Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hei på dere Vel,når jeg spiller enkelte spill så rebooter maskin, noen som har peiling på hva dette kan være? For ca,3 mnd siden lasta jeg ned Colin Mcrae 4 demoen og spilte den uten noen problem, (har formatert HD flere ganger siden), og når jeg lasta den ned for noen dager siden og prøvde den reboota maskinen før det var gått 1 min. Har også problemer med Far cry og GP4, rebooter de også Min maskin er Intel 3.2 Hercules 9800XT soundblaster Audigy2 og IC7-MAX3 meg 1 gig corsair ram PS: har selfølgelig siste drivere, har tilogmed ny bios is HK HJELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Bruker du Windows XP? Det første jeg ville gjort var å skru av "automatically restart" ved systemfeil, den kan alltid klure litt. Høreklikk på My Computer og velg properties. Veg Advance tab'en og ta vekk haken ved "automatically restart". Trykk OK og sjekk om det virka. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Takk for svar , men jeg har allerede prøvd det, uten hell. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Har også prøvd et minnetestprogr som heter memtest86, testet minnet i 12 timer, ikke noe problem med minnet. Noe sier meg at det kan være skjerkortet. Kom igjen folkens med forslag Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Er det virkelig ingen som har peiling??? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 går vifta på skjermkortet som den skal da? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Ja, og har samme temp som alltid. Det er jo litt pussig at jeg kunne spille colin mcrae før da Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ingen som noen gang tenker at strømforsyning kan være problemet? Pcen drar ganske mye strøm i CPU og Grafikk og disk intensive programmer/spill Prøv å bytt den =) Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Angående strømforsyning har du kanskje ett poeng, men er det er jo pokkers så underlig at jeg kunne spille dette spille før. Min strømforsyning er 360w Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Har ikke kjøpt noen nye harddisker siden sist da? Eller annen hardware? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 jeg har 2 hardisker og kjøpt DVD siden , men jeg har forsøkt å trekke ut strømmen til DVD, men fortsatt samme problem Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Chieftec 360w leverer max 17A på 12volten . Mulig det er for lite eller akkurat på grensen. Nye/endrede drivere kan påvirke hvor mye omph skjermkortet drar . Hvis du har på overdrive prøv disable den .Og kjør kortet med default klokk . Lenke til kommentar
pun Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg hadde det samme problemet, bare det var så ille at jeg kunne ikke bruke OpenGL eller D3D uten at maskinen min resatte seg etter 1 min. fant ut at det var chipsettet mitt som var gåent. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Høres ut som om du har problemer med for liten strømforskyning, eller for høy cpu temp. Prøv med et større psu av skikkelig merke...... (BeQuiet, Thermaltake, MIST, Fotron Source, etc. 420W+ Hvis det ikke går prøv en bedre cpu kjøler....... p.s. Du har vel rammen i riktige slotter? 1+3 eller 2+4? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Takk for svar folkens Der rare er jo at jeg kunne spille feks, Colin MCrae demoen før, men ikke nå Strømforsyningen er Chieftec HPC-360-202, og minnet sitter i riktig slot. pun Mener du at Hovedkortet kan være gåent? En ting er sikkert, er grafikkortet gåent, skal jeg bytte til X800, få reklamasjon selvsagt PS: maskinen er ikke OC, har også prøvd med forskjellige drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå