Steelz Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Som emnetittelen sier, så lurer jeg veldig på om Ibook en min er i stand til og kjøre musikkprogrammet garage band Men hvis det viser seg at Ibooken min ikke greier det, setter jeg pris på om noen har noen anbefalinger til andre gode musikkprogramm som Ibooken min kan kjøre Takk for alle svar, mvh, Ståle. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 "System Requirements: * Macintosh computer with a PowerPC G3, G4 or G5 processor o 600MHz G3 or faster required for GarageBand" Fra apple.com, så desverre går nok ikke det på din gamle grafite. Det er vel en G3 466 eller noe sånt? En så gammel maskin egner seg for å være ærlig ikke spesielt bra til produksjon av musikk. Men om du absolutt må, så kan jeg absolutt anbefale Propellerheads REASON. Det er kanskje i dyreste laget. Gratisprogram vet jeg ikke med. :-) Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg kjører garageband på min iBook 600 Mhz G3 med 384 MB ram. Den er ikke kjapp nok til å kjøre instrumenter. Jeg bruker den kun til å spille inn audio spor. Får vel en ca 10 stereo-spor. Bruker nå dette programmet i kombinasjon med DP4. Mye pga at det er et veldig enkelt program. Fokusen rettes mer mot musikken istedet for knoting med å klargjøre spor for inspilling osv. En annen grunn er hvor enkelt det er å finne trommetakter! Etter at sporene jeg trenger er klare så exporterer jeg dem til iTunes. En negativ ting her er at filene får navn "untitled". Så jeg må rename dem i iTunes. Så importerer jeg dem til DP4. (Digital Performer) Dette programmet minner litt om Studio Vision Pro fra OS 8.6 sin tid. Her kan du spille inn audio spor og midi. I dette programmet bruker jeg .mas pluggins og waves i tillegg til DP4 sine innebygde. Tror nok dette programmet skulle være raskt nok til enkel innspilling for din maskin. Waves plugginsene sluker prosessor-kraft. obs obs Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Dersom du har os 8.6 installert på maskinen din så kan du laste ned Studio Vision Pro gratis her. opcode selskapet som utviklet programmet ble kjøpt opp av Gibson tror jeg. Da stoppet utviklingen av programmet. Opcode var imidlertid forut for sin tid. Programmet inneholder blandt annet audio til midi/midi til audio. Her brukes vst pluggins som det finnes haugevis av gratis på nettet. Dette programmet brukte jeg til inspilling av demo, dengang på en powermac 90 Mhz med tja.ca..90 MB ram ? Anbefales på gammel maskin! Endret 16. mai 2004 av MacProvoserer Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Takk for tipsene. Skal sjekke de ut nermere PS:jeg kjører MacOS 9.2.2 på maskinen min. mvh. Ståle Endret 16. mai 2004 av Apple Ståle Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tror Studio Vision skal fungere for 9.2.2 men det kan være litt ustabilt. Da ville jeg heller installert os 8.6 i tillegg til 9.2.2... helst egen partisjon. Ellers får du også Digital Performer og Logic til 9.2.2 Cubase også, men den har jeg aldri falt for.... Smak og behag, finnes endel der ute. Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Minuset med ibooken min er at det er kun 6gb HD. Lite etter min smak. Finnes det Acid (gratis) for mac? (ett annet spørsmål som jeg har lurt på lenge. jeg bryter muligens emnefelts loven nå...).Hvis man bruker ipod som ekstern HD, kan man da ha et program lagret på den og starte det direkte på dataen(uten at programet er på dataens HD)? Mvh, Ståle Endret 16. mai 2004 av Apple Ståle Lenke til kommentar
macrules Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Minuset med ibooken min er at det er kun 6gb HD. Lite etter min smak. Finnes det Acid (gratis) for mac? (ett annet spørsmål som jeg har lurt på lenge. jeg bryter muligens emnefelts loven nå...).Hvis man bruker ipod som ekstern HD, kan man da ha et program lagret på den og starte det direkte på dataen(uten at programet er på dataens HD)? Mvh, Ståle Burde kanskje få deg en ekstern harddisk m/firewire? Ellers så skulle det gå fint å starte program fra iPod. Er vel samme prinsipp som å koble til en ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Burde kanskje få deg en ekstern harddisk m/firewire? Det er desverre ikke Firewire utgang på den ibooken jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå