Gå til innhold

huset ditt brenner, hvilke 5 cd`er blir med ut?


Elvorn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hvis huset hadde brent i dag ville jeg nok tatt med disse 5 cd'ene:

  • 1. Liz Phair - Liz Phair
  • 2. Brand New - Deja Entendu
  • 3. Liz Phair - Whitechocolatespaceegg
  • 4. Jewel - This Way
  • 5. Kent - Isola

Den siste CD'en er litt tvilsom, men jeg er sikker på at jeg ville tatt med de 4 første. Jeg har kanskje antydet at jeg har en relativt variabel musikksmak, og det har jeg. Jeg hører også på flere musikksjangre enn de overnevnte og har flere andre album i mp3-format på pc'en. Men det er disse CD'ene som har gjort mest inntrykk på meg de siste månedene.

Lenke til kommentar

Iron Maiden - Powerslave

Iron Maiden - Iron Maiden

Iron Maiden - Maiden Japan (tidenes BESTE bootleg!)

Iron Maiden - Dance of death

Iron Maiden - Brave New world

 

Nå skal det sies at jeg har mange, mange andre album enn Iron Maiden, men det er disse platene som står meg kjær.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Er dette "huset mitt brenner, ta vare på 5, resten ser du aldri igjen" eller "huset mitt brenner, ta de 5 beste"?

 

Jimmy eat world - Bleed america

Hoobastank - self-titled

Jack Johnson - On and on _or_ John Mayor - Heavier things (den jeg fant først)

Weezer - self-titled , the green album _or_ the blue album (den jeg fant først)

Oasis - Familiar to millions [live, 2 cds]

 

Skulle vært fall hatt variert musikk å høre på hvis huset brant ned!

 

(Og til dere som skal være så F****** smarte, og skal ta med ipoden/harddisken i stedet, SLOKK brannen så trenger dere ikke å ta med noe ;) )

Endret av dub
Lenke til kommentar
Er dette "huset mitt brenner, ta vare på 5, resten ser du aldri igjen" eller "huset mitt brenner, ta de 5 beste"?

her er vi inne på noe vesentlig...samme med Goophy, vinyl er det samme. Album hadde passet bedre.

videre vil jeg tolke det som: huset brenner, velg 5 album som betyr noe for deg, av personlige, økonomiske eller andre årsaker, som sammleverdi etc

jeg ser liten vits i å risikere livet for noen plater som man kan kjøpe på hvilken som helst platebutikk...så en god del av de som er listet opp over er rett og slett latterlige...syns jeg da

 

Sigur Rós - Agætis byrjun, vinyl

Sigur Rós - ( ) , vinyl

Beatles - Abby Road, vinyl, strøken, 1969, hvit prislapp

Engine Down - Under the pretense of present tense, vinyl

Envy - Dead sinking story, 2x12", vinyl

 

men valget varierer mye fra dag til dag

Lenke til kommentar
jeg ser liten vits i å risikere livet for noen plater som man kan kjøpe på hvilken som helst platebutikk...så en god del av de som er listet opp over er rett og slett latterlige...syns jeg da

Godt poeng;

 

Herved en revurdert liste;

 

1 : "Motorpsycho" : Tussler 2x10"

2 : Motorpsycho/Hedge Hog : Into the Sun (cd-singel)

3 : Motorpsycho : This Is... (vhs, men men)

4 : Tool promo

5 : Self-indulgent Mono Minds : 2x12" og 1x 10" (MP tribute)

Lenke til kommentar
jeg ser liten vits i å risikere livet for noen plater som man kan kjøpe på hvilken som helst platebutikk...så en god del av de som er listet opp over er rett og slett latterlige...syns jeg da

Sant, sant...

 

Får bare legge til da at av de jeg listet opp var 3 lp'er spesialutgivelser i begrenset antall, mens de to siste var signert.

Ikke veldig morsomt å miste...

 

Men meningen med denne tråden var vel å liste opp sine 5 favorittalbum, bare uttrykt på en litt voldsom måte? :hmm:

Lenke til kommentar
Er dette "huset mitt brenner, ta vare på 5, resten ser du aldri igjen" eller "huset mitt brenner, ta de 5 beste"?

 

Jimmy eat world - Bleed america

Hoobastank - self-titled

Jack Johnsen - On and on _eller_ John Mayor - Heavier things (den jeg fant først)

Weezer - self-titled a.k.a the green album

Oasis - Familiar to millions [live, 2 cds]

 

Skulle vært fall hatt variert musikk å høre på hvis huset brant ned!

 

(Og til dere som skal være så F****** smarte, og ta med ipoden/harddisken i stedet, SLOKK brannen så trenger dere å ta med noe ;) )

Hadde heller foretrekki Weezer (Blue Album) eller Pinkerton :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...