Gå til innhold

Er overklokking skadelig?

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt å leke litt med en viss PC en stund.

Grunn: En klokkefrekvens på 133 Mhz. Nå er det slikt at fatter'n eier denne PC-en, og er overbevist om at den ville tryne. Har han rett, eller går det bra om jeg skaffer god kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor mye du skal overclocke de da

Jeg har en gammmal 233 som jeg fikk opp i 297 jeg lagde min egen cpu vifte med en vifte superlim og en kjøleribbe.Mitt råd ikke bruk tiden på det

PIII 800@840 140fsb

Asus gf3 ti200@ti500+++

256mb sdram

7vifter extrem cooling

Lenke til kommentar

Quote:

simen_88 skrev (2002-04-09 08:56):

Jeg har planlagt å leke litt med en viss PC en stund.

Grunn: En klokkefrekvens på 133 Mhz. Nå er det slikt at fatter'n eier denne PC-en, og er overbevist om at den ville tryne. Har han rett, eller går det bra om jeg skaffer god kjøling?

Tja, det bør holde med orginal kjølinga, men hvis du skal klokke mye så bør du skaffe bedre (133mhz prosessor produserer ikke mye varme) Men det som det sannsynligvis står på er om hovedkortet vil la deg overklokke dvs at det har instillinger for å overklokke

Lenke til kommentar

Er det Pentium 133 du har, kan du jo alltids prøve 166MHz. Det er vanligvis neste hakk. Jeg vil ikke kalle overklokking skadelig (hvis man gjør det med måte). Men jeg vil ikke anbefale det til alle og enhver. Viktig å vite hva man driver med. En jeg kjenner hadde lest at det "skulle gå" å sette opp FSB'en til 170Mhz, og prøvde. Resultatet blei en svidd 256MB SDRAM brikke. Så nå sitter han med fattige 128MB RAM -og han driver med 3d-modellering..

Lenke til kommentar

Tusen takk for å ha svart på dette, men jeg må beklage: Den var ikke på 133 Mhz likevel... Var så lenge siden jeg sjekka at jeg glemte at det er en Intel Pentium II med 266 Mhz, altså dobbelt så sterkt som antatt... Beklager virkelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...