Zipp0 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Jeg vet at det skal være et blandings forhold der 10-20% er frostveske og resten vann. Men jeg har et lite problem, jeg har ikke vanlig frostveske, jeg har bare konsentrat.. Mitt spørsmål er: Er det noe forsell på blandings forholdene når det er konsentrat? Edit: leif Endret 16. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Jeg har selv ca 8-10 % konsentrert frostvæske, dette spiller ikke så stor rolle at du må ha det på prosenten "korrekt" Fyll på med ca 1/10 så er det nok ok. Edit - det er forskjell mellom konsentrert og "vanlig", Ja! den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker er allerede utvannet, for å kunne fylle direkte i bilen uten å tenke på å blande det ut. Endret 16. mai 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg vet at det skal være et blandings forhold der 10-20% er frostveske og resten vann. Men jeg har et lite problem, jeg har ikke vanlig frostveske, jeg har bare konsentrat.. De 10-20% er ment for konsentrat, så bare bland du Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Så viss jeg/vi kjøper den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker, så slipper vi å blande ut med vann? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Så viss jeg/vi kjøper den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker, så slipper vi å blande ut med vann? Men de som er ferdigblanda er vel ca. 50%, så det blir litt feit blanding. Poenget her er jo bare å forhindre algevekst og da trengs ikke så mye frostvæske. Endret 16. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Så viss jeg/vi kjøper den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker, så slipper vi å blande ut med vann? Hvis du tenker på ferdigblandet, så må/bør den også blandes ut med vann. Hvor mye avhenger jo av hvor kraftig blandingen allerede er. Men jeg ville styre unna den som var ferdigblandet hvis man hadde mulighten for dette. Man vet lite om vannkvaliteten som er brukt hos produsenten. Det er selvfølgelig ikke "farlig" vann, men det er neppe destillert heller. Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Okay.. måtte bare lure... Blander heller selv.. Akkurat nå kjører jeg uten noe frostveske/anti-alge i vannet.. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Okay.. måtte bare lure... Blander heller selv.. Akkurat nå kjører jeg uten noe frostveske/anti-alge i vannet.. Det er ikke det lureste. Det begynner å "gro" ganske fort. Men jeg tror (uten å vite sikkert) at det finnes bedre alternativer enn frostvæske. Har sett water wetter som etter 1 år ikke har antydning til algevekst, og det med springvann i systemet. Endret 16. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nå har je sånn ca kjørt bare med vann i 1mnd og ser ut som det ikke er tegn til algvekst.. Skal først lage meg en tank av en colaboks eller ei flaske som jeg kan ha bedre kontroll med påfylling og slikt Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Takk for alle svarene, jeg har nå blandet.. brukte 10% akkurat jeg.. Tempenpå CPU gikk opp med 1c Vannet ble blått, meget fin farge.. har hatt den inne i noen timer nå.. ingen tegn til alger Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 har hatt den inne i noen timer nå.. ingen tegn til alger He he, Nei da er du safe Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 ingen tegn til alger det blir ikke alger med en gang da Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 det er da ganske koselig med litt grønt! hvorfor ikke i pcn også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå