Gå til innhold

XMNT2002 Program not found - Dual boot prob linux.

Anbefalte innlegg

Har installert mandrake 9.2 på laptopen min. Denn hadde windows XP fra før. Men nå når jeg booter opp med lilo bootloader får jeg bare xmnt2002 program not found, og så restarter maskinen. Dette skjer når jeg velger win XP i booten. Jeg vet at det er partition magic 8.0 som er feilen, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fikse den, og få vekk meldingen som kommer hver eneste gang jeg starter maskinen og velger windows XP. Er det noen som har peiling på linux, og eller har vært bort i dette problemet? Forhåpentligvis kan noen av dere hjelpe meg. Windowspartisjonen er fat32 slik at jeg får tilgang til filene fra linux, men jeg får bare ikke bootet. + at jeg i tillegg ikke akkurat er ekspert på linux :-)

Setter stor pris på alle henvendelser, store eller små. For nå sitter jeg faaast!

-b-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte litt rundt på internett, og det ser ut som det er flere som har samme problem som deg.

De svarene som går igjen, går på at du booter opp linux, og bruker partisjonsprogrammet der, f. eks.

cfdisk

til å endre partisjonstypen til Windowspartisjonen fra hidden til unhidden.

Nå vet jeg ikke om dette svaret vi fungere for deg, men om ikke annet kan et søk på www.google.com hjelpe.

Lenke til kommentar

Et annet problem er at jeg er fullstendig noob når det kommer til linux. vet ingen kommandoer, ingen verdens ting. Men jeg har funnet ut problemet. Problemet var at min fat32 partisjon var blitt gjort usynlig av partition magic 8, og jeg brukte et gratis bootprogram kalt boot(?) som jeg gjorde partisjonen synlig med. Så gikk jeg bare inn i regediten, og fjernet alle spor etter xmnt2002 i tillegg til alle pq filer. Viva, i orden! Men takk for hjelpen allle sammen!

-b-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...