staagri Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Har nå et Genforce 2MX400 med tv-ut som er klokket 167@185 på minne og 175@195 på Gpu. Får 3000poeng i 3D-MarkSe. Jeg er ikke noe spes. happy over kvaliteten på bildet jeg får på tv'en når jeg ser dvd og divx. Så det jeg lurer på er om jeg vil få betydlig bedre bildekvalitet på tv-ut ved å oppgradere grafikk-kort. Spiller ikke så mye, så bedre kvalitet på spill har ingen betydning for meg. Så er det noen som kan si noe om kvalitets forskjellen på tv-ut på mitt kort og evt. et nytt kort? Lenke til kommentar
daho Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 har samme kortet som deg tror jeg, hvis du har cardexpert, klarer og klokke kortet opp til 193 på minnne og 230 på gpu, men kvaliteten på divx på tv'en kommer ann på divx kvaliteten, vis den har bra kvalitet kan jeg ikke se at det er divx når jeg kjører bildet ut på tv'en, men jeg tror kanskje at du får bedre bilde med et nyere skjermkort. også et spørsmål til deg, jeg har samme hovedkortet med RÆVA 256mb ddr (billig dritt), får du sånn at lyden lægger når du åpner explorer og at windows viser 49% ledige system ressurser? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Kortet som sådan har ingenting å si. Det som teller er TV - Out chipen på kortet. Nvidia kort bruker Chrontel - chiper. Søk etter Kort med Philips chiper. Bruker du Coax eller SVHS? Coax forringer bildekvaliteten mer enn den mest råtne chip. Bruk en skjermet SVHS! MonsterCable eller Nordost. Kvalitet koster... sjekk forøvrig http://www.sigmadesigns.com/products/products.htm Disse produktene burde dekke dine behov. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 09:41, daho skrev:har samme kortet som deg tror jeg, hvis du har cardexpert, klarer og klokke kortet opp til 193 på minnne og 230 på gpu, men kvaliteten på divx på tv'en kommer ann på divx kvaliteten, vis den har bra kvalitet kan jeg ikke se at det er divx når jeg kjører bildet ut på tv'en, men jeg tror kanskje at du får bedre bilde med et nyere skjermkort. også et spørsmål til deg, jeg har samme hovedkortet med RÆVA 256mb ddr (billig dritt), får du sånn at lyden lægger når du åpner explorer og at windows viser 49% ledige system ressurser? Har Nvidia kort, sikkert dårligeste i serien med 32mb sdr minne. Hovedkortet er jeg så langt fornøyd med, har ikke fått testet det skikkeleg med overklokking ende da jeg har en gammel cpu som går på 200mhz bus. Problemet ditt med explorer har jeg ikke merket noe av, hvilket op kjører du da? Kortet som sådan har ingenting å si. Det som teller er TV - Out chipen på kortet. Nvidia kort bruker Chrontel - chiper. Søk etter Kort med Philips chiper. Bruker du Coax eller SVHS? Coax forringer bildekvaliteten mer enn den mest råtne chip. Bruk en skjermet SVHS! MonsterCable eller Nordost. Kvalitet koster... Jeg vet at det er tv-out chippen som teller, men hvilke kort har best chip i tilfelle, og hvor stor forandring vil det bli?? Kjører SVHS på 10m kabel kjøpt hos komplett, kostet 6-700kr. Bør vel holde det?? Lenke til kommentar
TheGEEK Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg har et Gainward Cardexpert gf2mx400 golden sample twinview/VIVO,(puh), uansett, dette kortet har en philips 7100 tv-out chip, som gir et meget bra bilde, med tanke på at en tv, jo tross alt er en tv. Hvis bildet er "dårlig", på den måten at du ikke kan lese tekst, osv, så er d nok ikke så mye du kan gjør med d, kan nok alltids forbedre litt, men som sagt; en tv er en tv. Du kan jo alltids også prøve Tvtool, ikke så my vits med en philips chip, men hvis du har en chrontel?...(husker ikke helt navnet), kan det programmet hjelpe deg mye. Hvis du bruker tvtool, blir chrontel chip'n like bra som philips chip'n, spesielt pga at at tvtool kan stille på flimmer-filter på den.. osv. _________________ Hehe... [ Denne Melding var redigert av: TheGEEK på 2002-04-09 11:39 ] Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 SVHS - kabeln MÅ være skjerma. TVTool hjelper som f. Helt riktig. Genialt program. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 09:53, Jalla skrev:Kortet som sådan har ingenting å si. Det som teller er TV - Out chipen på kortet.Nvidia kort bruker Chrontel - chiper.Søk etter Kort med Philips chiper. Har et gammelt GF2MX med conexant chip, det kan ikke (egentlig) sammenlignes med det nye Asus V8200 TI-200 DELUXE kortet med Philips chip! Er nesten som fra VHS til DVD :smile: (Kan godt være jeg er blind på begge øya, men det virket slik da jeg bytta kort...) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 lurer på om leadtek bruker philips chipset...må sjekke, kanskje eg dropper radeon8500 og tar heller ein gf4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå