Gå til innhold

SP 1 ble borte under oppgradering til XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en maskin med to hardisker, en raptor 36,7GB og en WD 250GB SATA 8MB.

Når jeg oppgraderte til Win XP Pro ble den store hardisken borte. Jeg vet at det er fordi jeg ikke har service-pack 1 installert på XP Pro, men jeg hadde det installert på XP Home som jeg hadde før.

Så nå sliter jeg litt fordi nå er altså hardisken borte, dvs. den er satt opp som stasjon I: klar for formatering. Hvis jeg skal formatere den så har den 127Gb, derfor vet jeg at jeg må ha Service pack1, men jeg vil ha alle de dataene som var disken før oppgraderingen.

Jeg lagde et gjennopprettningspunkt før oppgraderingen for jeg var redd det skulle skje noe slikt, vil det funke å gå tilbake dit?

Hvis jeg installerer Service Pack 1 vil alt funke fint og jeg vil få tilbake dataene da?

Eller har dere noen andre forslag?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå prøvd å laste ned Sp1, men det gikk ikke veldig bra, da han ikke godkjente produktnøkkelen(ikke spør hvorfor ;) )

Fins det ikke en hotfix som fikser kun dette problemet?

Når det gjeld produktnøkkelen, så er det bare å starte "produktregistrering" i win og så ringe til dei hyggelige folka hos MS. Telefonnummeret finner du når du kjører registreringen.

Lenke til kommentar
Gir de meg ny produktnøkkel da eller?

Nei. Du må oppgi den nøkkelen som fulgte med din orginale WinXP Pro plate. Denne pleier å stå på konvolutten CDen ligger i. (eller stå klistret på siden av PCen hvis du kjøpte WinXP pro sammen med en PC)

Hvis du mot formodning har en uorginal CD-nøkkel, bør du IKKE ringe Microsoft... da dette vil gi MS en god grunn til å komme og ta deg (hvis de gidder). F.eks om denne nøkkelen er en "kjent" piratnøkkel som MS har sperret, vil gutta hos Microsoft se dette. Samme gjelder også hvis nøkkelen ikke passer til den utgaven av WinXP Pro du prøver den på.

Sperret nøkkel og/eller feil nøkkel i forhold til produkt er i 99,99% av tilfellene pga piratkopier, og da kan det være dumt å røpe seg... Siden den online-registreringa ikke vil godta nøkkelen, er det nok en grunn til det :roll:

Hvis jeg tar feil, så ber jeg så meget om unnskyldning.

Lenke til kommentar

har du en lovlig nøkkel til xp-pro, så installer xp-pro. Hvis du ikke har en lovlig nøkkel, og ikke har tenkt å skaffe deg en lovlig nøkkel, så vil jeg anbefale deg å bruke xp-home, siden du meget sannsynlig har en lovlig nøkkel til denne siden du har installert sp1 tidligere.

bertie

ps. et tips er at skal man bruke piratprogrammer, så bør man ikke trenge for mye support... (hvertfall ikke på seriøse forum, som jeg jo vil kalle dette forumet :-) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Du trenger ikke Service Pack 1 for å få tilgang til dataene dine. Installer den endringen i registeret som er oppgitt i tråden under lagringsmedier, ang. manglende harddisk-plass, så får du tilgang til de igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...