Gå til innhold

USB til IPOD

Anbefalte innlegg

iPODen min funker ikke lenger på FireWire inngangene mine, så jeg kjøpte en USB ledning i stedet. På denne så var det 2 ledninger, en USB og en FireWire plugg, det stod ingenting på eller i esken, men når jeg har USB i maskinen, kan da FireWire pluggen stå i stikk kontakten og lade samtidig?, det er vel det som er meningen siden USBen ikke lader?

En ting jeg tenkte på, denne ledningen kostet 250,- hos Datakjeden, men hvorfor kunne ikke Appel ha lagt med en overgang fra USB til Firewire, en slik liten plugg som gjør om fra 4 til 6 pin firewire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp derfor USB kabelen kommer med firewire plugg utenom for at du skal kunne lade den samtidig som den er plugget til dataen.. eller ellers også.

Dessuten litt rart den den ikke funker med firewire, prøvd å sjekke at firewire portene funker som de skal? Kan f.eks sjekke i HW egenskaper om riktige drivere etc er på plass. Noe annet som kan gi problemer er dersom du kobler fra firewire og USB enheter fra windows uten å disconnecte dem ordentlig i windows før du drar pluggen. Gjorde selv det her en dag og opplevde at iPoden ikke ble funnet i windows etterpå. Løsninger hos meg var restart av maskinen og litt kløing i håret, men fikk det til å funke igjen.

Lenke til kommentar

Har skrevet flere poster her om iPOD problemet mitt med FireWire før, alle sier finn driverene, men de finner jeg ikke siden de er winXP drivere. Jag har avinstallert fireWire utgangene mine og reinstallert dem, ingenting hjelper. Derfor måtte jeg kaste bort 250,- på ny kabel. Hadde litt problemer med den også, fikk bare overført ca 95% av sangene jeg ville før den koplet fra. Så jeg tipper det er Ipoden som er problemet. Er dritt lei den, dårlig batteri kapasietet og alt.

Lenke til kommentar

Prøvd den på en annen maskin med firewire eller USB? Kan være windowsen din som trenger en reinstall.. Dersom det er noe galt med iPoden er det vel bare å benytte seg av garantien og evnt selge den når den er fikset dersom du ikke liker den.

Når det kommer til batterikapsitet synes jeg personlig den er bra nok, men du kan faktisk bytte batteri i den med ett som har litt bedre kapasitet.

se: http://ipodbattery.com/

Originalbatteriet er ca 600mAh, men erstatningen er 850mAH noe som skulle gi 2t+ ekstra. Og du kan faktisk kjøpe ekstern batteriholder hvor du kan bruke vanlige AA batterier og få 12t+.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Har du sett den batteripakken du kan kjøpe ved siden av?, jeg har den og den gjør iPODen over dobbelt så stor, så den passer ikke i lomma mer, dessuten vil pluggen til slutt ødelegge tilkoplingen til iPODen, siden det ikke er noen mulighet for å beskytte den mot bevegelse.

Lenke til kommentar

Ipod som USB mot maskin og firewire mot strlm fungerer fint

Dersom du skal bruke den som harddisk er du nødt å huke av for dette i Itunes.

Batteriet tømmes fort dersom du bruker den som ekstern harddisk, dette fordi batteriet ikke er ment for det.

Hvis du forventet det så kjøpte du nok feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...