meeg Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kan han ikke bruke en AMD XP-M (mobile). De har vel alle FSB 266 som default? Eller er det kun Barton kjerner, og ikke T-bred? Lenke til kommentar
Jultroll Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kan han ikke bruke en AMD XP-M (mobile). Det vet jeg ikke fordi jeg aldri hadde en for å kunne prøve. Det trengs spesielt BIOS for å kunne kjøre Athlon MP. De har vel alle FSB 266 som default? Javel, det finnes bare MP cpuer med FSB 266. Eller er det kun Barton kjerner, og ikke T-bred? Det finnes begge så vel Barton som TB. Det løper bare TB cpuer på 8KHA+ hovedkortet, Barton funker ikke! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Nå er det ikke Athlon MP jeg tenker på, men Athlon XP-M. Disse er egentlig beregnet på bruk i bærbare maskiner, men fungerer like bra i stasjonære. FSB 266 er standar + at multiplier er ulåst. Om det fungerer sammen med ditt hovedkort er en helt annen sak, og eneste måten å finne det ut er å teste...... Hadde f.eks en XP-M 2400+ fungert ville det vært midt i blinnken med PC2100 ram. Lenke til kommentar
Jultroll Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Nå er det ikke Athlon MP jeg tenker på, men Athlon XP-M. Disse er egentlig beregnet på bruk i bærbare maskiner, men fungerer like bra i stasjonære Unnskyld, jeg har skrevet "Athlon MP" men mente "Athlon XP-M". Jeg er bosatt i tyskland og bokstavene "MP" betyr "Mobile Processor" her. Sorry! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 det vil kanskje funke dersom han kjøper en xp-m 2000+, for de har bare 256kb cashe www.itbutikken.no har to inne på lager, den dyreste har mindre wattforbruk (vet ikke helt hvor lite, tipper 35watt) og den har ikke låst MP så dersom du kan sette veldig høy MP (13++) på HK ditt så kan du kjøpe en sånn og MP overklokke den Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Problemet er vel at med fsb 133/266DDR og 4bits fid i bios får man kun tilgang til multiplier 5 - 12,5 med en mobile. Da begrenses cpu frekvensen til 1660mhz . Man må da eventuelt modde fid for å skifte til 13-22 multiplier , slik at man kan få opp frekvensen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå