espeneppi Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg tenkte på å kjøpe meg 2stk 80x80 vifter til kabinettet baki. Noen tips til hva jeg kan kjøpe? Jeg tenker litt på de papst 12db viftene men vet ikke om de blåser litt for lite! Jeg har 60 grader i idle, så jeg trenger nok ny kjølepasta, og noen vifter! (obs: jeg har en vifte som sitter på siden, som blåser inn) Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Har nettopp kjøpt meg 80x80x25 12 db.Vifta er topp den hører den ikke, men den flytter litt lite luft.....men støy kommer foran effekt for min del da. Bruker min i psu'en. Endret 16. mai 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Viftene de har på 3dfxcool.no er billige og bra. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Har papst 19dB i min maskin og låner bort papst 12dB til kamerat. Ingen av dem høres. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Med 2 stykk burde de stilleste viftene flytte mer enn nok luft (litt usikker hvis du har veldig varme komponenter, som Prescott). Men hvis den du har allerede støyer mye og du vil bruke den, er det like greit å kjøpe kraftigere vifter. 60 C på idle høres mye ut. Prøv å ha kabinettet åpent en stund og se hvordan temperaturen blir da. Hvis den ikke synker noe særlig, er nok problemet CPU-kjøleren eller monteringen av den. Endret 18. mai 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kjøp Thermaltake snart case fan 2!!!!!! justerbar både manuelt og automatisk ved hjelp av Temp. måler .... Fra 17 - 48 db..... så har du mulighet til og skru opp vifta hvis du skal klokke osv....... Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hører ikke denne posten til under vifte kjøling? Lenke til kommentar
insider Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 2 stk 19db paspst vifter anbefales ! Papst = kvalitet ! Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Thermaltake sine er justerbare, noe jeg vil anbefale sterkt til f.eks. 3D MArk+++++ Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Papst sine er gode de da... Men enermax sine er også noe å anbefale synes jeg Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Noen eksperter mener at Papst-vifter gir lave klikkelyder. Det kommer visstnok an på modell og hvor den er produsert. Men støyen fra en normal PC vil nok overdøve dette uansett, tror det bare er hørbart med superstille maskiner på nært hold. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Thermaltake sine er justerbare, noe jeg vil anbefale sterkt til f.eks. 3D MArk+++++ Så du får bedre resultat i 3dmark med viftestyring? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kjøp Thermaltake snart case fan 2!!!!!! : justerbar både manuelt og automatisk ved hjelp av Temp. måler .... Fra 17 - 48 db..... så har du mulighet til og skru opp vifta hvis du skal klokke osv....... Det er ingen som kommer til å bruke en vifte som støyer så mye, nytteverdien av det er null hvis du har PC'en ved siden av deg. Ihvertfall for meg, men jeg snakker jo ikke for alle her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå