Amped Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har nettopp kjøpt meg et sett oppladbare Ni-MH batterier med lader til mitt digitalkamera. Batteriene har en styrke på 2100 mAh eller hva det heter... Hvordan vil disse fungere på f.eks. en vanlig discman? Kan batteriene/discman'en ta skade av dette? Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 En discman vil ikke ta skade av å bruke oppladbare batterier, men den vil sannsynligvis ikke spille like lenge som med vanlige batterier siden disse har høyere kapasitet. Kapasiteten til batterier måles i mAh og forteller bare hvor lenge batteriene varer. Et digitalkamera vil vare lenger med oppladbare batterier siden disse har lavere indre motstand og klarer å levere så mye strøm som et kamera trekker uten å få spenningsfall. Vanlige batterier får stort spenningsfall når det trekkes mye strøm fra dem og kameraet vil da tro at de er utladet. En discman trekker mye mindre strøm enn et kamera og vil klare å utnytte kapasiteten til vanlige batterier mye bedre enn et kamera. Håper dette hjelper, og for å gjenta meg selv: Hverken batteriene eller discmanen vil ta skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå