Gå til innhold

Blandings forhold, vann/frostveske konsetrat

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det skal være et blandings forhold der 10-20% er frostveske og resten vann. Men jeg har et lite problem, jeg har ikke vanlig frostveske, jeg har bare konsentrat..

Mitt spørsmål er: Er det noe forsell på blandings forholdene når det er konsentrat?

Edit: leif

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv ca 8-10 % konsentrert frostvæske, dette spiller ikke så stor rolle at du må ha det på prosenten "korrekt"

Fyll på med ca 1/10 så er det nok ok.

Edit - det er forskjell mellom konsentrert og "vanlig", Ja!

den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker er allerede utvannet, for å kunne fylle direkte i bilen uten å tenke på å blande det ut.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Så viss jeg/vi kjøper den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker, så slipper vi å blande ut med vann?

Men de som er ferdigblanda er vel ca. 50%, så det blir litt feit blanding. Poenget her er jo bare å forhindre algevekst og da trengs ikke så mye frostvæske.

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Så viss jeg/vi kjøper den vanlige som du får på store 3-5 liter dunker, så slipper vi å blande ut med vann?

Hvis du tenker på ferdigblandet, så må/bør den også blandes ut med vann. Hvor mye avhenger jo av hvor kraftig blandingen allerede er. Men jeg ville styre unna den som var ferdigblandet hvis man hadde mulighten for dette. Man vet lite om vannkvaliteten som er brukt hos produsenten. Det er selvfølgelig ikke "farlig" vann, men det er neppe destillert heller.

Lenke til kommentar
Okay.. måtte bare lure...  Blander heller selv..

Akkurat nå kjører jeg uten noe frostveske/anti-alge i vannet..

Det er ikke det lureste. Det begynner å "gro" ganske fort.

Men jeg tror (uten å vite sikkert) at det finnes bedre alternativer enn frostvæske. Har sett water wetter som etter 1 år ikke har antydning til algevekst, og det med springvann i systemet.

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...