OscarWoHA Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Morn. Når man starter PC-en kommer dette opp når IDE-drives detectes: #1 - Master - DVD-ROM (Til Neophus: En sak man putter DVD/CD-er i) #2 - Slave - WDC160GB (Én partisjon - Filmer) #3 - Master - WDC120GB (Fire partisjoner - Windows XP - Filmer - reiserfs - linux swap) #4 - Slave - WDC160GB (Én partisjopn - Filmer) Slackware ligger på hdc (?) hvis jeg ikke tar feil. Når jeg booter starter PC-en rett i Windows XP og later som ingenting har skjedd. Noen som kan hjelpe? Endret 17. mai 2004 av CobraM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ja kommer lilo loaderen opp da? og om den gjør kan du kanskje paste lilo.conf (/etc/lilo.conf) filen din så jeg får se hva du har der? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Det var et problem med master boot record. Har fiksa det nå og har redigert lilo.conf. Har dessverre et annet problem. Det er at gnome2.4 henger når jeg starter X. Merkelig. Har aldri opplevd dette tildligere med GNU/Linux. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva henger seg? Hvordan starter du X? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Hvordan jeg starter X: $ startx Hva henger seg: Gnome Hvem er snill: jaskorpe Konklusjon: Gnome virker delvis Neste problem: Hvorfor får jeg ikke åpna vinduer i Gnome? Hvordan kopierer jeg en fil fra et sted til et annet? Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hvordan kopierer jeg en fil fra et sted til et annet? cp /path/to/file /path/to/copy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 ok. så når du skriver startX som (root | bruker) på ditt slackware system, starter X, men da den begynner å starte gnome, henger gnome seg og (kaster deg tilbake i terminal | henger og du må kille det | henger maskina)? Det å kopiere ting INNE i selve gnome er temmelig idiotsikkert. Et lite triks er å holde inne control når du drar (du får et lite pluss på pekeren), da kopierer du, ellers så flytter du (kommer litt ann på... Har ikke helt forstått logikken men den har stort sett rett...) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Takker for tips, sim og kyrsjo. Litt oppsummering etter å ha surret litt: - Æ, ø og å virker - Jeg får startet x - Jeg kommer delvis inn i GNOME - Det eneste grafiske som virker er skrivebordet. Når jeg åpner home eller lignende skjer det ingenting. Jeg må bruke f.eks. aterm og bruke cd, ls osv. Det er noe jeg ikke er så sinnsykt flink til. - swaret er fint, men har ikke testet det enda EDIT: Musa virker ikke når den står i USB-porten. Og når den står i PS/2 virker ikke hjulet. Det må vel fikses i XF86config hvis jeg ikke tar helt feil? Endret 17. mai 2004 av CobraM Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Altså Nautilus virker ikke? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Altså Nautilus virker ikke? Jepp. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Da mener du vel egentlig nautilus virker DELEVIS ikke - så vidt jeg vet er det nautilus som styrer skrivebordet... EDIT: Nautilus i gnome er mer eller mindre det samme som explorer i windows Endret 18. mai 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå