Gå til innhold

Nye hodetelefoner, ikke over 750 kr

Anbefalte innlegg

hei hei

Som så mange andre trenger jeg noen nye hodetelefoner.

Jeg har ødelagt to ATA digital 1080 telefoner (begge brakk ved feste til høytalerne)

Og er rimelig lei av å bruke teip til å holde alt på plass....

Har lest litt om forskjellige hodetelefoner allerede og syns at kanskje Sennheiser kan være noen solide saker.

Det jeg trenger er noen gode hodetelefoner som skal være behagelige på ørene og som kan brukes over lengre tid uten at du får gnagsår på ørene. Dette varierer selvfølgelig fra øre til øre :), men jeg tenkte nå bare på noen som var behagelige.

Legger til at mine ører tåler litt forskjellig..

De skal ikke ha mikrofon siden jeg har en egen mikrofon løs. Og dessuten vil jeg bruke disse til annet enn bare data, og det er best uten mikrofon på toget syns jeg :)

Bass spiller en viktig rolle her, og også at det skal være mulig å ha litt god lyd uten at noe skurrer...

Det at hodetelefonene er slitesterke prioriteres høyt. Jeg vil helst ikke ha noen som blir ødelagt sekundet man setter de på hodet. Og de skal holde en god stund før jeg henter opp den gode gamle teipen igjen.

Jeg har sett på microplex selv og disse to er hva jeg har funnet som jeg syns kan være noen gode valg.

Nr.1

Nr.2

Om dere har noen gode råd til meg hadde dette vært veldig greit.

Husk pris/slitesterk, og også en god del kvalitet.

Om noen vet om noen andre så setter jeg pris på en lenke. De skal ha samme form som de jeg viste (vet ikke om dette kalles åpne..)

Takker på forhånd

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var posten så greit skrevet at den svarte seg selv? eller er det bare meg som er utolmodig?

uannsett, tror jeg går for de nr.2 om jeg kan finne de i butikkene

Edit: tenk at min post nr.100 skulle bli skrevet til meg selv... :)

Den er posta 23:15, 16. mai. Ikkje forvent så mykje aktivitet dei første 2 timane. ;). Kjem nok svar skal du sjå

Lenke til kommentar
Var posten så greit skrevet at den svarte seg selv? eller er det bare meg som er utolmodig?

uannsett, tror jeg går for de nr.2 om jeg kan finne de i butikkene

Edit: tenk at min post nr.100 skulle bli skrevet til meg selv... :)

Den er posta 23:15, 16. mai. Ikkje forvent så mykje aktivitet dei første 2 timane. ;). Kjem nok svar skal du sjå

Vel... syns min post var egentlig ganske bra jeg :)

Nesten litt stolt

Og til deg Neo; de der har jeg faktisk tenkt en god del på... en venn av meg har akkurat like. Prøvde de på men likte de desverre ikke :(

Men ellers takker jeg for svaret

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte hodetelefoner fra Sennheiser for første gang rett før TG, og jeg er ekstremt fornøyd med de jeg valgte.

SH HD515

Disse er i den nyeste serien til sennheiser, og jeg synes det er vanvittig god lyd i disse. Er av flere sider på nettet karakerisert som de telefonene som gir mest for pengene i den prisklassen, og de er i tillegg utrolig behagelige å ha på.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar... det gjelder visst å være litt toldodig :)

Du fikk meg til å gruble litt der alastor. Da jeg først fikk se de(bilde) så tenkte jeg at de var litt snåle, men nå tror jeg at dette sikkert kan være nettopp på grunn av bildet... De så litt mer robuste ut, selv om dette går litt imot det Erl1d sa om de...

kanksje det er best om jeg tar meg en tur på en forhandler og kanskje får prøve noen. Platon for eks...?

Uannsett, takker for svar

Lenke til kommentar

Det er absolutt best at du prøver dem selv. Andre kan ikke fortelle deg om du vil like et par hodetelefoner eller ikke, du må prøve dem selv for å finne ut akkurat det. Hodeform og lyttepreferanser varierer fra person til person, så når folk tipser her i forumet, er det generelle tips, ikke en garanti på noen måte for at du vil like det.

Jeg leste en gang tester og tips om AKG K141 Monitor. Selv om andre liker lyden, synes jeg det blir for mørkt, og bruker dem nesten aldri.

Jeg kjøpte Koss Portapro etter tips her i forumet og tester andre steder, og bruker dem veldig mye utendørs og ved reising, ikke hjemme.

Det er opptil deg. Det aller beste er altså å prøve dem selv, ta med musikk du liker, om du føler for det.

Lenke til kommentar

Greit å bestemme seg for lukket eller åpent headset. Åpent er ofte lettere og luftigere.

Men på lan med masse bråk kan det være fordel med lukket.

Jeg har alltid likt Sennheiser. Har brukt forskjellige Sennheiser produkter som lyd tekniker.

Proffesjonelt er Sennheiser annerkjent. De leverer også mikrofoner, og meget gode trådløse mikker.

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Enig med Alieu. De Sennheiser-hodetelefonene han kommer med der er en av de best i prisklassen. Gamle Denon-hodetelefoner er også verdt å sjekke ut. De selger de på HiFi-klubben (butikken, ikke netshopen) og lignende. Disse er jo også meget gode, men du må nok ut med nærmere 1000kr i en vanlig butikk. It's up to you.

Lenke til kommentar

hmm, hadde det ikke vært for at det har regnet i hele dag, hadde jeg allerede vært i byn og prøvd ut litt forskjellig... :(

Men en ting jeg lurer på er forksjellen på lukket og åpen, om det er en synlig forskjell.

tror jeg vil ha noen som stenger ute bråk ja, som for eks. på lan. fint å ha slikt ellers og :)

Lenke til kommentar

Lukkede er ofte mye større enn åpne siden de skal dekke hele øret. derfor ser åpne bedre ut enn lukkede, de er også veldig ofte tyngre. så det spørs va du har tenkt å bruke de til. jeg bruker lukkede når jeg er hjemme, men ørepropper, eller åpne hodetelefoner når jeg skal jogge eller sykle. det kommer helt an på bruksområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...