Gå til innhold

s-ata software?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Goodall har nok rett, har funnet direktelinken: http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/ide/via/VIARAID220d.zip

har ikke noe å si om du skal ha RAID, samme driverene

http://www.asus.com/support/download/selec...528.zip~zaqwedc

denne er ikke raid! ser ut til raid og vanlig IKKE er de samma!!!

den linken her er download til:Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 (ATA Mode)

ikke til:Promise FastTrak 378 RAID Driver V1.00.1.37

edit:schmelck, ser at du har noen andre raid drivere? spennende ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Goodall har nok rett, har funnet direktelinken: http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/ide/via/VIARAID220d.zip

har ikke noe å si om du skal ha RAID, samme driverene

http://www.asus.com/support/download/selec...528.zip~zaqwedc

denne er ikke raid! ser ut til raid og vanlig IKKE er de samma!!!

den linken her er download til:Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 (ATA Mode)

ikke til:Promise FastTrak 378 RAID Driver V1.00.1.37

så det men det fuka ikke..

les posten min over..

Lenke til kommentar
:blush: Ooops! Jeg pastet feil link hele tiden... Det var den jeg redigerte bort i første posten som var korrekt... Jeg skal holde kjeft og overlate resten til Goodall siden jeg bare surrer idag... Sorry!

ikke overlat til meg da :blush:

ser jo ikke ut til at min hjelp løste problemet.

on topic: har via noen s-ata drivere tro? er jo rart at ikke de fra ASUS sine funker da, men

Husker når jeg skaffet meg s-ata disker 2.stk en til OS da måtte jeg jo legge inn drivere for at windows skulle finne diskene i setupen helt i starten, og da har jo windows de driverne når windows booter!

forstår jeg det riktig at du har os på vanlig ide? og bare har kjøpt en ekstra s-ata disk? kan jo hende at det er en jumper på hovedkortet som aktiverer s-ata kontrollern, kansje den er deaktivert?

er i hvertfall sånn på mitt asus kort a7n8x-e deluxe

det er det siste jeg kan komme på nå, sjekk også bios om det kan være noe innstilnger der?

edit: hvis du har funnet diskene? FORMATER de og vips er du i gang

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Høyreklikk på "My Computer", trykk "Manage" og så velg "Storage" og deretter "Disk Managment". Så finner du de diskene du skal partisjonere og høyreklikker der hvor det står "RAW" og velger "Format". Velg "NTFS" og "Quickformat"

Dette gjelder jo kun hvis diskene blir oppdaget av Windows og at du har winXP...

Slik

EDIT: 120GB ER 111GB, disk produsentene og Windows bruker ulike "formeler" for å regne ut diskplass for å si det enkelt.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

schmelck godt å se deg i gjen.. men på norsk da.. detter er litt vanskelig å forklare men jeg prøver..

når ejg trykker på diskbehandling så blit jo ruta todelt..

den øverste delen er det dilde av de to cd-rommene mine og den ide disken.. i den nederste deler et de to andre s-ata dikene og..

når jeg trykker på høyre museknapp så står det bare egenskaper og hjelp..

Lenke til kommentar
Høyreklikk på "My Computer", trykk "Manage" og så velg "Storage" og deretter "Disk Managment". Så finner du de diskene du skal partisjonere og høyreklikker der hvor det står "RAW" og velger "Format". Velg "NTFS" og "Quickformat"

Dette gjelder jo kun hvis diskene blir oppdaget av Windows og at du har winXP...

Slik

EDIT: 120GB ER 111GB, disk produsentene og Windows bruker ulike "formeler" for å regne ut diskplass for å si det enkelt.

oki.. kom på det at min 80 gig alltid har stått som 76 gig

Lenke til kommentar

To sek, skal forfatte en norsk versjon...

SLIK:

Høyreklikk på min datamaskin

Velg behandle

Velg Lagringsplass

Velg Diskbehandling

Høyreklikk på den nye sata disken

Velg Formater

Skriv inn det fu vil at disken skal hete (i Volumnavn), Velg NTFS som filsystem, størrelse på tildelingsenhet: standard, hak av på Hurtigformater og trykk OK.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

ok.. nå har jeg innstalert en raid tool greien fra en av linken.. der kommer også disse dikene opp.. men tingen er jo den at jeg satte de s-ata diskene på de to kontaktene som er merket med s-ata1 og s-ata 2 på hk ikke på pri_s-ata og sec_s-ata..

Lenke til kommentar
ok.. nå har jeg innstalert en raid tool greien fra en av linken.. der kommer også disse dikene opp.. men tingen er jo den at jeg satte de s-ata diskene på de to kontaktene som er merket med s-ata1 og s-ata 2 på hk ikke på pri_s-ata og sec_s-ata..

Tror ikke det skal ha noe å si... Funket det jeg skrev i forrige post?

Lenke til kommentar
Ok... Kan du høyreklikke på den disken i vinduet under og velge Format der?

nei.. les posten over..

edit: diskene er ikke partisjonert..

edit2: diskene står ikke som klare men som utildelt..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...