Gå til innhold

Viftereguleringsprogram

U-235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok...den funka, men jeg får bare til å styre en FAN med den da det kun er en FAN-tilkobling på HK. HK er Abit NF7-S nforce 2 kort.

Det skal gå fint å regulere to vifter med Speedfan og NF7, gjør det faktisk selv.

Merk at ikke alle vifter kan reguleres!

Lenke til kommentar
ok...den funka, men jeg får bare til å styre en FAN med den da det kun er en FAN-tilkobling på HK.  HK er Abit NF7-S nforce 2 kort.

Det skal gå fint å regulere to vifter med Speedfan og NF7, gjør det faktisk selv.

Merk at ikke alle vifter kan reguleres!

ikke mine iallefall :angry:

Lenke til kommentar

ok...den funka, men jeg får bare til å styre en FAN med den da det kun er en FAN-tilkobling på HK. HK er Abit NF7-S nforce 2 kort. Er det noen som vet om det går an å komle på flere vifter på HK slik at jeg kan styre flere vifter? Finner ikke ut av det med det som står i manualen.....

Setter pris på hjelp :-)

Jeg er neseten helt sikker på at kortet ditt har flere vifte inntak...

Ta å legg vekk manualen, skru opp pc'n og let etter flere.....

Hvor mange vifter kan du/skulle du kunne styre hastigheten på i følge SpeedFan?

jeg vil regulere 2 case vifter, men jeg finner kun en tilkobling på HK. Den andre case vifta har jeg koblet dirrekte til strømforskyningen....

Finner ikke flere tilkoblinger.... har Abit NF7-S nforce 2 kort. Hvis du/eller noen vet at det finnes flere tilkoblinger en plass, setter jeg pris på å få vite hvor.. :)

Lenke til kommentar

Jeg finner tre fan tilkoblinger. Den ene til CPU fan, den andre til strømforsyningsviften og den tredje til Case fan. Kan jeg koble ut strømforsyningsviften fra HK å komble den på en av 3-pintilkoblingene som går FRA strømforsyningen? Kanskje et dumt spm, men jeg desperat......

:-)

Endret av U-235
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med speedfan... :hmm:

Hver gang jeg lukker programmet så setter pcen automatisk viften til 100% (full fart), uansett hvordan jeg stilte på viften. Dette er veldig irriterende siden det er stømforsyningsviften, og den bråker som et sinnsykt jagerfly når den går på full fart!

Håper noen kan hjelpe. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med speedfan... :hmm:

Hver gang jeg lukker programmet så setter pcen automatisk viften til 100% (full fart), uansett hvordan jeg stilte på viften. Dette er veldig irriterende siden det er stømforsyningsviften, og den bråker som et sinnsykt jagerfly når den går på full fart!

Håper noen kan hjelpe. :roll:

Det er en instilling i Speedfan som forhindrer dette.

Du får lete.....

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen instillinger som får den til å huske farten :cry:

Noen som vet hvilken innstilling det er?

Det funker heller ikke å avinstallere programmet, farten er allikevell på helikopter-standard. Har programmet klusset til alt eller? :(

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen instillinger som får den til å huske farten :cry:

Noen som vet hvilken innstilling det er?

Configure > options > set speed to 100% on exit

;)

Tusen takk for hjelpen! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...