EDB Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Mustek Gsmart D35 silver, LCD, USB 2,1 megapiksel og 16MB, 4x dig Zoom, MMC Jeg lurer fordi det koster 779,-. Men jeg skal ikke ha veldig fine bilder, men 2.1 megapixel er det bra? Noen som har noen eksempler på et 2 megapixel bilde? Jeg skal bare bruke det til fx workloger hjemmeside osv. Så tror dere det er bra nok til den bruken? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ja, det kameraet er dårlig. 2,1 megapixler er bra nok til vanlige bilder, men megapixels er ikke alt. Mustek har dårlige bildebrikker med liten lysfølsomhet, hvilket fører til mye støy i bildene, samt at det er totalt ubrukelig innendørs selv om du bruker blits. Utendørs blir det greit nok, men langt fra de kjente merkene hva angår kvalitet. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 2 megapixler holder lenge til web, spørsmålet er om kameraets optikk etc er god nok for ditt bruk. Personlig ville jeg ikke satset på Mustek, men heller valgt et rimelig kamera av en mer annerkjent produsent. Men du kan jo alltids benytte deg av angreretten da, og sende det tilbake om du ikke liker det. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det fleste mer seriøse kameraprodusenter har en low-end serie. Velg heller ett kamera fra disse, ligger rundt 1000-lappen +. et eksempel fra samme leverandør : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111977&cks=PRL Ligg unna Mustek, Trust og BenQ Lenke til kommentar
EDB Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 så det nikon kameraet er bra ute og inne? Det har bare 8 mb plass da, er ikke det litt lite? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det bruker vel Compact Flash, som er en forholdsvis billig minnetype mvh Jan Ove Lenke til kommentar
EDB Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Tåler det kameraet de største flash kortene? Ser ikke at det står noe om det. Så det støtter for eksempel dette? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tåler det kameraet de største flash kortene? Ser ikke at det står noe om det.Så det støtter for eksempel dette? Den støtter både det og mye større kort. Men gå for Sandisk eller Lexar kort... ikke Twinmos. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg slenger meg på tråden, så nettopp tilbud på Polaroid fra Multimedia Express. Kan dette være et brukbart alternativ i 1000 kr. klassen? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Den støtter både det og mye større kort. Men gå for Sandisk eller Lexar kort... ikke Twinmos. Fant ikke Sandisk eller Lexar på komplet, vet noen om et sted de blir solgt? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Fant ikke Sandisk eller Lexar på komplet, vet noen om et sted de blir solgt? http://www.pixit.no/int/default.asp?dep=23...cat1=8&cat2=850 Her har de Lexar kort. Men let litt rundt... vet ikke om disse er så billige ettersom det faktisk er billigere å kjøpe det fra butikken der jeg jobber ettersom man da sparer porto (avhenger av hvor man bor i landet, så klart). EDIT : De har visst Sandisk også... Endret 17. mai 2004 av Afseth Lenke til kommentar
EDB Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Men er twinmos dårlig for en amatør som meg? Eller er det sånn dårlig at bildene kan blir borte osv? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Men er twinmos dårlig for en amatør som meg? Eller er det sånn dårlig at bildene kan blir borte osv? Twinmos har større feilrate enn Sandisk og Lexar, og det betyr at sjansen for å miste bildene før du får tatt backup av de, er større med Twinmos enn med Sandisk og Lexar. Er en del folk her på forumet som har hatt problemer med Twinmos. Sandisk og Lexar er noe dyrere, men det er en billig forsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå