Zethyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Notepad, og Frontpage express kommer du egentlig ganske langt med. Har nesten aldri brukt noe annnet Two magic words: Syntax Highlighting Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Svaret i mitt tilfelle er ihvertfall helt klart, nei! Selvfølgelig så er svaret for oss som ikke bruker slike editorer helt klart ja, som du sier. Men for en totalt nybegynner som ikke engang veit hva <p> brukes til, og det er ikke mange som driver å lærer bort hva i allverden <p> gjør. Syns uansett vi burde vite hva slags planer trådstarter har når det kommer til å lage hjemmeside. Og si at en WYSIWYG editor er elendig bare fordi den ikke klarer å skrive html helt riktig blir litt for mye når man tenker over at personen kanskje ikke skal lage noe spesielt bra. Som om han skulle lage en hjemmeside som handla om katten sin. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Svaret i mitt tilfelle er ihvertfall helt klart, nei!Selvfølgelig så er svaret for oss som ikke bruker slike editorer helt klart ja, som du sier. Men for en totalt nybegynner som ikke engang veit hva <p> brukes til, og det er ikke mange som driver å lærer bort hva i allverden <p> gjør. Syns uansett vi burde vite hva slags planer trådstarter har når det kommer til å lage hjemmeside. Og si at en WYSIWYG editor er elendig bare fordi den ikke klarer å skrive html helt riktig blir litt for mye når man tenker over at personen kanskje ikke skal lage noe spesielt bra. Som om han skulle lage en hjemmeside som handla om katten sin. Hvorfor skulle en person ville lage noe som ikke er bra ?? Jeg foretrekker da å gjøre ting så godt som mulig, og ta i bruk de beste verktøy mulig Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Selvfølgelig vil man gjøre sitt beste når man lager sider. Hvorfor gjøre noe annet? Men, som en start så er faktisk slike editorer ett generelt greit sted å begynne. Det er først når man virkelig går inn for å lage sider som blir pene, at man trenger å bruke noe annet. Som "newbie" syns man alt man lager er fint, de fleste her veit vel det? Jeg har ihvertfall vært igjennom den perioden for (heldigvis) en god stund siden. Jeg brukte da namo som webeditor da den faktisk hadde en del kjekke ferdiglaga scripts som en gjennomsnittlig person vil velge å bruke. Første gangen man lager en side tar man jo gjerne med klokker og musepeker f**nskap og flere andre ting. Jeg sier ikke at WYSIWYG editorer er bra, jeg sier bare at det er generelt ett godt sted å begynne. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Jeg tror aldri denne diskusjonen kommer noen vei, men jeg vil si at det er greit å lære seg det beste/riktige fra starten av. Jeg blir f.eks. rimelig irritert når naturfaglæreren sier: "... Dette stemmer jo egentlig ikke men på VK1 & 2 lærer du hvordan det egentlig fungerer." Endret 17. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 vel, kan ikke si jeg har hatt trua på at noen blir enige her siden post nr 3 fra min side Men jeg skjønner helt klart hvor du vil hen, bare håper du skjønner hvor jeg vil hen. Så kan vi egentlig bare si EOD. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 vel, kan ikke si jeg har hatt trua på at noen blir enige her siden post nr 3 fra min side Men jeg skjønner helt klart hvor du vil hen, bare håper du skjønner hvor jeg vil hen. Så kan vi egentlig bare si EOD. Skjønner helt klart hvor du vil hen også, og faktisk ser jeg hvorfor du vil dit også. Allikevel vil jeg kverrulerer litt og si et par ting: Når trådstarter har tatt turen innom hw.no's wds-forum, vil jeg tørre å påstå at han har litt mer pågangsmot enn til å nøye seg med wysiwydg & stil fra 90-tallet Når folk allikevel er tilgjengelige på et forum, bør andre forumbrukere gjøre sin plikt og si fra at wysiwydg ikke nødvendigvis gir det beste resultatet. Ikke alle er klar over wysiwydg's svakheter, og de bør gis bakgrunnsinfo/grunner for dette, samt info om hvor(dan) de enklest mulig kan lære å gjøre det manuelt på bedre måter. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg kan ihvertfall si meg helt enig med det Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 La dere kansje ikke merke til at jeg hadde understreket "for noen" i mitt lille innlegg? Folk er forskjellige, ikke bare litt, men veldig, og btw, om du lager hjemmesider i WebDwarf så vil du nok ikke få de største problemer med FireFox da WebDwarf spytter ut kode som validerer i HTML 4.01 of CSS, selv om den er rotete og fæl å se på i notisblokk. Kansje kan interessen vekkes nok i et sånt program til at vedkommende får lyst til å lære ytterligere om emnet, og defor velger å sette seg grundig inn i HTML og CSS, slik at han/hun klarer å kode på en måte som tilfredsstiller de strenge herrers krav Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Og jeg som bare spurte etter et godt program.............................................. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hehe, hvis du absolutt skal ha et WYSIWYG program, så gå for WebDwarf.. Sant som Dino_ sier; den gir faktisk kode som validerer... Men som de fleste her har sagt, enten direkte eller indirekte; det skader aldri å lære seg HTML og CSS! Du får mye større forståelse for hva som faktisk skjer, og du kan rette opp småfeil ved å endre litt i koden Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Det ble et knusende nederlag for meg og min WYSIWYG... Så jeg får vel ta å dulte borti HTML og CSS selv om jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal få CSS til å virke... Finnst vel alltid en manual? Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Les link og test ut. Hvis du blir hekta er det fare for at dine nærmeste venner blir her på sourcecode. Egen koding er sterkt vanedannende. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Og jeg som bare spurte etter et godt program.............................................. Problemet var ikke at du spurte etter ett program, men at du spurte etter ett program uten å si hva du faktisk hadde tenkt å lage, eller om du hadde tenkt å lage mer enn en side. skal man bare lage en side og aldri noe mer så støtter jet WYSIWYG editorer. Har du tenkt til å lage flere så vil jeg anbefale at du lærer deg html og css Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 LoS kjeften din... Jeg rettet det etterpå. Du ligner på mor di Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Heh... Sorry du ligner ikke på mor di... Ble irritert.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du ligner på mor di De fleste gjør vel det da. Uansett, skittkasting kan tas elsewhere. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) LoS kjeften din... Jeg rettet det etterpå. Du ligner på mor di Thats the way to get respect Endret 18. mai 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå