mulig det funker ... og hvis ikke, kan du ihvertfall utelukke at det er det som er feil.

Lenke til kommentar

Flott, testet litt. Det fungerer både med full og halv duplex 10 Mbit. Med 100 Mbit ser det verre ut.

Litt snodig at ikke rutern ikke takler denne maskina mens det går fint med en annen og nyere maskin som også er tilkoblet via kabel.

Lenke til kommentar
Flott, testet litt. Det fungerer både med full og halv duplex 10 Mbit. Med 100 Mbit ser det verre ut.

Litt snodig at ikke rutern ikke takler denne maskina mens det går fint med en annen og nyere maskin som også er tilkoblet via kabel.

Kan være kabelen? ... eller kontaktene i switchen/nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...