Gå til innhold

Får ny pc på Tirsdag. Skal selge en, men hvilken?

Anbefalte innlegg

På tirsdag får jeg en ny pc. Det er en slik.

Men jeg har allerede en ganske oppegående sak fra før, som jeg er godt fornøyd med i de aller fleste tilfeller. Specs på denne finnes i min profil.

Derfor tenkte jeg å selge en av dem. (den nye er et altfor godt hjemme-pc tilbud gjennom jobben til at jeg kan si nei :p )

Skjermen på den nye pc'en er en 19" Eizo L767, og det er pga denne at jeg har hivd meg på, så den blir å beholde uansett. Samme med R9800pro kortet som står i maskinen min idag.

Ellers kommer det en ny plextor px-712a uansett, samt 74GB Raptor Hdd og Lian Li pc61 kabbinett. Dette er planlagte oppgraderinger som jeg skal ha.

Det jeg lurer litt på, er hvordan dette Msi kortet fungerer. Er dette et stabilt system, og er det håp om å kunne overklokke det nye noe? Jeg har forøvrig tenkt å slenge på en 512MB brikke med Ram senere (vanlig TwinMos Pc3200) , dersom jeg beholder den nye saken.

Har allerede en kjøper som kan ta hvilket som helst av de pc'ene.

Et alternativ som jeg har tenkt på er å selge den nye, og i tillegg selge gammelt HK, Cpu og Ram for så å kjøpe nytt P4 HK med en 3Ghz cpu og god Ram.

Hva mener dere at jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den andre PCen din er rimelig bra klokket vil du ikke merke den store forskjellen i 32-bits miljø.

Og forresten, jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger om overklokking av den nye PCen. Brikkesettet som hovedkortet baserer seg på er ikke spesielt egnet til dette, mest på grunn av mangel av enten PCI eller AGP-lås, husker ikke hva i farten.

Stabiliteten er vel rimelig OK, men skjekk kompatibilitet mellom minne og hovedkort her først.

EDIT: så du hadde en kjøper på lur...

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Joda, da var den nye maskinen i hus, og man er ganske fornøyd. :)

Kan ikke si at jeg merker noe særlig forskjell på de to maskinene ennå.

Har brukt kvelden på å reinstallere Xp på den nye. Oppsettet til Komplett var ikke noe for meg :p Må ha full kontroll med hva som ligger på pc'en, ellers mister jeg nattesøvnen.

Har bestemt meg nå for selge den gamle. Blir trist å ta farvel, men den blir å holde seg innenfor familien ihvertfall. Kjøperen er min onkel :)

Skjermen er ihvertfall nydelig, og den var det ikke noe å angre på :love:

Er 6000 en passende pris for den gamle maskinen tror dere?

Abit Nf7-s 2.0

Xp2500 @ Xp3200

2 x 256 MB TwinMos m Winbond

2 x 180 GB Ibm 180GXP Hdd

Pioneer dvd-106 slot-in dvd-rom

Plextor Px-708A dvd-brenner

Gainward Geforce Fx5700 256MB

19" Hansol Crt skerm

Chieftec Sølv kabinett m 350W Enermax silent-wisper psu

Har fått klokket den nye cpu'en til 2100 MHz, og ingenting virker ustabilt. Skal selvsagt prøve lengre senere ;)

Lenke til kommentar
Selg den gamle maskinen, det er et hav mellom den og den nye A64 maskinen

:yes:

Det er det vel ikke mye tvil om, spesielt hvis du tar vare på Radeon 9800Pro kortet.

Forstår ikke helt hva dere med det. Et hav er ganske stort ;)

En Athlon XP2500+ klokket til XP3200+ scorer ikke så mye lavere enn en Athlon 64 3000+ på default klokkefrekvens på papiret. Forskjellen i praksis pleier å være enda mindre.

Uansett er det nok et klokt valg å selge den gamle siden du allerede har en kjøper. Lykke til med klokkingen forresten, kanskje du er heldig! Da kan man snakke om et hav av forskjell.

Lenke til kommentar
Abit Nf7-s 2.0

Xp2500 @ Xp3200

2 x 256 MB TwinMos m Winbond

2 x 180 GB Ibm 180GXP Hdd

Pioneer dvd-106 slot-in dvd-rom

Plextor Px-708A dvd-brenner

Gainward Geforce Fx5700 256MB

19" Hansol Crt skerm

Chieftec Sølv kabinett m 350W Enermax silent-wisper psu

Har fått klokket den nye cpu'en til 2100 MHz, og ingenting virker ustabilt. Skal selvsagt prøve lengre senere ;)

Om du bor i trøndelag, gir jeg deg 4700kr for den uten skjerm..?

innterrisert? (skrives det slik) ?

mvh ballemann

Lenke til kommentar
Om du bor i trøndelag, gir jeg deg 4700kr for den uten skjerm..?

innterrisert? (skrives det slik) ?

mvh ballemann

Et skammelig bud :p

Neida, Maskinen er allerde solgt for 6000. Inkl Windows Xp lisens.

Tror ikke jeg har lurt noen ihvertfall. :) Men takk for interessen, og lykke til med eksamenen da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...