Gå til innhold

CPU Spenning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='espeneppi' date='16/05/2004 : 23:38'] Ja, ok

Nå har jeg sånn ca. 1.68, så jeg bare lurte på om denne spenningen var for høy! [/quote]
Lang ifra,jeg kjørte CPU'en min på 1.95v,funker fett det... :yes:
Du kan fint sette den opp mye mer....
Lenke til kommentar

Det blir virkelig feil å si! Har du overklokket og den er ustabil kan du sette opp 0.25 til å begynne med, for å teste. Men ikke sett opp for å sette opp. Funker den fint, så ikke sett opp. Når du nærmer deg 2 volt så blir det litt hett for cpuen, AMD er ikke spesiellt glad i spenninger over 2 volt ihvertfall

Lenke til kommentar
Det blir virkelig feil å si! Har du overklokket og den er ustabil kan du sette opp 0.25 til å begynne med, for å teste. Men ikke sett opp for å sette opp. Funker den fint, så ikke sett opp. Når du nærmer deg 2 volt så blir det litt hett for cpuen, AMD er ikke spesiellt glad i spenninger over 2 volt ihvertfall

Jeg hadde en AMD 2500+ som var på 2800mhz så den trengte ganske bra med strøm,jeg prøvde meg selvfølgelig fram da....har jo vannkjøling selvfølgelig,den lå på 43grader....

Endret av OVK
Lenke til kommentar

Jeg hadde en AMD 2500+ som var på 2800mhz så den trengte ganske bra med strøm,jeg prøvde meg selvfølgelig fram da....har jo vannkjøling selvfølgelig,den lå på 43grader....

Nå tenker jeg på det at måten du la fram innlegget ditt var liksom at han bare kunne sette opp volten, det trenger man jo ikke med mindre man har ustabilitet. Jeg har ikke sett noe til det i denne tråden, så går ut i fra at han kjører stock

@Even89: du kan ikke stille vcore, men du kan se hvor mye den ligger på, og når den skal gi alarm for enten for lite volt, eller for mye.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på det at måten du la fram innlegget ditt var liksom at han bare kunne sette opp volten, det trenger man jo ikke med mindre man har ustabilitet. Jeg har ikke sett noe til det i denne tråden, så går ut i fra at han kjører stock

@Even89: du kan ikke stille vcore, men du kan se hvor mye den ligger på, og når den skal gi alarm for enten for lite volt, eller for mye.

-Slettet-.. fant ut av det... var litt slow der ja.. :blush:

Endret av Even89
Lenke til kommentar
Jeg har et program hvor man kan stille vcore, og der står den på 1.65 men den er satt til high limit 1.8 og low limit 0.80 hva betyr det??

Programmet heter HW doctor.

Winbond Hardware Doctor?

Du kan ikke sette verdiene i programmet, bare overvåke dem, og sette visse øvre og nedre grenser, for så å velge hva programmet skal gjøre om noen av disse grensene blir nådd.

EDIT: Det var visst allerede svart på ja. :blush:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Enkelte ganger kan det være feil med BIOS og/eller noen enheter på selve hovedkortet som gjør at man må ha en høyere spenning for å få systemet til å gå stabilt. Har selv erfart det. Hadde et Asus A7V8X (KT400) kort. Med en T-bird 1400 måtte jeg opp på 1,85vcore for å holde systemet stabilt (originalt 1,75). En oppdatert BIOS gjorde systemet stabilt på 1,75, til og med ved 1,7 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...