LarsP Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ingen som har en vekt som brukes på høyskoler og lignende? (Kjemisaler osv) Mål før og etter format, finn delta-m! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ingen som har en vekt som brukes på høyskoler og lignende? (Kjemisaler osv) Mål før og etter format, finn delta-m! For å være helt ærlig tror jeg ikke de er presise nok (de jeg har prøvd måler bare ned til tusendels gram), og hadde de vært det, så hadde det vel vært vanskelig å vite hva som var pga formatering, eller bare det at ting mister atomer støtt og stadig. AtW Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hehe, selvfølgelig ikke. Støvfnugg vil utgjøre større vektforskjell. Du kan jo alltids utfordre gutta på MiT. Dette er en oppgave for de! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hehe, Veier en 140gb hd mer enn en 40gb? Det jeg tror er ja, men vet ikke jeg... Er ikke noen som vet vekt forskjellen og? En 40GB harddisk har mest sannsynlig EN lagringsplate. En 140GB har i de fleste TO lagringsplater, har en sånn plate løs her, jeg demonterte en ødelagt 60GB HD og plukke den i filler, men den er vekk akkurat nå, vil tippe at den veier ca 150-200g, så der har du en liten vektforskjell. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hehe, Veier en 140gb hd mer enn en 40gb? Det jeg tror er ja, men vet ikke jeg... Er ikke noen som vet vekt forskjellen og? En 40GB harddisk har mest sannsynlig EN lagringsplate. En 140GB har i de fleste TO lagringsplater, har en sånn plate løs her, jeg demonterte en ødelagt 60GB HD og plukke den i filler, men den er vekk akkurat nå, vil tippe at den veier ca 150-200g, så der har du en liten vektforskjell. jeg tror nok trådstarter mente å spørre om en harddisk blir tyngre jo mer man lagrer på den og om en 120gb HD er tyngre enn en 60gb HD, sett at samtlige komponenter er av samme størrelse,antall og materiale. Det har blitt diskutert i en "mindre" meningsutveksling høyere opp. Men hvis lagringen foregår ved magnetisme og man ikke tilfører eller fjerner noen partikler vil ikke massen øke. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Trådstarter er ikke ute etter noe annet enn å lage en kødde tråd å få oppmerksomhet skjønner du vel... 11år og ensom, stakkars unge. Tenk så mye han har gått gjennom i russetiden Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Trådstarter: Trekk dine egne slutninger ut fra dette: Hadde mine disker ute av Pc'n i dag.. Kunne like gjerne veie de tenkte jeg da på grunn av denne tråden som aldri gir seg... * WD 40 GB veide 604 Gram * WD 120 GB -"- 572 Gram * WD 8 GB -"- 412 Gram * Maxtor 30 GB 570 Gram Alle IDE.. * S-ata seagate 7200.7 572 Gram (8 gigabyten er fra en xbox) Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Fikk du en 8GB WD i Xboxn? Jeg fikk en 10 GB Segate 5400 RPM Kjøper MS restlager av billige disker med min. plass på 8GB? Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har en ver 1.0.. på den tiden( høres ut som lenge siden) var det bare 8 Gigz Lenke til kommentar
rusle Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis man ser lit historisk på det så er det klart at data må ha en negativ vekt. Det er bare å finne frem noen virkelig gamle disker og sammenligne dem med dagens disker. Jeg tok for morroskyld å veide et eksternt hardiskkabinett med to 5.25 fullhøyde hardisker og det veide 15 kg. Kan nok trekke fra noen kilo på grunn av powersuply og selve kabinettet, men diskene er fortsatt tunge. Diskstørelse 2 x 3,2GB Lenke til kommentar
moray Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ja, da snakker vi nostalgi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå