A.J Green Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Anser folket 17. mai som en helligdag? jeg mener det ikke er det mens andre i min omgangskrets mener det er det. Men ettersom 17. mai ikke er religøst knyttet til noe anser jeg det kun som en nasjonal fridag. Hva er den korrekte konklusjonen i denne saken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 http://www.caplex.net/web/artikkel/artdeta...?art_id=9314312 17.mai er ikke en helligdag, men en offentlig høytidsdag. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Helligdag henger ikke nødvendigvis sammen med Religion... Helligdag = helgedag, Søndag, Hviledag... Så ja... Jeg ser på 17. Mai som helligdag.. Det er en høytidsdag... edit: som han over sa... Endret 16. mai 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Når man vet at grunnloven ble undertegnet på 16.mai synes jeg at man skulle legge til en ekstra fridag eller 5... I år er ikke det så gunstig, men ellers er det jo flott med 2+ dager fri... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 ja det var informativt Lenke til kommentar
kag Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Hva er hellig med den? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) bursdagen min Endret 16. mai 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
kag Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Hva er hellig med den? Hva er ikke helling med den? Hellig er vel hva du velger legge i det. Hellig trenger ikke ha noe med religion å gjøre. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Hva er hellig med den? Hva er ikke helling med den? Hellig er vel hva du velger legge i det. Hellig trenger ikke ha noe med religion å gjøre. Kverulant på bærtur? Dagen er en nasjonal høytidsdag, ikke en helligdag. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jaja, gøyalt er det iallefall Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 17. mai er IKKE en helligdag, så derfor ingen tilknytning til religion, som de andre helligdagene er (påske, himmelspretten osv). Men det er en offentlig høytidsdag, som er noe helt annet, selv om begge to betyr fri fra jobben mvh Pantera Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Dagen er en nasjonal høytidsdag, ikke en helligdag. Korrekt. Hellig har med religion å gjøre (den hellige ånd, jomfru Maria, lunch i Getsemane, Johannes hode på ett fat, tilbake til hotellet). 17.mai er mer for at en skal kunne drekke mitt i uka. Eller var det noen annet ? Lenke til kommentar
kag Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 HalTan: Kverulant pga at jeg sier i mot deg? Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Hellig pga landets bursdag ikke er til å forakte. (... vifter vilt med flagget sitt ...) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 HalTan: Kverulant pga at jeg sier i mot deg? Kverulant fordi du ble motsagt med noe som stemmer, og heller trekker det hele til et HELT annet nivå med din "personlige" oppfatning av ordet helligdag. [Kverulere] Jeg mener personlig at en gulrot er en tomat. [/Kverulere] Lenke til kommentar
kag Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) HalTan: Kverulant pga at jeg sier i mot deg? Kverulant fordi du ble motsagt med noe som stemmer, og heller trekker det hele til et HELT annet nivå med din "personlige" oppfatning av ordet helligdag. Og (??) trekker det hele over til min oppfattning av ordet? Jeg startet jo med å si at jeg ser på (....) "Hellig" er fremdeles bare det du selv velger å legge i det. Endret 16. mai 2004 av kag Lenke til kommentar
SilverKhan Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 16 og 17 er tooffentlig pilsedager ferdig meddet... men seriøst verken 17. eller 1. er helligdager. kan sikkert kvelurere det til at både fredager (islam) lørdager(jødedommen) og søndager(kristendommen) er hellugdager der ingen kan løfte en finger, men hvem gidder Lenke til kommentar
MuD Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg ser på 17 mai som en offentlig helligdag. Hva er hellig med den? att det er ein offentlig sovedag... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 "Hellig" er fremdeles bare det du selv velger å legge i det. Brødrister er bare det du selv velger å legge i det....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå