Gå til innhold

Kritikk og hjelp

Anbefalte innlegg

Siden

Det trengs kanskje en footer, og jeg er litt usikker på det store mellomrommet mellom menu og innhold.

Den vises ikke helt perfekt i firefox/mozilla/epiphany (det vertikale rammebildet mister en bit oppe og nede noen ganger), verre i opera 7.50 (vertikale rammebildet blir ikke stukket ut), og ser helt forferdelig ut i ie 5.5 (ikke vertikalt rammebilde i det hele tatt + at gjennomsiktig png ikke er støttet).

Konstruktive tilbakemeldinger ønskes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ble ikke særlig pent med alle de feite strekene

- header-bildet er 45 kb! Kunne sikkert fått det ned i 15 uten forringelse

- Valid HTML/CSS-bildene bryter veldig med resten av designet. Lag dine egne eller bruk tekstlinker

- Likte ikke at hovedfirkanten var helt til høyre :\ Ble mye mellomrom til menyen

Lenke til kommentar

Først og fremst burde du få flyttet sidene over på en annen server. Den som brukes nå er utrolig treg.

Kantene(de sorte "strekene") er for anti-alisert. De burde være litt mindre utjevnet.

Synes heller ikke fargevalget på linkene passer helt (grønn til turkis). Velg heller en lysere grønnfarge.

Ingen vertikale "streker" vises i Opera 7.23.

Lenke til kommentar

EDIT:

Du bør vurdere å skaffe en raskere server fordi siden din lastes veldig tregt. Det er ikke så veldig mange som gidder å sitte og vente på en treg nettside. Det fører da til at du mister besøkende.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Skal se om jeg får fikset så serveren blir litt raskere, men det er ikke hovedprioritet da siden ikke skal ligge der når jeg skal bruke den.

Var ikke klar over at headerbildet var så stort, men det er fikset. Hva er maks akseptabel størrelse? Den er 10.3 kb nå, men vil ikke at det skal bli altfor uklar.

Lenke til kommentar

Lager man en webside er man faktisk ansvarlig for at brukerne kan nå siden uten store problemer. Man legger derfor ikke sidene på en treg server. Hvis jeg hadde stumpet over denne siden helt tilfeldig hadde ikke jeg giddet å vente på at den skulle lastet ferdig ihvertfall...

Lenke til kommentar
Lager man en webside er man faktisk ansvarlig for at brukerne kan nå siden uten store problemer. Man legger derfor ikke sidene på en treg server. Hvis jeg hadde stumpet over denne siden helt tilfeldig hadde ikke jeg giddet å vente på at den skulle lastet ferdig ihvertfall...

Vil du se en treg side?

GlobalBeauties..

Pene damer, pen meny..

Lenke til kommentar
@Orjanp: Hvor i all verden er kritikken/tilbakemeldingene trådstarter spurte om? Unødvendig post fra din side....

I.o.m. at trådstarter ikke sa noe om at siden etterhvert skulle flyttes, anser jeg det som en berettiget tilbakemelding at serveren er treg. Ikke noe poeng å jobbe med en fansy side, hvis ingen gidder å besøke den fordi siden tar for lang tid å laste.

Så jeg anser min tilbakemelding, fordi det var faktisk en tilbakemelding, vel så viktig som at f.eks. headeren er for stor. Headeren er bare et eksempel, siden jeg ikke har sett siden.

Om tilbakemeldingen er at serveren er for treg eller at grafikken på siden er for tung, går, slik jeg ser det, ut på det samme. For resultatet blir i begge tilfellene at siden går tregt å laste, og potensielle besøkende skipper siden.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

OrjanP

• Det heter 'gadd'; ikke 'giddet', i tillegg til at du har og/å feil :p
  • Du kunne vel heller anbefale å skaffe en raskere server enn å opplyse personen om at akkurat du ikke gadd å vente p at den lastet ferdig. Det kan også skyldes problemer hos en eller annen ISP, så jeg ville anbefale å ta en litt mer objektiv holdning.

PS: ikke ta innlegget mitt så strengt som det høres ut som.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
OrjanP

•  

• Det heter 'gadd'; ikke 'giddet', i tillegg til at du har og/å feil :p

Fornøyd nå? ;)

•  
  • Du kunne vel heller anbefale å skaffe en raskere server enn å opplyse personen om at akkurat du ikke gadd å vente på at den lastet ferdig.  Det kan også skyldes problemer hos en eller annen ISP, så jeg ville anbefale å ta en litt mer objektiv holdning.

Nå er det faktisk det som blir resultatet av å ha siden på en treg server. Folk gidder ikke å sitte og vente på trege sider. Da er det jo greit å få vite hva resultatet blir. Dessuten var det sant. Jeg gadd ikke sitte å vente.

Men, greit, jeg skal endre den, siden det tydeligvis var for skarpt.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
ehm.. meningen at det bare skal være header, grønn bakgrunn og tekst?

Det er alt jeg ser. :roll:

Ja. Jeg fant ut at det ble altfor stygg, så jeg har startet på nytt. Synes den er mye penere nå.

Men nå som jeg er her og skriver, så lurer jeg på en liten sak. Dette står i templaten til cutenews:

<i>{date} by {author}</i><div align="right">

[full-link]Read More ...[/full-link]    [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</div>

<div> gjør at det blir en ny linje. Hvordan gjør jeg så "Read More ..." kommer på samme linje som "author", og blir høyrejustert?

edit: jeg klarte å finne ut at det selv, med <p>

Endret av Arntfinn
Lenke til kommentar

"Nå går serveren så det suser," og siden er bygget på nytt med div og css, og cutenews har jeg rensket opp i.

• ramme rundt #content?
  • passer bakgrunnsfargen til menyen og footeren?

det er vel det jeg er litt usikker på som jeg kommer på i farten.

link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...