Gå til innhold

PC 9800 Pro bedre enn Sapphire 9800 Pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Ser her at mange av de billige 9800 Pro'ene er problembarn, men det virker som om Sapphire er mye verre enn PC. Jeg var ikke mye glad da jeg fant ut at alle var utsolgt for Sapphire, men nå er jeg likeglad. Noen flere som ser en sammenheng?

Problembarn, mener du ustabilitet o.l?

Lenke til kommentar

Nå tror jeg begge kortene duger bra!

Men PC 9800 Pro hadde problemer med viftene som de har

fikset som gjør at de er så å si identiske med

de fleste andre 9800 Pro kortene.

Det jeg tror at grunnen til at det er endel feil med

de billigere 9800 Pro kortene er at de kjøpes

i store mengder og det er endel feilvarer som

kommer ut og når det er så mange av det

produktetet som er kjøpt

så er det fler feil som dukker opp.

Lenke til kommentar

Eg fikk mitt sapphire 9800 pro kort i går og det er ikke slik som det skal for å si det slik:(

får litt over 7000 poeng i 3dmark 01...

Og med mitt gamle 9700pro fikk eg over 14k..

Er ikke sikker på hva som gjør det,har prøvd alt,her barre å formatere i gjenn nå som siste utveg!! :(

Men alle kan vell vere uheldi.. :ermm:

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar

Har et sapphire selv, går som en klokke, men jeg har en venn som har litt problemer med det samme kortet (9800PRO - Sapphire...), han får store FPS drop i ("det ekremt populære og utrolige" :wow: ) Counter-strike...

 

Kan det være at han har fått et lite problembarn? :dribble:

Lenke til kommentar

Mafuck skrev:

Eg fikk mitt sapphire 9800 pro kort i går og det er ikke slik som det skal for å si det slik:(

får litt over 7000 poeng i 3dmark 01...

Og med mitt gamle 9700pro fikk eg over 14k..

Er ikke sikker på hva som gjør det,har prøvd alt,her barre å formatere i gjenn nå som siste utveg!!

Men alle kan vell vere uheldi.. 

 

prøv formatering du, en gylden regel er at du vanligvis bør formatere om du bytter cpu eller grafikk-kort. byttet selv et gf 2 mx til et ti4200 og fikk omtrent samme score i 3dmark, etterpå formaterte jeg og fikk over dobbelt så bra score :yes:

Lenke til kommentar
Mafuck skrev:
Eg fikk mitt sapphire 9800 pro kort i går og det er ikke slik som det skal for å si det slik:(

får litt over 7000 poeng i 3dmark 01...

Og med mitt gamle 9700pro fikk eg over 14k..

Er ikke sikker på hva som gjør det,har prøvd alt,her barre å formatere i gjenn nå som siste utveg!!

Men alle kan vell vere uheldi.. 

 

prøv formatering du, en gylden regel er at du vanligvis bør formatere om du bytter cpu eller grafikk-kort. byttet selv et gf 2 mx til et ti4200 og fikk omtrent samme score i 3dmark, etterpå formaterte jeg og fikk over dobbelt så bra score :yes:

yess..kanskje det ordner seg for meg og da :D

*Herli*

Lenke til kommentar

Fyren med fps problemer har testet de driverene - fps models - av med alle filtre - vsync, osv.

 

Ingenting fungerer :nei:

 

Har samme systemet bare annet HK og prosessor - han har AMD og jeg intel. 2800+/2.6Ghz.

 

Alikevel sliter ikke jeg med FPS drops, men kameraten min sliter. Kan det være et "problembarn"?

Lenke til kommentar
Eg fikk mitt sapphire 9800 pro kort i går og det er ikke slik som det skal for å si det slik:(

får litt over 7000 poeng i 3dmark 01...

Og med mitt gamle 9700pro fikk eg over 14k..

Er ikke sikker på hva som gjør det,har prøvd alt,her barre å formatere i gjenn nå som siste utveg!! :(

Men alle kan vell vere uheldi.. :ermm:

Du har slått av Anti Alliasing og Antiskopisk Filtrering på 9800 kortet ditt ja?

 

Skal ikke trenge å formatere, men du bør renske skikkelig opp i driverene til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Du har slått av Anti Alliasing og Antiskopisk Filtrering på 9800 kortet ditt ja?

 

Skal ikke trenge å formatere, men du bør renske skikkelig opp i driverene til skjermkortet.

Hvor finner eg Anti Alliasing og Antiskopisk Filtrering da? finner ikke det under: Egenskaper/innstillinger/avansert.

Leiter eg på feil plass kanskje? :hmm:

Driverene skal vere ok nå,har prøvd å fixe det mange gannger..har brukt Driver Cleaner 3...

Lenke til kommentar

gidder ikke starte ny tråd,

 

jeg har planer om en Radeon 9800Pro , så langt jeg har sett, så er det bare syntetiske forskjeller på Sapphire og Powercolor, det jeg da lurer på er : HVA er / hva får man i bundelen til de ulike kortene? tenker da på sapphire kortet til 1700/1800 ?

 

 

med powercolor regner jeg med at siste tomb raider er med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...