PelsJakob Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg ser at folk stadig prater om validert kode i dette forumet og andre steder, og i den forbindelse lurer jeg på en ting. Jeg har en hjemmeside som jeg får en rekke feil på i W3-validatoren. Jeg bruker blant annet tabeller istedenfor CSS. Så er da mitt spørsmål: Hvorfor skal jeg ta bryet med å validere koden, så lenge siden fungerer? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 PS: Tabeller til layout vil ikke gjøre at siden ikke validerer. Svar: Siden din går fortere å laste, er sikret å støtte mange flere andre browsere og hvis alle hadde hatta validert kode hadde man fått mye mindre og mindre krevende nettlesere. I dag er veldig mye av koden bak en nettleser laget for å 'tolke' feilskrevne nettsider laget av bl.a. slike som deg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Som Zethyr påpeker, validerin og oppsett av side med tabeller er ikke det samme. Å lage en side bygget på tabeller er fælt. Det er også å lage kode som ikke er lov å bruke i HTML4.01 Endret 16. mai 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå