Gå til innhold

Stille og kjølig - Hva og Hvordan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et oppsett - se signatur - som utvikler mere varme enn hva jeg hadde trodd, ligger på 48 grader idle med 2 kabinettvifter og 52 grader uten viftene (dette mad åpent kabinett) Kabinettviftene bråker noe så har noen forslag til stillegående GODE kabinettvifter ? Har TT Silent Viking og hadde trodd det skulle kjøle bra, men den gang ei (stillegående er den iafall :smile: Har ikke kjørt på med noe kjølepasta, vil det hjelpe ?

Vil få igang en diskusjon som forklarer hvordan man kan få et kjølig OG stillegående system!

Vær så snill og hjelp meg!!

Ha en suveren dag alle som leser dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke skumle tall du viste til, men om du vil ha ned temp'en er kjølepasta viktig.. rekner med at det faller minst 5-10'C.. eller.. samme hva, legg på kjølepasta!

Med lavere temp kan du koble fra, eller senke spenningen på kabinettvifta.

Stille system er jo fint. støydempende matter er effektivt. prøv å finn ut hvilke vifter som bråker, og om du trenger dem på full guffe. jeg har koblet prosessorvifta på en bryter som gir 7v (+12v +5v) å 12v (+12 grnd). dette funker fint. tempen holder seg under 50C med 7v (sørfe/chatte/tv), og 12v med spilling.

prøv deg litt frem. lykke til.

andre tips?

Lenke til kommentar

tempraturen er ikke farlig for cpun før den kommer over 70 grader.

men det kommer ant på om systemet er stabilt på den tempraturen den kjører på?

vis det er stabilt så er det ikke noe å bryseg om :grin:

og som kjerts sa så kommer tempraturen å falle med ca 5 - 10 grader. med kjølepasta kommer an på hva du kjøper.

Just admit your a Freak :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-04-09 12:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

WebKnight skrev (2002-04-09 12:00):

Vil få igang en diskusjon som forklarer hvordan man kan få et kjølig OG stillegående system!

Vær så snill og hjelp meg!!

Ha en suveren dag alle som leser dette!

det var dette med kategorier på forumet da :wink:

det er bøtter og spann av slike diskusjoner i kategoriene "kjølere" og "støydemping" Hvis du leser litt der først får du sikkert mange lure ideer. Når du ar fått mange lure ideer kan du stille stille mere konkrete spørsmål til de ideene du har.

Overklokking/kjøling/støydemping/casemodding er gøy!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-09 12:52, Xell skrev:

det er bøtter og spann av slike diskusjoner i kategoriene "kjølere" og "støydemping" Hvis du leser litt der først får du sikkert mange lure ideer. Når du ar fått mange lure ideer kan du stille stille mere konkrete spørsmål til de ideene du har.

Overklokking/kjøling/støydemping/casemodding er gøy!!!

Har selfølgelig titta litt rundt, men har ikke fått svar på det jeg lurer på....

Takk til dere andre som kommer med svar på det jeg spurte om!!!

Hvilken kjølepasta fungerer bra ? Noen erfaringer ? Og hvordan skal dette påføres ?

Ha en fortsatt fin en !

Lenke til kommentar

Quote:

Ar`Kritz skrev (2002-04-09 12:59):

Problemet blir at du ikke kan høre om boksen er på eller av...

At man ikke hører bokser ser jeg ikke på som noe problem... Man har da power-led i fronten, ikke sant :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...