cool_boy Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 jeg har klokka ned dataen litt igjen..og kjører akkurat nå på 2,66@2,8ghz og temp'en ligger på ca. 35c jeg ser det er en del støv å sånn inni der,og på cpu kjøleren,det jeg lurte på er,tjener jeg noe på å rense denne med isopropanol? fant nemmelig en flaske med dette hjemme,men må jo demontere,så er dette no vits å starte med mot kvelden? og har det den helt store hensikten..? cpu'en@3ghz(full load) ligger på 55-60c..kan denne bli lavere ved en rens? Lenke til kommentar
imastard Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 det er helt sikkert litt å tjene på å rense ribbe for støv siden støve blokkerer for lufta fra vifta Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 tror ikke jeg ville brukt isopropanol på noe i min pc ivertfall Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Gi en begrunnelse for den uttalelsen, jan.ata... Bruker selv kondensfjerner/isopropanol til å rense CPUen når ny goop skal legges på. Trådstarter: å støvsuge/blåse ren kjøleren en gang i blant kan utgjøre en viss forskjell, men jeg tror ikke jeg ville orka å demontere hele kjøleren for å rense den og cpu med isopropanol, dersom det var eneste grunn til å ta den av. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 beklager jeg tok feil. tenkte på aceton jeg det ville jeg ikke brukt. isopropanol går nok bra Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Kan ta av kjøleren og blåse den skikkelig ren, men noen stor effekt har det nok ikke. Det spørs jo på mengden og da selvfølgelig. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 beklager jeg tok feil. tenkte på aceton jeg det ville jeg ikke brukt. isopropanol går nok bra aceton ja, det hadde blitt bra Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 jeg bruker ikke goop på cpu'en nå,men tempen holder seg ok fordet,men har no goop fra jobben..som man skal bruke på cu\al skinner for å fjerne varmen fra disse(spesiellt i kontaktpunktene ved skjøting) kan dette være en ide'? bare redd for om det ikke virker og cpu'en går til h.. og litt lenger!! :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå