Gå til innhold

rensing av cpu..mye å si for temp'n?

Anbefalte innlegg

jeg har klokka ned dataen litt igjen..og kjører akkurat nå på 2,66@2,8ghz og temp'en ligger på ca. 35c

jeg ser det er en del støv å sånn inni der,og på cpu kjøleren,det jeg lurte på er,tjener jeg noe på å rense denne med isopropanol? :devil:

fant nemmelig en flaske med dette hjemme,men må jo demontere,så er dette no vits å starte med mot kvelden? og har det den helt store hensikten..? cpu'en@3ghz(full load) ligger på 55-60c..kan denne bli lavere ved en rens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi en begrunnelse for den uttalelsen, jan.ata... Bruker selv kondensfjerner/isopropanol til å rense CPUen når ny goop skal legges på.

Trådstarter: å støvsuge/blåse ren kjøleren en gang i blant kan utgjøre en viss forskjell, men jeg tror ikke jeg ville orka å demontere hele kjøleren for å rense den og cpu med isopropanol, dersom det var eneste grunn til å ta den av.

Lenke til kommentar

jeg bruker ikke goop på cpu'en nå,men tempen holder seg ok fordet,men har no goop fra jobben..som man skal bruke på cu\al skinner for å fjerne varmen fra disse(spesiellt i kontaktpunktene ved skjøting) kan dette være en ide'? bare redd for om det ikke virker og cpu'en går til h.. og litt lenger!! :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...