Windoge Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tenkte å ta meg ett fri år for å jobbe. Blir ikke 18 før i Oktober, er det vanskelig å få seg noe fast da? Hva er beste måten å gjøre det på? Søknad, eller ta det personelig opp? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Arbeidsgivere ser på elever som tar fri-år som uengasjerende... Dette vil merkes senere i livet også... La oss si du og en som ikke har tatt fri-år konkurerer om en stilling senere i livet... Begge har ca. like karakterer og sånt... Arbeidsgiver vil da ganske sikkert velge personen som ikke har tatt fri-år av en enkel grunn... Personen vet hva han vil / han er rett på... i motsetning til personen som tok fri-år, noe som assosieres med å være lei skolen / gi faen / gidder ikke... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Er litt irriterende. Fordi det er stor forskjell på å være en flink teoretiker i motsettning til en flink praktiker. Praktisk prosjekkarbeid i 10. klasse ble vi utplassert på jobber der man ikke trengte utdanning for å gjøre. Der lå jeg på 5-6 i karakter. Langt over de teoretiske fagene, så fra min side hadde det ingenting med å være umotivert. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det vet ikke arbeidsgiverene...og 10 klasse teller vanligvis ikke når man søker jobb Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Det vet ikke arbeidsgiverene...og 10 klasse teller vanligvis ikke når man søker jobb Vet, men det var bare et eksempel da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå